Hebben die engelse een andere layout toetsenbord dan? Als je hem bij Amazone besteld is het geen QWERTY?drumstickNL schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:40:
Met dock heb ik 'm besteld. Het gaat even wennen worden maar dat geeft niet, het is iig geen Duits toetsenbord.
Hij is wel QWERTY. Enkele toetsen zitten op een andere plek (@ bijv).
Zie The Wizard in "Asus transformer topic - deel 1"
Zie The Wizard in "Asus transformer topic - deel 1"
[ Voor 37% gewijzigd door The Wizard op 11-04-2011 09:27 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik wacht wel tot CoolBlue hem heeft. Tegen die tijd zijn er ook wel reviews uit en bekijk ik dan wel of ik hem nog wil
Transformer + keyboard dock via Amazon UK kost 430 pond, wat omgerekend ongeveer 486 ~ 490 euro is (komt bij Amazon altijd nog een beetje bij als je daadwerkelijk koopt...). En bij CoolBlue (TabletCenter.nl) kost het 499 gratis thuisbezorgd. Voor die ~10 euro extra wil ik wel een US-International keyboard met garantie in NL!
dat is waar maar zoals het nu staat krijgen al de NL shops hem half/eind mei (misschien nog later!?) en dat betekend een maand later en zolang kan ik niet wachten en wat de garantie betreft....gaat je UK transformer kapot kun je gewoon gebruik maken van de garantie van ASUS hier in nederland.Haay schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:41:
Transformer + keyboard dock via Amazon UK kost 430 pond, wat omgerekend ongeveer 486 ~ 490 euro is (komt bij Amazon altijd nog een beetje bij als je daadwerkelijk koopt...). En bij CoolBlue (TabletCenter.nl) kost het 499 gratis thuisbezorgd. Voor die ~10 euro extra wil ik wel een US-International keyboard met garantie in NL!
edit: nog even extra gecheckt en garantie is gewoon wereldwijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Michel242186 op 11-04-2011 11:05 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:53
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
zoals het nu staat is nog helemaal niets bekend voer levertijden in Nederland..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
vraag me af wanneer de nederlandse webshops gaan afwijken van de standaard prijzen voor de Transformer
elke webshop die ik tegenkom biedt de 16g versie met dock aan voor 499
of zou Asus ze die prijs opleggen?
(enige uitzondering is Salland, maar daar is ie zelfs duurder)
elke webshop die ik tegenkom biedt de 16g versie met dock aan voor 499
of zou Asus ze die prijs opleggen?
(enige uitzondering is Salland, maar daar is ie zelfs duurder)
[ Voor 13% gewijzigd door JarlSX op 11-04-2011 13:25 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Bij Salland hebben ze (zo lees ik het tenminste) de 32Gb variant met toetsenbord / dock voor €538,- Er staat immers bij de omschrijving "Full QWERTY keyboard" en het iets vagere "16*1 hours long battery life for all day computing with docking station"
Nou er staat dat je met docking station 16 uur batterijduur hebt, maar dat hoeft imho niet te betekenen dat dat docker ook bij zit. En als je dan kijkt naar de prijs ben ik er 95% zeker van dat dit zonder dock is.Maxily schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:57:
Bij Salland hebben ze (zo lees ik het tenminste) de 32Gb variant met toetsenbord / dock voor €538,- Er staat immers bij de omschrijving "Full QWERTY keyboard" en het iets vagere "16*1 hours long battery life for all day computing with docking station"
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
- Chaoss
Moderator Spielerij
nee dat is zonder docking, Dit is de 32Gb met docking
salland heeft de prijzen nog veel te hoog
salland heeft de prijzen nog veel te hoog
[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 11-04-2011 16:02 ]
Mijn ervaring met Amazon UK, met de gratis verzending (bij bestelling boven de 25 pond), is dat je het na 3-4 dagen wel in huis hebt.Michie23 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:56:
Amazon shipped 'm de 18e, wanneer heb ik 'm dan? Is er nog een versnelde bezorgservice aanwezig?
Ik zit nog steeds met het feit dat je een UK keyboard hebt als je hem bij amazon.co.uk besteld. Natuurlijk niet vreemd, maar voor mij is dat wel wennen. Iemand ervaring uit het verleden met een dergelijk toetsenbord? Ging dit een beetje snel of was het heel erg irritant?
Zijn er al webshops die het apparaat met een abonnement aanbieden?
