Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird] uitgaande server aflopen bij het verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Ik heb wat problemen bij het verzenden van mail buiten het provider netwerk.

Ik heb enkele mail adressen (één van telenet, één van gmail, één van school, ...) en moet natuurlijk het juiste uitgaande adres hebben om te kunnen verzenden. (Ik begrijp dus wel dat het niet mogelijk is om te verzenden via smtp.telenet.be als ik buiten het telenet netwerk ben).

Stel dat ik nu toch wil verzenden met een bepaald mail adres buiten het netwerk. Kun je dan gewoon niet meerdere uitgaande servers oplijsten die thunderbird afloopt, totdat hij een server vindt waarlangs hij het bericht kan versturen? Of moet je steeds je uitgaande server gaan wijzigen in de opties?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Volgens mij kan je slechts 1 uitgaande server per account definieren.

Wat ik gedaan heb toen mijn ouder naar het buitenland gingen (en hun zonnet account wilden behouden) is als smtp server gmail instellen met als "reply to" adres weer het zonnet account. Op deze manier krijgt dfe ontvager als afzender het zonnet account en als ze beantwoorden gaat dit ook naar het zonnet account. Onderhuids loopt alleen de verzending via gmail.
Als ik dan kijk naar de mailadressen die je noemt zou ik verwachten dat je gmail account geen problemen zal geven op dit moment, daarmee kan je immers altijd verzenden. Hoe het voor je school werkt is lastig in te schatten, dus die laat ik even achter wegen ;) Je zou wel kunnen overwegen om enkel voor je telnet account het verzenden via je (huidige?) gmail te laten lopen met als reply to adres je telnet (ingesteld in Thunderbird). Eventueel zou je daar natuurlijk een gescheiden gmail account voor aan kunnen maken.

Desktop | Server | Laptop