256MB PC100 SODIMM module doet vaag in Dell laptops

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:43
Ik heb een tijdje terug van een Chinees die zichzelf "strawberry**girl" noemt een Kingmax 256MB PC100 SODIMM module gekocht met 16 chips. Linkje: NEW 256MB PC100 SODIMM SDRAM MEMORY 144PIN Low density.

Dit geheugen is over het algemeen wat lastiger om aan te komen omdat het 16 chips heeft, dit is een vereiste voor laptops met Intel i440BX chipset.

Ik heb drie van zulke laptops: een IBM Thinkpad 600E, een Dell Latitude CPt en een Dell Latitude C600.

Verder heb ik nog een 256MB PC100 module van M-tec en eentje van Kingston. Als ik die twee in een Dell stop werkt dat.

Combineer ik echter een M-tec of Kingston met de strawberrygirl module, dan krijg ik bij het aanzetten van één van de Dells de volgende fout:
EDO memory was detected in Socket 0, nearest the cardbus slots.
Het maakt dan niet uit in welke socket de strawberrymodule zit. Plaats ik de strawberrymodule los, zonder tweede module, dan werkt hij prima. Memtest ziet er ook geen problemen in (ben voor de zekerheid nu nog een keer aan het testen). Ook combinaties met een module van 128MB werken niet.

In de Thinkpad 600E lijkt strawberry+kingston geen problemen te geven, maar ik kan even niet makkelijk memtest starten op dat ding omdat hij niet van UBCD wil booten.

Ik vraag me af of iemand een idee heeft waarom dit fout gaat. De foutmelding slaat nergens op, het is geen EDO-geheugen. Ook vraag ik me af of het zou werken als ik nòg zo'n strawberrymodule zou kopen en er daar dus twee van in een Dell zou stoppen. Het uiteindelijke doel is om die Dells van 512MB te voorzien. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 31-03-2011 06:06 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®