Leuk man gatheren
Er is nog geen 3g-versie, dus aanbiedingen met een data-abonnement zul je niet tegenkomen.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik heb ooit eens een NEDERLANDS toetsenbord gehad, waarbij de indeling dus anders was dan bij een US-International toetsenbord. Gaat dan niet om de QWERTY letters, maar om de leestekens, die allemaal op andere plaatsen staan. Ik kon er gewoon niet aan wennen en heb het toetsenbord toen maar gedumpt.theroach schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:47:
Ik zit nog steeds met het feit dat je een UK keyboard hebt als je hem bij amazon.co.uk besteld. Natuurlijk niet vreemd, maar voor mij is dat wel wennen. Iemand ervaring uit het verleden met een dergelijk toetsenbord? Ging dit een beetje snel of was het heel erg irritant?
Bij een UK zitten niet alle toetsen op een andere plaats.
Maar is dat echt heel vervelend of valt er prima mee te leven. Het is iig qwerty, dus dat scheelt al heel veel...The Wizard schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:44:
Bij een UK zitten niet alle toetsen op een andere plaats.
Tsja, persoonlijk vind ik het geen probleem, maar anderen kunnen er niet mee overweg.
Om maar meteen een einde te maken aan speculaties:
US-International toetsenbord:

De rode leestekens worden gebruikt voor dit soort letters: ê, ë, ç, è, ñ...
UK toetsenbord:

Belangrijke verschillen zijn dus de andere plek van @ en # en € en " en \ toetsen. Als je blind typen op een US-International toetsenbord gewend bent dan kan dat vervelend zijn.
US-International toetsenbord:

De rode leestekens worden gebruikt voor dit soort letters: ê, ë, ç, è, ñ...
UK toetsenbord:

Belangrijke verschillen zijn dus de andere plek van @ en # en € en " en \ toetsen. Als je blind typen op een US-International toetsenbord gewend bent dan kan dat vervelend zijn.
Blind typen doe ik alleen met letters, nooit met symbolen, daarvoor moet ik toch altijd nog eventjes kijken
.
Ach, anders kun je altijd nog een andere docking aanschaffen in het loop van het jaar...
Ach, anders kun je altijd nog een andere docking aanschaffen in het loop van het jaar...
Komt omdat ze dan alle bedragen NL btw van 19% gebruiken in plaats van de UK BTW van 15%.Haay schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:41:
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Ohhhhhhhhh, dat verklaart het dan! Maar dan kost de Transformer + keyboard dock omgerekend geen 430 pond maar 445 pond! (430 pond inclusief 15% BTW = 374 pond exclusief 15% BTW, en 374 pond + 19% BTW = 445 pond)MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:55:
Komt omdat ze dan alle bedragen NL btw van 19% gebruiken in plaats van de UK BTW van 15%.
Dan wordt het helemaal weinig interessant om bij Amazon te bestellen.
Jawel je hebt hem waarschijnlijk eerder dan de NL release!...misschien wel een maand eerder!Haay schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:47:
[...]
Ohhhhhhhhh, dat verklaart het dan! Maar dan kost de Transformer + keyboard dock omgerekend geen 430 pond maar 445 pond! (430 pond inclusief 15% BTW = 374 pond exclusief 15% BTW, en 374 pond + 19% BTW = 445 pond)
Dan wordt het helemaal weinig interessant om bij Amazon te bestellen.
edit: amazon geeft nu aan als nu pre-ordered de release pas 1 juni is???..op mijn order geven ze nog steeds 18 april aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Michel242186 op 12-04-2011 18:14 ]
BTW in de UK is 20%.
[ Voor 138% gewijzigd door JoetjeF op 12-04-2011 17:40 ]
Amazon.co.uk heeft nu de releasedatum verplaatst naar 1 juni... iemand enig idee hoe dit te interpreteren? Ik neem aan dat iedereen die besteld heeft de tablet wel volgende week (ongeveer) krijgt gewoon volgens de oude datum...?
Denk dat ze maar een x aantal exemplaren binnen krijgen en ze allemaal al verkocht hebben.Dispatch estimate: 18 April 2011
Delivery estimate: 21 April 2011 - 26 April 2011
Bij mij staat:
Dispatch estimate: 18 April 2011
Delivery estimate: 20 April 2011 - 21 April 2011
heeft te maken met de keus van de verzending ik heb niet voor de gratis verzending gekozen.
Dispatch estimate: 18 April 2011
Delivery estimate: 20 April 2011 - 21 April 2011
heeft te maken met de keus van de verzending ik heb niet voor de gratis verzending gekozen.
[ Voor 32% gewijzigd door Michel242186 op 12-04-2011 18:56 ]
Bij mij hetzelfde. Zou best kunnen dat ze de pre-order compleet uitverkocht hebben.
