Custom drive icons werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem in Mac OS (10.6.7, had het in .6 ook al): als ik een custom drive icon wil gebruiken voor een harde schijf / USB stick / USB HDD krijg ik niet het icoon te zien maar wel een soort van 'generic' ICNS file icon.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Verschillende ICNS files
- Verschillende schijven en USB sticks geprobeerd. Zelfs de standaard Macintosh HD geeft hetzelfde probleem
- Schijfbevoegdheden herstellen
- Gezocht op google over dit probleem. Het enige relevante dat ik kon vinden heeft te maken met het niet kunnen schrijven naar NTFS volumes. Dat is bij mij geen issue aangezien ik Macfuse en NTFS-3G heb. Met HFS+ volumes werkt het trouwens ook niet
- Elk volume moet blijkbaar 2 files krijgen. een "._." en een "._customiconname.icns". Dit is het geval, dus dit is ook niet het probleem.
- Met een speciale app zoals Set Icon lukt het overigens ook niet

Even nog een screenshot ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2683350/WebUse/Custom_drive_icon_fail.png

Dit icon wordt weergegeven op zowel de desktop als in finder.

Heeft er iemand nog een zinnig idee wat de oorzaak en liefst ook de oplossing hiervoor kan zijn?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023
Heeft iemand een idee of er bepaalde cache-files zijn waar dit soort informatie mogelijk in bijgehouden wordt?

*edit

Nevermind. Blijkbaar kan je niet rechtstreeks ICNS files gebruiken maar moet je ze nog converteren naar een ander bruikbaar formaat. Een app zoals IconDroplet kan daar voor zorgen.
Probleem opgelost.

En * Darkstar voelt zich een volslagen idioot 7(8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Darkstar op 31-03-2011 18:07 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair