Headset erin en toch geluid uit Macbook?

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Hallo,
Is het mogelijk om je headset in te pluggen in je Macbook en toch geluid te krijgen uit de speakers?

Of nog moeilijker, is het zelfs mogelijk om muziek te luisteren met je speakers en nog bvb video tegelijkertijd te luisteren via je headset?

Additionele programma's zijn niet erg, maar geen hardware aub.

Kx22

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nope. Er zit maar één geluidskaart in de Mac, dus twee verschillende bronnen via aparte outputs afspelen gaat je niet lukken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:40:
Nope. Er zit maar één geluidskaart in de Mac, dus twee verschillende bronnen via aparte outputs afspelen gaat je niet lukken.
Oh? Dus ik heb 2 geluidskaarten in mijn PC en in mijn simpele Acer laptop? Aangezien ik wel degelijk meerdere outputs kan gebruiken. Toch zit er maar 1 kaart in beide systemen... Acer laptopje doet zowel speakers als hoofdtelefoon... PC doet multiple outputs mits ik dat instel. Het is afaik puur wat softwarematig/drivermatig. Het zou theoretisch mogelijk moeten zijn. Weet alleen niet of het mogelijk is voor OSX heb geen mac :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:25
Mogelijk kan je met een van deze programmatjes kiezen naar welke uitgang je welk geluid stuurt?

http://code.google.com/p/soundflower/
http://www.ambrosiasw.com/utilities/wiretap/

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Soundflower lijkt het wel te kunnen, alleen krijg ik het niet voor elkaar!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
alt + click op volume icoontje in statusbar bovenin en kiezen welk output device?

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:44

skoozie

SCSI

headset via 3.5mm jack of usb? >:)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:52:
[...]

Oh? Dus ik heb 2 geluidskaarten in mijn PC en in mijn simpele Acer laptop? Aangezien ik wel degelijk meerdere outputs kan gebruiken. Toch zit er maar 1 kaart in beide systemen... Acer laptopje doet zowel speakers als hoofdtelefoon... PC doet multiple outputs mits ik dat instel. Het is afaik puur wat softwarematig/drivermatig. Het zou theoretisch mogelijk moeten zijn. Weet alleen niet of het mogelijk is voor OSX heb geen mac :>
meerdere outputs is niet hetzelfde als verschillende outputs. De TS wil audiobronnen verdelen over outputs. Om 2 (of meer) verschillende outputs aan te sturen heb je meer dan een DAC (digital to analog converter) nodig.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Je moet het zo zien: je hebt een geluidskaart in je mac, daar gaat het digitale signaal doorheen dat wordt omgezet naar analoog, waarna het of naar je headset gaat of naar de speakers.

Misschien kun je het inderdaad zo krijgen dat het naar beide tegelijk gestuurd wordt, maar je kunt niet meer dan 1 bron tegelijk afspelen, omdat je geluidskaart maar 1 bron tegelijk van digitaal naar een analoog signaal kan omzetten.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
denk dat de makkelijkste methode gewoon een extra geluidskaart is, die heb je vast wel voor een paar tientjes om via usb aan te sluiten... misschien kun je uitleggen waarom je dit wilt en waarom je geen extra hardware wilt..?

[ Voor 23% gewijzigd door steffex op 08-04-2011 09:14 ]

Pagina: 1