van laptop naar tv

Pagina: 1
Acties:

• Stiems3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb een thuisnetwerkje met een router van TP-Link (WR941ND), met aangesloten een Home Vista Premium laptop, een Netgear Stora MS2110 en onze tv van sony (KDL37W5500).
De tv herkent de Stora prima, en ik kan de media opgeslagen op de stora ook afspelen op de tv. De tv wordt ook herkent op de laptop, en maakt onderdeel uit van het thuisnetwerk.
Volgens mij moet het kunnen dat ik op de laptop een stream van internet afspeel, en deze laat zien op de tv, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Iemand enig idee?

groeten,
Mark

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Waarom wil je dat via je netwerk doen? Waarom niet een HDMI kabeltje tussen je laptop en je tv bijvoorbeeld? Ik vraag mij trouwens af of het zomaar kan wat jij wil hoor, als je een draadloze verbinding hebt en je wil op die laptop een stream binnen halen en direct ook weer (draadloos?) verzenden naar je tv heb je volgens mij een beste verbinding nodig.

Desktop | Server | Laptop

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-02 16:23

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan niet zomaar een stream versturen naar een apparaat wat geen streams kan afspelen :+ ..

Opties die je dan hebt: HDMI of VGA kabeltje ertussen (Met een VGA kabeltje moet er ook nog een Audiokabeltje worden aangesloten).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 23:14
D4NG3R schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:58:
Je kan niet zomaar een stream versturen naar een apparaat wat geen streams kan afspelen :+ ..
Wel als die TV DLNA ondersteuning heeft. En laat zijn TV dat nou toevallig hebben...

• Stiems3
idd, tv ondersteunt dlna, net als de stora nas.

ow ja, en ik heb geen hdmi of vga uitgang op mijn laptop

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ook met DLNA (Wat die TV inderdaad wel ondersteund) zal de computer toch echt on-the-go moeten coderen, en dat kost ERG veel resources.

Welke laptop heb je?

• Stiems3
Ik heb een compaq presario C700 laptop met Vista Home Premium.
Zoals gezegd zit er geen HDMI of VGA-uitgang op.

In het menu van de tv kan ik wel in de mappen van de stora bladeren, maar ik kan de laptop niet zien in het menu. Dit terwijl de laptop wel de tv herkent en in het netwerk ziet. Kan het zijn dat de laptop niet DLNA ondersteunt (ik ben handig, maar wel een leek)?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: http://posh-treasures.com/wp-content/uploads/2009/06/compaq-presario-c700.jpg
In het midden onderin zit toch echt een VGA poort..

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 31-03-2011 09:45 ]

• Stiems3
Mmmm eh... _/-\o_ , desnoods kan ik dus kijken of ik thuis ergens een kabeltje heb liggen.

Maar eigenlijk is dat een beetje een surrogaatoplossing, want ik wil eigenlijk dat de boel draadloos werkt...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah, je kan niet zomaar een losse stream doorsturen naar de TV. Tenzij je je laptop deze laat decoderen in een bestandsformaat welke je TV wel aankan.

Probeer eens te streamen met TVersity.

• Stiems3
TVersity geinstalleerd.

Nu krijg ik op de tv de melding: "De server wordt niet ondersteund".
De tv herkent 'm dus wel, maar ondersteund het blijkbaar niet.

Heeft dat met instellingen te maken van TVersity? Of heb ik nu dikke pech?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het kan beide zijn :') . Ik heb niet specifiek ervaring met het verbinden van een TV met Tversity voor bijv streamen van webcasts en streams. Maar ik weet wel dat het kan via Tversity.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-02 10:46
Stiems3 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:35:
Ik heb een compaq presario C700 laptop met Vista Home Premium.
Zoals gezegd zit er geen HDMI of VGA-uitgang op.

In het menu van de tv kan ik wel in de mappen van de stora bladeren, maar ik kan de laptop niet zien in het menu. Dit terwijl de laptop wel de tv herkent en in het netwerk ziet. Kan het zijn dat de laptop niet DLNA ondersteunt (ik ben handig, maar wel een leek)?
eh deze laptop heeft echt wel een VGA poort., m'n vader heeft em ook en ik grbeuik regelmatig de VGA poort om wat foto's te laten zien op de beamer. dat werkt prima. heb je media delen wel aan staan in het netwerkcentrum? dat wil namelijk vaak roet in het gooien. ook is het een must om je TV als vertrouwd in je netwerk te krijgen.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:06
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je dit zomaar voor elkaar gaat krijgen. Je hebt een programma nodig dat streams van internet kan ontvangen, coderen en vervolgens in een voor je tv begrijpbaar formaat doorstuurt over dlna.

Ik weet wel dat er een applicatie is die als dlna server fungeert. Ik dacht dat het ps3media server was. Maar dat kan ik fout hebben. Maar het enige wat dat doet is files vanaf je laptop streamen naar je tv. Net zoals je stora.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

supersnathan94 schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:15:
[...]

eh deze laptop heeft echt wel een VGA poort., m'n vader heeft em ook en ik grbeuik regelmatig de VGA poort om wat foto's te laten zien op de beamer.
Oud nieuws. Lees een thread voordat je er in reageert.

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
En dit gaat zeker niet vlekkeloos werken via draadloze verbindingen!

Waarom neem je niet de VGA en een audiokabeltje en dan heb je het zo voor elkaar.

Thanks Mate

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke draadloze verbinding heb je het over bosgoed? Want die TV kan alleen een kabel aan ...