Als blijkt dat ze niet eerder dan 1 juni kunnen leveren, annuleer ik de order weer, dan wacht ik wel op de NL versie.
Op amazon.co.uk is ook in het discussie gedeelte een opmerking geplaatst dat de tablet + dock pas op de 25ste worden uitgeleverd. Laten we hopen dat het niet waar is
.
Als blijkt dat ze niet eerder dan 1 juni kunnen leveren, annuleer ik de order weer, dan wacht ik wel op de NL versie.
Op amazon.co.uk is ook in het discussie gedeelte een opmerking geplaatst dat de tablet + dock pas op de 25ste worden uitgeleverd. Laten we hopen dat het niet waar is
[ Voor 71% gewijzigd door The Wizard op 12-04-2011 19:10 ]
volgens mij was die 15% een tijdelijke crisis maatregel, en is het nu 20%.MrBlueEyes schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:55:
[...]
Komt omdat ze dan alle bedragen NL btw van 19% gebruiken in plaats van de UK BTW van 15%.
De pre-orders gaan goed blijkbaar aangezien de levertijd bij Amazon per pre-order nu al op 1 juni staat.

Zie Eee Pad Transformer keyboard dock offer, Tech in style is volgens mij een officele ASUS website, zou wel heel vervelend zijn want ik ga de 26e voor 6 maanden naar Africa en daar verschepen ze het natuurlijk nooit naar toe.The Wizard schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:57:
Op amazon.co.uk is ook in het discussie gedeelte een opmerking geplaatst dat de tablet + dock pas op de 25ste worden uitgeleverd. Laten we hopen dat het niet waar is.
Dan maar misschien de tablet zonder dock gaan regelen, hoeveel moeite moet je wel niet doen om geld uit te geven tegenwoordig

Check de pre-order pagina anders, de levertijd is daar nog de 20ste.
the Keyboard Docking bundle due to arrive week commencing 25th April (exact on-shelf date TBC subject to external factors and could be earlier)JoetjeF schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:44:
[...]
Zie Eee Pad Transformer keyboard dock offer, Tech in style is volgens mij een officele ASUS website, zou wel heel vervelend zijn want ik ga de 26e voor 6 maanden naar Africa en daar verschepen ze het natuurlijk nooit naar toe.
Dan maar misschien de tablet zonder dock gaan regelen, hoeveel moeite moet je wel niet doen om geld uit te geven tegenwoordig
Staat er ook dus positief blijven, heb amazon.co.uk ook een mailtje gestuurd met of ze echt geshipped gaan worden de 18de
*
net dit ontvangen
When you placed your order, "Asus EeePad Transformer TF101 10.1 inch Tablet PC (nVidia Tegra2 1GHz, 1Gb, 16Gb eMMC, WLAN, BT, Android 3.0) with docking station" was scheduled for release on April 2011. Unfortunately the release date has now been moved to june 2011, and we do not yet have a firm date for availability.
I have checked your order and can see that this item is on pre-order and will not be released until June 2011.
Please note that the release date is subject to change. As soon as we are informed of any changes to this date, we will update the website accordingly.
[ Voor 27% gewijzigd door rcarter op 12-04-2011 22:12 ]
Het zou wel een domper zijn als dit echt waar is....wordt volgens mij nog wel anderhalve maand wachten tot ik de transformer in mijn bezit heb.
Dan gaat het ook geen mei release worden voor NL. Maar goed, ik denk niet dat het 1 juni zal worden om eerlijk te zijn, zo ja: dan ga ik naar de nieuwe galaxy tab kijken. Het zou toch al dom zijn van Asus want als ze niet achterlijk zijn weten ze dat dit pre-orders/klanten gaat kosten omdat ze dan niet meer de eerste "goede" honeycomb tablet hebben.
XDA forum, onderste post:
Heb een email naar Amazon verstuurd om dit te bevestigen/ontkennen (heb een preorder geplaatst op 31maart).
Mocht dit het geval zijn dan hoeft de nederlandse editie niet vertraagd te zijn.
Het lijken de keyboards die niet aan te slepen zijn, en we hebben een andere layout.
Maar wat een slechte (niet bestaande..) communicatie van Asus zeg..
En op facebook (bah) maar nutteloze dingen posten.
http://forum.xda-develope...p?p=12848315&postcount=20I have the eee pad transformer & k/board bundle on order with amazon since 4th April for an 18th April dispatch. When I saw the date change to 1st June was going to cancel, but managed to get a customer service number for amazon uk
Rang them & they told me that there was enough eeepads & k/board bundles in there fulfilement centre to despatch April 18th for everyone that pre-ordered before April 11th. If you pre-ordered after that date you dont get the bundle until june 1.
