Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
Ik heb op een wat ouder systeem windows xp geinstalleerd, wat vlekkeloos ging tot ik bij de device manager keek en tot mijn verbazing zag dat er geen netwerkkaart gevonden was.

Het gaat om het volgende systeem:
moederbord: PCchips M848ALU (v2.1)
Cpu: Athlon xp 2800+
Ram: 768 mb DDR 400 (1*512 & 1*256)
Vga: Geforce 7600gs

Ik heb in de Bios gekeken en daar staat geen optie om de LAN aan of uit te zetten, wel is er een optie om WOL aan te zetten. Gek genoeg staat er wel een optie om een modem aan of uit te zetten, er zit echter helemaal geen modem op het bord. Het aan en uitzetten heb ik wel geprobeerd maar heeft uiteraard geen effect.

Ik heb de Bios geupdate naar de meest recente versie die de fabrikant van het bord aanbiedt. Helaas maakte dit geen verschil.
Ik heb de driver geinstalleerd ondanks dat windows het apparaat niet kan vinden. Dit levert in de device manager een uitroeptekentje op met (code 10).

Het is net alsof het bord geen LAN heeft terwijl er toch echt zo’n poortje aan de achterzijde zit, en het ook in de moederbord specificaties vermeld staat.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik dit het beste kan oplossen? Een extra pci-kaartje kan natuurlijk, maar bij voorkeur zou ik gebruik maken van de onboard kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[google=device manager code 10], eerste hit:
Het stuurprogramma bijwerken

Klik in het dialoogvenster Eigenschappen van het apparaat op het tabblad Stuurprogramma en klik op Stuurprogramma bijwerken om de wizard Updates voor hardware te starten. Volg de instructies om het stuurprogramma bij te werken.

U wordt mogelijk gevraagd om het pad van het stuurprogramma op te geven. Windows beschikt mogelijk over een ingebouwd stuurprogramma of over de stuurprogrammabestanden van de laatste keer dat u het apparaat hebt geïnstalleerd. Als u niet over het stuurprogramma beschikt wanneer u daar om wordt gevraagd, kunt u proberen om het recentste stuurprogramma te downloaden vanaf de website van de leverancier van de hardware.
Dat al geprobeerd? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is feitelijk wanneer een device niet reageert op zijn driver/firmware. Je ziet dezelfde code komen bij kapotte kaarten of verkeerde geflashte toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
quote: “CodeCaster“
Dat al geprobeerd?
quote: “analog_“
Dit is feitelijk wanneer een device niet reageert op zijn driver/firmware. Je ziet dezelfde code komen bij kapotte kaarten of verkeerde geflashte toestellen.
Ik heb de software geinstalleerd zonder dat windows het apparaat ziet. Dat uitroepteken is het resultaat van het installeren van de driver (meest recente) Nu heeft windows dus wel een driver, maar geen hardware, vandaar die code 10. Als ik niet handmatig hardware had geselecteerd was er ook geen sprake van die code 10. Dat handmatig installeren was gewoon een probeersel.
Mijn probleem is dat die hele netwerkkaart niet gevonden wordt terwijl die er toch echt in zit. Als ik de driver weer deinstalleer wordt hij niet opnieuw gedetecteerd. Alle andere hardware werd wel gewoon gevonden (audio, video etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer met een linux live cd of die wel iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
quote: ”analog_”
Probeer met een linux live cd of die wel iets kan vinden.
Ik heb een knoppix cd’tje erin gehad en in Linux werd ook geen netwerkkaart gevonden.

Ik vermoed dat het kapot is, ik vind het alleen zo vreemd dat ik geen enkele foutmelding krijg. Ik vrees dat ik dit niet ga oplossen. In elk geval bedankt voor je reacties.
Pagina: 1