• bosgoed
D4NG3R schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:35:
Welke draadloze verbinding heb je het over bosgoed? Want die TV kan alleen een kabel aan ...
Zie hier het antwoord van TS:
Stiems3 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:48:
Mmmm eh... _/-\o_ , desnoods kan ik dus kijken of ik thuis ergens een kabeltje heb liggen.

Maar eigenlijk is dat een beetje een surrogaatoplossing, want ik wil eigenlijk dat de boel draadloos werkt...

Thanks Mate

• Stiems3
Voor de duidelijkheid:
De tv en de stora zijn bedraad aangesloten op een 300mbps router.
De laptop is uiteraard draadloos verbonden met de router.

• bosgoed
Een stream van internet via de laptop welke draadloos is verbonden met het netwerk gaat bijna nooit vlekkeloos werken!

Thanks Mate

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Het DLNA protocol kan alleen gebruikt worden om 'statische' media op je computer naar de TV te streamen. Je zult hiervoor een DLNA server op je computer moeten installeren zoals TVersity, Twonkey maar ook Windows Media Player kan het. In sommige gevallen moet je veel sleutelen om het aan de praat te krijgen, maar het kan ook vlekkeloos werken zoals op mijn Samsung TV.

Het door streamen van een internet stream is via DLNA niet mogelijk. Je zult dmv een VGA/DVI/HDMI/Wireless HDMI je laptop moeten verbinden met je TV zodat het een externe monitor wordt en dan je bureaublad extenden of clonen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

bosgoed schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:32:
Een stream van internet via de laptop welke draadloos is verbonden met het netwerk gaat bijna nooit vlekkeloos werken!
Dit gaat perfect, als het op de laptop vloeiend aankomt. Kan je het ook vloeiend doorsturen, mits de laptop genoeg kracht heeft om het on-the-fly te decoden.

• Stiems3
Nou, ik heb de hoop opgegeven op live streamen. TVersity en PS3server werken beide niet op de tv. Nu Vaio Media Plus geinstalleerd op de laptop, deze werkt wel met de tv. maar ook hier kan ik slechts bestanden afspelen, en niet iets afspelen van internet.
Wel doet het volgende probleem zich voor sinds ik TVersity had geinstalleerd (ondertussen gedeinstalleerd):
Bij het opstarten van de laptop blijft deze na het welkomscherm pakweg 10 tot 20 minuten hangen op zwart scherm met witte cursor. Na het zwarte scherm start de laptop verder op en is er niks aan de hand.
Het probleem doet zich ook alleen voor bij het (opnieuw) opstarten, en niet bij afmelden of slaapstand.

Iemand een oplossing, of moet ik elders een topic openen?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
Nogmaals, DLNA is niet bedoeld om streams door te sturen. Echter onlangs Twonkybeam gevonden welke in sommige gevallen wel kan werken. Je kunt kijken of het bij jou werkt.

http://www.twonky.com/products/twonkybeam/default.aspx

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28
Stiems3 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:20:
Nou, ik heb de hoop opgegeven op live streamen. TVersity en PS3server werken beide niet op de tv. Nu Vaio Media Plus geinstalleerd op de laptop, deze werkt wel met de tv. maar ook hier kan ik slechts bestanden afspelen, en niet iets afspelen van internet.
Wel doet het volgende probleem zich voor sinds ik TVersity had geinstalleerd (ondertussen gedeinstalleerd):
Bij het opstarten van de laptop blijft deze na het welkomscherm pakweg 10 tot 20 minuten hangen op zwart scherm met witte cursor. Na het zwarte scherm start de laptop verder op en is er niks aan de hand.
Het probleem doet zich ook alleen voor bij het (opnieuw) opstarten, en niet bij afmelden of slaapstand.

Iemand een oplossing, of moet ik elders een topic openen?
Wat wil je precies afspelen van het internet? PS3 media server heeft wat plugins voor Youtube enzo. Op mijn 37W5710 (wat eigenlijk een w5500 is) kon ik dat prima afspelen. Ik zeg kon omdat ik het niet meer gebruik. Er is op GoT een topic over PS3 media server en een Bravia, neem die maar eens door.

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
De Sony tv's hebben DLNA maar..... deze kunnen enkel MPEG2 streams aan.
Met de tool PS3 media server kan je bijna alles streamen maar zoals hier boven al gemeld... je moet een redelijk krachtige pc/laptop hebben.
Voor PS3 media server heb je een configuratie bestand nodig specifiek voor de W5500 serie. Die kan je volgens mij op de standaard PS3 fora downloaden.
Het gaat allemaal erg traag en je bent al snel out of sync als je pc/laptop niet snel genoeg is.
Je kan beter een leuke htpc oid naast je tv zetten....

• Stiems3
Archie_T schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:31:
[...]

Wat wil je precies afspelen van het internet? PS3 media server heeft wat plugins voor Youtube enzo. Op mijn 37W5710 (wat eigenlijk een w5500 is) kon ik dat prima afspelen. Ik zeg kon omdat ik het niet meer gebruik. Er is op GoT een topic over PS3 media server en een Bravia, neem die maar eens door.
Ik heb ff gezocht op bravia en ps3ms, en..... het werkt!!!

Ik weet alleen nog niet hoe ik een bepaalde link kan openen, om bijvoorbeeld voetbal te kijken. Iemand een idee?

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Pak nou gewoon ons advies op en pak een vga kabel, dit gaat never vlekkeloos werken..

Aangezien je met veel vertragingen gaat zitten, als je een vga kabel pakt hem aansluit is het binnen 2minuten geklaard.
Pagina: 1