Bottom line is if your estimated dispatch date hasn't changed & is still showing April 18th on your order then you made the cut!!
Heb een email naar Amazon verstuurd om dit te bevestigen/ontkennen (heb een preorder geplaatst op 31maart).
Mocht dit het geval zijn dan hoeft de nederlandse editie niet vertraagd te zijn.
Het lijken de keyboards die niet aan te slepen zijn, en we hebben een andere layout.
Maar wat een slechte (niet bestaande..) communicatie van Asus zeg..
En op facebook (bah) maar nutteloze dingen posten.
Ik heb ook via Amazon gepreorderd op 31 maart, maar ik heb hetzelfde mailtje als rcarter terug gekregen. Release date: june 2011.
- Chaoss
Moderator Spielerij
Tjah Amazon zal een bepaalde reservering vd voorraad hebben gekregen waar ze redelijk snel doorheen waren. Wellicht dat Asus de nederlandse retailers ook een bepaalde voorraad gaat geven die wel asap worden uitgeleverd.
Eerder is er al bericht dat Asus problemen heeft met grondstoffen/onderdelen uit Japan.
Eerder is er al bericht dat Asus problemen heeft met grondstoffen/onderdelen uit Japan.
Ach, ik laat de order gewoon staan en we zien wel of hij verstuurd wordt...
Het is haast onmogelijk om een hc tablet te krijgen, alles wordt uitgesteld of is niet leverbaar... Zucht....
Het is haast onmogelijk om een hc tablet te krijgen, alles wordt uitgesteld of is niet leverbaar... Zucht....
Ik vind het ook raar dat er communiceert wordt dat de Asus in de eerste wk v April beschikbaar is maar nergens kan ik hem online kopen. Ik ga de 21e naar Australie en had gehoopt m daarvoor te hebben
- Chaoss
Moderator Spielerij
Dat is nooit gecommuniceerd volgens mij.
er zijn alleen maar een tweetal press releases bekend gemaakt en die zijn er ook geweest, het is niet ongewoon dat het dan nog even duurt voordat het product daadwerkelijk leverbaar is... zeker als ze op een press-release al aangeven dat de docking nog aangepast gaat worden.
er zijn alleen maar een tweetal press releases bekend gemaakt en die zijn er ook geweest, het is niet ongewoon dat het dan nog even duurt voordat het product daadwerkelijk leverbaar is... zeker als ze op een press-release al aangeven dat de docking nog aangepast gaat worden.
nou mijn datum staat nog steeds op 18 april bij amazon dus ik wacht het nog maar even af kan hem altijd nog pre-orderen in nederland.
- Chaoss
Moderator Spielerij
duidelijk
Dit topic staat totaal verkeerd aangezien de Transformer niks met de telecomproviders te maken heeft aangezien de 3G nog (lang) niet leverbaar is. Maar ik zal mijn reactie dubbelposten.
Dan heb je niet de tekst begrepen. Alle gereserveerde pre-orders zijn al uitgegeven, en nieuwe zijn nog niet beschikbaar. Ze worden mondjes maat verspreid. Heel Taiwan heeft bijv. maar 1000 stuks gekregen.
Amazon heeft zelf toegegeven dat het fout in je order staat en dat ze handmatig veranderd moeten worden. Asus geeft aan dat ze niet voor eind mei kunnen leveren (uitzonderingen daargelaten).
Ik laat mijn pre-order gewoon staan tot volgende week, ik heb de bestelling geplaatst toen hij net op Amazon (net 5 minuten online) stond, dus als ik hem niet krijg dan verwacht ik niet dat iemand anders hem wel krijgt.
Dan heb je niet de tekst begrepen. Alle gereserveerde pre-orders zijn al uitgegeven, en nieuwe zijn nog niet beschikbaar. Ze worden mondjes maat verspreid. Heel Taiwan heeft bijv. maar 1000 stuks gekregen.
Amazon heeft zelf toegegeven dat het fout in je order staat en dat ze handmatig veranderd moeten worden. Asus geeft aan dat ze niet voor eind mei kunnen leveren (uitzonderingen daargelaten).
Ik laat mijn pre-order gewoon staan tot volgende week, ik heb de bestelling geplaatst toen hij net op Amazon (net 5 minuten online) stond, dus als ik hem niet krijg dan verwacht ik niet dat iemand anders hem wel krijgt.
