Tube 6N3 Buffer Audio Pre-amplifier

Pagina: 1
Acties:

• a6racer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik kan een bouwpakketje voor een "Tube 6N3 Buffer Audio Pre-amplifier" kopen, maar ik raak in de war door het woord"buffer". Is dat iets extra's aan de voorversterker, of is het iets om het interessanter te laten lijken?
Is zo'n voorversterker iets anders dan een hoofdtelefoonversterker, want er worden alleen RCA aansluitingen meegeleverd , welke ik eventueel wel kan vervangen/uibreiden met een hoofdtelefoonaansluiting? (het bouwpakket heeft een eigen volumeregelaar)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Je kunt deze dingen op 2 manieren gebruiken: Als voorversterker of als buffer.

Als je hem als voorversterker gebruikt, kun je met de volumeregelaar het output volume regelen.
Als je hem als buffer gebruikt, zet je de volumeregelaar vol open en stop je hem tussen een bron (cd bijv,) en je (voor)versterker.

Als eerste zijn ze prima geschikt, alleen hebben ze vaak maar 1 ingang en 1 uitgang. Meestal wil je wat meer ingangen op je voorversterker.

Als buffer is het alleen maar zonde van het geld. Mensen gebruiken het met het idee dat ze dan een 'buizen geluid' uit hun bron krijgen. Maar het enige wat je doet is het signaal van je bron moedwillig vervormen (een heel klein beetje). Kan misschien leuk klinken, maar HiFi is het niet echt.

Als je hem als koptelefoonversterker wilt gebruiken zul je het één en ander moeten aanpassen aan het ontwerp. De uitgang is niet voldoende potent om een koptelefoon aan te sturen (is hij ook niet voor bedoeld). Als je een beetje handig bent en verstand hebt van elektronica, is het meestal redelijk eenvoudig te realiseren overigens.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!