Thomson TWG870U en Sitecom router

Pagina: 1
Acties:

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:13
Goede avond mensen,

Ik ben bezig met het opstellen van een netwerk bij vrienden, maar het wil niet helemaal lukken. Ik wil namelijk naast de geleverde UPC modem/router (TWG870U) een draadloze sitecom router boven op zolder installeren, om zo de dekking uit te breiden. De UPC router dient dus niet draadloos te zijn, maar de verbinding door te geven naar de Sitecom router.

Hoe moet ik hiermee te werk gaan? Heb het met DHCP servers geprobeerd (uit op de Sitecom, aan op de Thomson) maar dit werkte niet. Als switch werkt het wel, maar ik wil dus enkel het draadloze signaal van de Sitecom gebruiken en niet van de Thomson.

Hoor het graag!

Groeten Jochem

EDIT: Excuus voor het posten, het is mij gelukt door de thomson gateway op 192.168.1.1 te zetten en de sitecom op 192.168.0.1 wat ervoor zorgt dat ze niet meer in conflict raken.Ook heb ik de DHCP uitgezet in de Thomson router en in de Sitecom niet. Volgens mij werkt het nu naar behoren!

[ Voor 17% gewijzigd door Jochemp op 30-03-2011 20:51 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, want je hebt nu twee verschillende netwerken, dus PCs boven zullen niet kunnen communiceren met PCs beneden :o

Vuistregel: nooit twee routers in NAT-modus achter elkaar plaatsen tenzij je heel bewust gescheiden netwerken wilt maken, en dan nog kun je beter met VLANs spelen als ze tenminste ondersteund worden.

Aangezien de TWG-870 een modem/router is, zit die vast aan z'n plek, zowel fysiek als logisch (aan het begin van je LAN).

Wat je dus wilt doen als je computers boven op hetzelfde netwerk wilt krijgen, is om de Sitecom router in bridge/AP mode te laten functioneren. Dan moet uiteraard op de Sitecom ook DHCP uit. Op dat moment is de TWG-870 NAT-router en DHCP-server voor je gehele netwerk incl boven, en kunnen alle apparaten met elkaar communiceren.

Oslik blyat! Oslik!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:13
Thanks voor de reply :) In de situatie die ik nu gecreëerd heb kunnen alle computers met elkaar communiceren, aangezien alle computers aan de router boven op zolder aangesloten zijn. Er is dus niet gekozen voor gescheiden delen, computers op de Thomson én computers op de Sitecom. Als het goed is kunnen de computers dus wel met elkaar communiceren! :)

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

Aan jou uiteraard de keuze, maar het is inderdaad verstandiger om niet twee keer achter elkaar te NAT-ten. Verder is het zonde om de UPC router niet voor draadloos netwerk te laten zorgen, twee draadloze netwerken naast elkaar kan prima werken.

Als je ook hier op GoT zoekt, zal je veel problemen met de huidige opstelling kunnen vinden en de standaard oplossing om de tweede router als Access Point in te stellen.

Lees anders deze howto...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jochemp schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:47:
Thanks voor de reply :) In de situatie die ik nu gecreëerd heb kunnen alle computers met elkaar communiceren, aangezien alle computers aan de router boven op zolder aangesloten zijn. Er is dus niet gekozen voor gescheiden delen, computers op de Thomson én computers op de Sitecom. Als het goed is kunnen de computers dus wel met elkaar communiceren! :)
Dan nog is die tweede NAT overbodig en zorgt het voor onnodige latency en gedoe als je een keer port forwards wilt instellen. Zet de Sitecom gewoon in bridge/AP mode en klaar.

Oslik blyat! Oslik!