[ubuntu] Geluid over HDMI-kabel, ATI HD 4650

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 17:37
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje: ik heb Ubuntu geïnstalleerd op mijn computer. Daarnaast heb ik een televisie staan die via HDMI is verbonden met mijn computer.

Nu komt de vraag: hoe krijg ik nu geluid via de HDMI kabel naar mijn televisie. Ik kijk regelmatig films op mijn televisie via mijn computer, maar dit werkt nu niet echt handig aangezien het geluid nu van de boxen van mij computer komt. Mijn output device is een ATI HD 4650.

Met vriendelijke groet,
Meikrekel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

uit de specs:
HDMI output support
- Integrated HD audio controller with up to 2 channel 48 kHz stereo or multi-channel (7.1) AC3 enabling a plug-and-play cable-less audio solution
Je hebt een hdmi kabel nodig welke audio ondersteund (1.4 of hoger)
Je dient je standaard playback device op HDMI Audio te zetten

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
1.3 is ook goed hoor ;)

Wikipedia: HDMI

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoss
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 10:01
Het ligt niet aan de kabel, het zijn instellingen. Ik heb zelf afgelopen week Unbuntu op mijn zbox geinstalleerd om deze als mediacenter te gebruiken.

Ten eerste moest ik in de bios instellen dat het geluid enkel intern door wordt gegeven. Wanneer ik hem op intern + extern zette werkte het niet.
Vervolgens bij het opstarten van Ubuntu kon ik de HDMI selecteren en werkte deze

Ik zit nu op m'n werk, maar als ik thuis ben zal ik voor de zekerheid nog even alles nakijken

**doss**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
FF in de war met W7..

In je afspeelapparaten moet je HDMI als primair instellen als audio device

@ hierboven de kabel is zeker wel belangrijk voor de output van geluid via hdmi. Check ff wiki

[ Voor 36% gewijzigd door Mistacal op 31-03-2011 09:48 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoss
Mistacal schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:46:
Ga naar de rechteronderhoek van je scherm en dan op dat luidsprekertje. Vervolgens op afspeelapparaten en dan rechtermuisknop op HDMI output. Youre done ;)

@ hierboven de kabel is zeker wel belangrijk voor de output van geluid via hdmi. Check ff wiki
Bij ubuntu staat het geluidsicoontje rechts boven ( standaard Gnome ) :D

Ik zeg al, uit eigen ervaring stond hij er bij mij ook niet bij na installatie van ubuntu. Ik moest eerst een instelling in de bios aanpassen. Verder heb ik nog een update gedaan van de nvidia driver.

**doss**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
Wat een service op dit forum! Ik heb het even gechecked en de HDMI kabel is 1.4 (merk: HQ). Zal eens in de BIOS kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoss
Meikrekel schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:53:
Wat een service op dit forum! Ik heb het even gechecked en de HDMI kabel is 1.4 (merk: HQ). Zal eens in de BIOS kijken.
En resultaat ... ? :D

**doss**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
Het resultaat is dat ik mijn ubuntu installatie heb gesloopt door met de drivers te kloten.. Even opnieuw gaan installeren dan maar

EDIT:
heb ubuntu opnieuw geïnstalleerd en heb daarnaast gekeken of ik die optie kon vinden in mijn BIOS, maar kan die functie nergens vinden. BIOS is van American Megatrends..

[ Voor 40% gewijzigd door Meikrekel op 01-04-2011 16:54 ]

Pagina: 1