Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik heb onlangs een PC gebouwd;

Deze heb ik in elkaar gezet en deze werkte prima.
De specificaties van de PC's zie je hier;
wenslijst: Joris PC

Hiervoor heb ik het volgende geheugen gebruikt;
http://www.ocztechnology....ltage-triple-channel.html

(want het stond in de capability lijst van het Asus M4A88TD-V EVO-moederbord)
Deze draait op 9-9-9-20 op 1.65V

Nu kreeg ik vanaf het begin af en toe blauwe schermen en ik denk dit te wijten aan mijn geheugen.

Dit geheugen bleek later Tripple Chanel Intel i7 gehugen te zijn en ik heb zo mijn twijfels over de compabiliteit van het geheugen.

Kan iemand dit bevestigen? En is er een manier om dit op te lossen? OF is het helemaal niet mijn geheugen wat problemen geeft?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Tjah AMD ondersteund nou eenmaal geen triple channel.
Het geheugen zal wel werken maar niet geweldig dus wat blijkt.
Je kan beter het geheugen terug sturen en een Dual Channel setje kopen.
Maar heb je wel de goede geheugensloten gebruikt namelijk slot 1, slot 2 en slot 4? En niet slot 3?
Wat me wel verbaast is dat je een low voltage setje hebt die draait op 1.65V. (maar dat heb jij niet gedaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Joostk op 30-03-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

AMD ondersteunt geen triple channel, zo zou het dus single channel draaien en dat kost wat performance (niet eens erg veel trouwens). Maar dat hoort geen instabiliteit te kunnen veroorzaken. Ik heb niet gekeken wat de voltages en timings horen te zijn, maar als je hebt gecheckt of dat goed staat, zou ik daarna de modules één voor één testen. Ligt het aan een kapotte module dan merk je dat wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

Topicstarter
Joostk schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:26:
Maar heb je wel de goede geheugensloten gebruikt namelijk slot 1, slot 2 en slot 4? En niet slot 3?
Ik heb hem inderdaad in slot 1,2 en 3 zitten. Ik zal hem eens in 1,2 en 4 proberen.
Wat is het verschil precies?
Want deze oplossing ben ik nog niet tegengekomen (ook niet in de manual).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Eehm ik heb geen idee maar er staat in de QVL dat et in slot 1,2 en 4 moet dus lijkt me dat het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Je kan je computer waarschijnlijk stabiel krijgen door alleen sloten 1 en 2 te vullen met de geheugenmodules. Slot 3 en 4 moet je vrijlaten of je moet er 2 gelijkwaardige modules in stoppen.

Configuraties zoals 1,2,3 of 1,2,4 zullen niet of slecht werken.

Je kan het beste je geheugen terug sturen en dual channel geheugen aanschaffen.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra

philotra

Topicstarter
Joostk schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:38:
Eehm ik heb geen idee maar er staat in de QVL dat et in slot 1,2 en 4 moet dus lijkt me dat het dan werkt.
Oh je bedoelt om de volgende regeltjes;
• A*: Supports one module inserted into A1 slot as Single‐channel memory configuration
• B*: Supports one pair of modules inserted into eithor the blue slots or the black slots as one pair of Dual‐channel memory configuration
• C*: Supports 4 modules inserted into both the blue and black slots as two pairs of Dual‐channel memory configuration

Dus dan doe ik er een in de A1 en de andere twee in de A2-en-B2-sloten zet als dual channel? Dus volgens regeltje A en B? Werkt dat vlekkeloos of raad je toch aan om de modules om te ruilen voor andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk

Joostk

Barkrukprofeet

Ik dacht dat die getallen sloegen op welk slot ze ondersteund worden.
Maar ik kan niets in de handleiding vinden met welk slot je de 3 reepjes moet doen.
Je kan het proberen, maar ik zou zelf ook voor de performance het setje omwisselen voor een dual channel setje van 4GB of 8GB en dan later als het nodig is eens een extra setje erbij te kopen.
Pagina: 1