Ik heb me bij CoolBlue aangemeld om via email en SMS op de hoogte gesteld te worden zodra ze de Transformer binnen hebben en hij besteld kan worden. Veel meer kan ik op dit moment niet doen... Afwachten maar wanneer hij in NL beschikbaar komt.
Trouwens, mensen die naar Amazon bellen krijgen te horen dat ze op 18-20 april komen en mensen die mailen 1 juni. Ik ga vandaag ook maar eens bellen dan..
Ik heb gister gemaild hoe het zat voor mij. Ik had namelijk dinsdagmorgen besteld en had als delivery date gewoon 20/21 april. Als reactie op de mail kreeg ik te horen dat het gewoon volgende week zal worden geleverd. Ik krijg net echter een mailtje dat het toch juni word... lekker bezig daar!
Bellen of mailen maakt niet uit, de helpdesk kijkt gewoon naar je eigen order. Mensen die een "slimmere" helpdesk medewerker krijgen, krijgen te horen dat ze pas 1 juni worden geleverd aangezien die verder in het systeem kijken (levering v/d leverancier naar Amazon). Normaal gesproken wordt die automatisch doorgezet naar je orderstatus, maar door een storing/foutje gebeurt dit niet.
Net ook het mailtje gekregen (automatisch).
Hello,
Unfortunately, the release date for the item(s) listed below was changed by the supplier, and we need to provide you with a new estimated delivery date based on the new release date:
"Asus EeePad Transformer TF101 10.1 inch Tablet PC (nVidia Tegra2 1GHz, 1Gb, 16Gb eMMC, WLAN, BT, Android 3.0) with docking station and keyboard"
Estimated arrival date: June 02 2011 - June 03 2011
One of Amazon's aims is to provide a convenient and efficient service; in this case, we have fallen short. Please accept our sincere apologies.
You have not been charged for this item. We do not debit money from your payment card until just before your items are dispatched. We will send you a dispatch confirmation email on the date of dispatch.
Sincerely,
Customer Service Department
Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk
Edit: ^^ lol, niet gezien maar het is nu iig wel duidelijk 
En Amazon laat de status wel vaker staan ook al weten ze dat de order niet geleverd kan worden.
@The Wizard, ook de 31ste om 09:19
En ik was denk ik één van de eerste van GoT die het had besteld.Unfortunately, the release date for the item(s) listed below was changed by the supplier, and we need to provide you with a new estimated delivery date based on the new release date:
"Asus EeePad Transformer TF101 10.1 inch Tablet PC (nVidia Tegra2 1GHz, 1Gb, 16Gb eMMC, WLAN, BT, Android 3.0) with docking station and keyboard"
Estimated arrival date: June 02 2011
En Amazon laat de status wel vaker staan ook al weten ze dat de order niet geleverd kan worden.
@The Wizard, ook de 31ste om 09:19
[ Voor 16% gewijzigd door JoetjeF op 14-04-2011 09:49 ]
Ik had hem om 31/3 9:11 besteld, Hoe laat had je hem besteld?
krijg net ook een mailtje dat het begin Juni wordt ik had hem 31 maart om 9.30 besteld...maar toch waarschijnlijk nog te laat.
Zojuist wederom te horen gekregen (telefonisch) dat ik 'm op 20-21 april geleverd krijg dus.. we zullen zien.
Je blijft eigenwijs hè...
. Check je mail eens, je hebt vast ook een wijzigingsmailtje...
The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:47:
Je blijft eigenwijs hè.... Check je mail eens, je hebt vast ook een wijzigingsmailtje...
Als je er zo zeker van bent, cancel je order anders. Kijken wie er "gelijk" krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door ArmouredSPony op 14-04-2011 09:54 ]
Ik hoop toch nog steeds dat er een kleine batch binnenkomt en ja als drumstick zelf met amazon heeft gebeld en die zeggen 20 April dat zit er toch nog een kleine kans in als je een vroege pre-order hebt.
Ik zeg helemaal niks, meerdere mensen die een pre-order hebben geplaatst hebben vandaag een mailtje gekregen.
@DrumstickNL Wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
@DrumstickNL Wanneer heb jij je bestelling geplaatst?
[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 14-04-2011 10:02 ]
Dat zal 1 of 2 april zijn geweest.
Denk er niet aan, dan wordt de kans groter dat jij hem eerder krijgtdrumstickNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:54:
[...]
Als je er zo zeker van bent, cancel je order anders. Kijken wie er "gelijk" krijgt.
Ik hoop echt dat het midden april wordt, maar de kans is gewoon erg klein.
