C-Media CMI8738/C3DX, geen microfoon?

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beste

Ik heb het volgende probleem. Mijn microfoon doet het niet (die zit, jawel, in de juiste microfooningang).
Bij programma's als TeamSpeak 3 en Skype krijg ik een melding: "Apparaat niet gevonden". Ook via Windows Configuratiescherm --> Opname apparaten krijg ik geen groene balkjes te zien als ik geluid maak. Ik denk dat het een driver probleem is, maar weet iemand toevallig een site waar ik de juiste en laatste versie van de driver kan downloaden?

C-Media CMI8738/C3DX

Op de site van C-Media kon ik de driver niet vinden.
Daar krijg ik CMI8738-LX, CMI8738-MX en CMI8738-SX te zien?
Ik weet dus niet welke ik daar uit moet kiezen.

Hoop dat jullie mij kunnen verder helpen.

Bedankt!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04-2025
Voor microfoons zijn naar mijn weten geen drivers benodigd, puur omdat de microfoon geen informatie geeft maar alleen pulsjes voor het opnemen van geluid. Wat bovenstaande drivers dan exact zijn, ik heb geen idee. Heb je de achteringang op de pc al is geprobeerd of is dit bij de vooringang gebleven? zo ja kijk is of je drivers voor je soundcard kan vinden...

• Qlii256
Achteringang. En de driver is wel nodig omdat mijn geluidskaart niet kan werken zonder drivers? Daarom, welke moet ik kiezen?

• gerjaknut
excuus verkeerd begrepen ken uberhaupt de fabrikant C-media niet. Wat een oplossing zou kunnen zijn is je pc openschroeven en kijken wat voor typenummer o.i.d. er op de kaart vermeld staat...

en anders kan je natuurlijk nog altijd op de trial and error tour gaan :P

[ Voor 16% gewijzigd door gerjaknut op 30-03-2011 21:34 ]

• Qlii256
Oke, zou daar dan SX, MX ofzo op moeten staan?

• gerjaknut
Als het ergens staat dan zal het waarschijnlijk wel op de printplaat staan of op een stikkertje ;)
en anders kan je natuurlijk nog altijd op de trial and error tour gaan :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geluidsapparaten zijn audiodevices, die horen niet in Overige Hardware gedumpt maar in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Overigens wordt ook daar enige eigen inzet verwacht. Je hebt drivers gevonden, je weet niet welke je moet hebben... probeer het voortaan gewoon *voordat* je een topic opent. Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, meld dan gelijk exact welke driver(s) je geprobeerd hebt en wat toen gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

• Qlii256
Sorry dat ik lange tijd niet reageerde. Maar bij het installeren van de SX drivers werkt alles weer perfect! Ik had diezelfde driver al eens geïnstalleerd, blijkt dat hij nu wel werkt?

In elk geval, hier mag een lockje op.

Zeer erg bedankt iedereen!
Pagina: 1