Verwijderd
Midden April? Maar dat is het al..[b][message=35868297,noline]
Asus Eee Pad Transformer vertraagd vanwege ‘succes’
De Chinezen bij ASUS hebben zich verontschuldigd voor het niet kunnen naleven van de beloofde levertijden van de ASUS Eee Pad Transformer. De levertijd is uitgesteld van april naar de derde of vierde week van mei. De Amerikanen zullen wel eind april kunnen starten met de verkoop. Vanwege de grote vraag zijn alle geplande batches al verkocht. Men moet extra gaan produceren om aan de vraag naar Eee Pad Transformer’s te kunnen voldoen.
De Chinezen bij ASUS hebben zich verontschuldigd voor het niet kunnen naleven van de beloofde levertijden van de ASUS Eee Pad Transformer. De levertijd is uitgesteld van april naar de derde of vierde week van mei. De Amerikanen zullen wel eind april kunnen starten met de verkoop. Vanwege de grote vraag zijn alle geplande batches al verkocht. Men moet extra gaan produceren om aan de vraag naar Eee Pad Transformer’s te kunnen voldoen.
Ik geef ze geen ongelijk dat ze maar een "beperkt" aantal gemaakt hebben. Als het product niet was aangeslagen dan hadden ze ver onder de kostprijs moeten verkopen.
Vind het alleen jammer dat het nog zo lang duurt dat ze in de winkel liggen, wil hem toch eerst in mijn handen gehad hebben voordat ik overga tot koop.
ja maar nu is de vraag nu wanneer komt hij beschikbaar in Nederland...eind Juni?
- Chaoss
Moderator Spielerij
Op de Facebook van Asus benelux staat:
als dat daadwerkelijk haalbaar is zou dat nog vrij gunstig zijn.... dan zou je hem hier eerder hebben dan via amazon.co.ukDe laatste info die we hebben is dat deze eind mei beschikbaar is in NL.
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2011 13:28 ]
Bij reggestadshop.nl kan je ook een pre-order plaatsen, maar daar staat bij dat de uitlevering waarschijnlijk plaats vind in week 23. Dat is de eerste week van juni.
Argh, je hebt gelijk.The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:07:
[...]
Denk er niet aan, dan wordt de kans groter dat jij hem eerder krijgt.
Ook mailtje gehad? Ik word hier een beetje moedeloos van, waarom 18 april als datum geven en dan pas 1 juni leveren? Ik vind persoonlijk dat een bedrijf dat niet kan maken.
Goede alternatieven zijn er ook niet, De Galaxy Tab 10.1v heeft geen microSD en geen Gorilla Glass en de Xoom is (nog) niet leverbaar in NL/UK.
Goede alternatieven zijn er ook niet, De Galaxy Tab 10.1v heeft geen microSD en geen Gorilla Glass en de Xoom is (nog) niet leverbaar in NL/UK.
Heb gemaild met Azerty & Dunnet, beide geven aan dat er bij hen niet meer informatie bekend is en dat zij tot op heden de Transformer gewoon eind mei geleverd krijgen.
*sowieso
Eind mei of 1 juni, dat maakt ook weinig meer uit...DonJunior schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:58:
Heb gemaild met Azerty & Dunnet, beide geven aan dat er bij hen niet meer informatie bekend is en dat zij tot op heden de Transformer gewoon eind mei geleverd krijgen.
- Chaoss
Moderator Spielerij
Binnenkort komt de Acer Iconia A500 uit,The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:56:
edit: schijnt dat die ook al uitgesteld is tot half mei
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2011 16:30 ]
Die ken ik nog niet... maar die komt eind april in de VS uit, wanneer in Europa dan? Ik vind hem trouwens minder mooi dan de Asus.
Ik vraag me het ook af, of ze gebruiken het als excuus... Ze mogen wel opschieten willen ze nog een stukje van de tablet markt te pakken krijgen.Chaoss schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:22:
[...]
edit: schijnt dat die ook al uitgesteld is tot half meiik vraag me af in hoeverre al die Taiwanese merken last hebben van de problemen in Japan.
- Chaoss
Moderator Spielerij
The Wizard schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:33:
Die ken ik nog niet... maar die komt eind april in de VS uit, wanneer in Europa dan? Ik vind hem trouwens minder mooi dan de Asus.
offtopic:
op de dynabyte site staat 17 mei... persoonlijk vind ik het een mooi ding, qua looks mooier dan de Asus... vooral die alu achterkant is mooi... denk dattie daardoor ook iets degelijker aanvoelt dan de (plastic) Asus.
loopt hier een topic over de Acer A500
op de dynabyte site staat 17 mei... persoonlijk vind ik het een mooi ding, qua looks mooier dan de Asus... vooral die alu achterkant is mooi... denk dattie daardoor ook iets degelijker aanvoelt dan de (plastic) Asus.
loopt hier een topic over de Acer A500
Verder denk ik dat er genoeg mensen (zoals ik) zijn die specifiek een Android 3.0 tablet willen. Dan is de Xoom op dit moment het enige leverbare model... tenminste als je wilt importeren hij ligt hier nog steeds niet in de gewone winkels.... buitendat lijkt de xoom mij niets (duur en beperkter dan de Asus/Acer).
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2011 16:40 ]
Verwijderd
Kijk maar uit met de Xoom bestellen in het buitenland, ik lees een hoop slechte ervaringen en dat mensen gaan cancelen. Wel al betaald maar nog steeds geen xoom.
Nog iemand met updates?
haha 
Maar ik heb geduld
---
edit:
vandaag even naar coolblue gemaild, de reactie is niet erg hoopvol:
"Helaas is pre-order voor de Asus Eee Pad Transformer 16 GB nog niet mogelijk. En helaas is ook bij ons de verwachte leverdatum onbekend. Hoogstwaarschijnlijk hebben ook te maken met de leveringsproblemen."
Maar ik heb geduld
---
edit:
vandaag even naar coolblue gemaild, de reactie is niet erg hoopvol:
"Helaas is pre-order voor de Asus Eee Pad Transformer 16 GB nog niet mogelijk. En helaas is ook bij ons de verwachte leverdatum onbekend. Hoogstwaarschijnlijk hebben ook te maken met de leveringsproblemen."
[ Voor 82% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-04-2011 15:59 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Goed nieuws voor de pre-orderaars onder ons
:
Vraag op facebook:After unprecedented demand and stock delays due to additional testing procedures, ASUS announce significant stock numbers due to arrive in UK
Initial demand for the Eee Pad Transformer has been far beyond our expectations, and following the on-sale date (6th April 2011) the first batches delivered to the UK have entirely sold out. Please accept our sincere apologies for the difficulties regarding stock availability with our retail partners.
ASUS always strives to set benchmarks for product innovation, design and quality. We have implemented a number of additional testing procedures for the Eee Pad Transformer to ensure an unrivalled user-experience. This has resulted in delays to a number of shipments to the UK. We are now due to receive a significant quantity of both Eee Pad Transformers and keyboard docks at the end of April/early May (exact date will depend on customs clearance and freight forwarding to our retailers). We are working hard to increase both the number of demonstration models on display and also general stock availability within retailers throughout the UK.
The UK is the global launch partner and will continue to see the largest volumes of stock globally. We anticipate the additional stock being distributed amongst Comet, PC World, Currys and Carphone Warehouse stores late April/early May, whilst Amazon.co.uk and Ebuyer.com are also taking pre-orders.
Once again, we apologise for any inconvenience caused and please rest assured that we are working hard to increase availability of the Eee Pad Transformer as quickly as possible.
Antwoord:But:
"We anticipate the additional stock being distributed amongst Comet, PC World, Currys and Carphone Warehouse stores late April/early May, whilst Amazon.co.uk and Ebuyer.com are also taking pre-orders."
Does this mean that Amazon get some, or that they just keep taking pre-orders???
Yes - Amazon.co.uk and Ebuyer.com will both receive good qty of the stock when it arrives.
- Chaoss
Moderator Spielerij
blijven afwachten dus.... blijft een vaag verhaal "extra test procedures ingevoerd"
zou mooi zijn als eind april/begin mei dook in NL de eerste voorraden binnen druppelen.
zou mooi zijn als eind april/begin mei dook in NL de eerste voorraden binnen druppelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 19-04-2011 09:09 ]
Zo te zien gaan die extra voorraden eind april/begin mei 100% naar de UK, dus als je begin april een Asus Transformer wilt hebben is je beste kans volgens mij om bij Amazon UK te bestellen.Chaoss schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:08:
Misschien om die lag er uit te krijgen?
Maar in elk geval zijn ze goed bezig
Maar in elk geval zijn ze goed bezig
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
- Chaoss
Moderator Spielerij
we zullen het zien...Haay schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:11:
[...]
Zo te zien gaan die extra voorraden eind april/begin mei 100% naar de UK, dus als je begin april een Asus Transformer wilt hebben is je beste kans volgens mij om bij Amazon UK te bestellen.
Maar, al die pre-orders van Amazon.co.uk zijn dus ook niet uitgeleverd? Jammer, had wel wat meer reviews willen lezen en echte gebruikers ervaringen.
Nee, alle pre-orders zijn opgeschoven. Volgens de laatste berichten zullen de eersten eind april begin mei uitgeleverd worden.
Wat ik kan vertellen over de levertijden hier in nederland is dat onze leverancier vanaf eind volgende week de transformer kan leveren dit is zonder toetsenbord.
mischien een hint waar ik hem dan kan pre-orderenVriendomYokid schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:41:
Wat ik kan vertellen over de levertijden hier in nederland is dat onze leverancier vanaf eind volgende week de transformer kan leveren dit is zonder toetsenbord.
Tja, ik zit nog te dubben of ik de Transformer zo snel mogelijk wil hebben, en dan maar zonder toetsenbord, maar dat toetsenbord dus later alsnog los erbij kopen. OF wachten tot ik de het als combinatie samen kan kopen.VriendomYokid schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:41:
Volgens geruchten gaat het toetsenbord/dockingstation €150 euro kosten als je het los koopt, terwijl het prijsverschil tussen losse Transformer of combinatie €100 euro is. Dan is het wel duur om de Transformer los te kopen als je vrijwel zeker de keyboard dock er later los bij wil kopen...
- Chaoss
Moderator Spielerij
als de tablet vanaf eind volgende week te krijgen is, dan zal de versie met docking niet lang meer duren denk ik.
en idd 150,- voor de losse docking is duur... imho is 100,- echt wel de max.
en idd 150,- voor de losse docking is duur... imho is 100,- echt wel de max.
Lijkt me persoonlijk stug, aangezien de focus van Asus nu op de UK ligt, waar ze al zware leveringsproblemen hebben, wat ze nu gaan oplossen door een grote levering eind April/begin mei.VriendomYokid schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:41:
Waarschijnlijk import? En misschien meer info?
- Chaoss
Moderator Spielerij
Dat is niet waar:The Wizard schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:11:
Nee, alle pre-orders zijn opgeschoven. Volgens de laatste berichten zullen de eersten eind april begin mei uitgeleverd worden.
Initial demand for the Eee Pad Transformer has been far beyond our expectations, and following the on-sale date (6th April 2011) the first batches delivered to the UK have entirely sold out.
De pre-orders van Amazon zijn uitgesteld. Amazon heeft er nog geen 1 in het magazijn gehad...
Alle voorraden zijn naar de winkels gegaan.
Alle voorraden zijn naar de winkels gegaan.
- Chaoss
Moderator Spielerij
Handig om te weten dat je beter niet kunt pre-orderen dan. magoed die eerste batch is tussen Taiwan / UK verdeeld. Als er nu een grotere batch komt kan ik me voorstellen dat die onder meer landen verdeeld gaat worden... je kunt beter mondjesmaat wat uitleveren dan helemaal niet... want dat stimuleert de verkoop/pre-orders.
Overigens in de UK ook veelal tablets zonder docking.
[ Voor 53% gewijzigd door Chaoss op 19-04-2011 15:42 ]
Ik heb helaas niet meer informatie, zodra ik ze binnen heb meld ik me wel weerThe Wizard schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:03:
[...]
Lijkt me persoonlijk stug, aangezien de focus van Asus nu op de UK ligt, waar ze al zware leveringsproblemen hebben, wat ze nu gaan oplossen door een grote levering eind April/begin mei.
Waarschijnlijk import? En misschien meer info?
Niet zo vaak editten, blijf ik ook steeds bezigChaoss schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:39:
Handig om te weten dat je beter niet kunt pre-orderen dan. magoed die eerste batch is tussen Taiwan / UK verdeeld. Als er nu een grotere batch komt kan ik me voorstellen dat die onder meer landen verdeeld gaat worden... je kunt beter mondjesmaat wat uitleveren dan helemaal niet... want dat stimuleert de verkoop/pre-orders.
In de UK zijn er nog geen leveringen geweest met docking.
- Chaoss
Moderator Spielerij
Volgens mij ist allemaal gepland van Asus... hoe slechter de leverbaarheid hoe groter de hype... ze hebben goed gekeken naar merken als nintendo en apple
Ik denk idd een complot van Asus tegen de mensheidChaoss schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:10:
Volgens mij ist allemaal gepland van Asus... hoe slechter de leverbaarheid hoe groter de hype... ze hebben goed gekeken naar merken als nintendo en apple
Ja en ondertussen koopt iedereen die zit te wachten toch een iPadChaoss schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:10: