Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto importeren

Pagina: 1
Acties:

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:29
Weer een nieuw topic over een auto importeren. Toch open ik een topic omdat het vorige al wat ouder is en de regels ondertussen wat gewijzigd zijn. Ik wil van de zomer een auto kopen en ik heb al een paar mooie wagens op het oog. Tot mijn verbazing zag ik dat de BPM regels waren veranderd naar 19 procent. Wat het importeren van een auto goedkoper maakt. Tevens las ik dat je alleen je auto hoeft te laten controleren, dus geen lang gedoe meer.

Dit was voor mij reden genoeg om eens in het buitenland de 2de hands markt te verkennen. Omdat er toch een groot aantal voordelen zijn. Waaronder de prijs, waarbij je goedkoper een auto kan aanschaffen en zo dus aanzienlijk op je afschrijving kan besparen omdat de 2de hands prijs hier ook stukken hoger ligt.

Nu heb ik een auto gevonden waarbij ik dus even voor het gemak een berekening heb gemaakt. En daar gaat het twijfelen, klopt deze berekening ongeveer?

Het gaat in dit voorbeeld om een audi A4 S-line 1.8 TFSI 160 uit 09-2008 met zo goed als alle opties een ca. 30K op de klok. Hier de link:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b4ccarbpbhx3

Volgens mijn berekening kom ik dan uit op het volgende:

Aanschaf 18000 (staat export 18000 dus weet niet helemaal of dat klopt)
BPM 4000 (laagste berekening volgens autoweek)
Transport (400 euro, kan misschien goedkoper)
leges en kentekenbewijs en kenteken 250

dat zou dus totaal op 22650 uitkomen voor een S-line uit 2008. Op marktplaats kost zoiets denk ik 5000 euro meer, als het niet meer is. Mocht dit zo kloppen dan ga ik van de zomer wellicht uit Duitsland shoppen :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Je vergeet CO2 tax, importeren is hierdoor juist minder interessant geworden.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
De Autoweek calculator neemt de CO2 toeslag wel degelijk mee. Bovendien geldt deze alleen voor auto's met datum 1e toelating vanaf 1-1-2010.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je moet ook naar RDW om de auto in te klaren en nieuw kenteken aan te vragen e.d. kost rond de 200 euro dacht ik.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Dat wel weer. Maar ten opzichte van de BPM som zijn dat doorgaans maar kleine bedragen.

Ik vraag me overigens af hoe het met de BTW gaat. Je exporteert de auto immers uit DE (teruggaaf DE BTW) en importeert in NL (afdracht NL BTW). Of is er een belastingverdrag dat de BTW in het land van herkomst blijft?

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Recent kwam ik nog dit topic tegen, gaat er ook over:

Auto importeren uit Duitsland

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Zeker doen! Ik heb het ook gedaan en rijd nu in een (voor Nederlandse begrippen) vrij unieke BMW :D

Zorg voor een autoambulance, minder gezeur qua kentekens enzo, je kan de auto dan zonder kenteken opladen en meenemen naar huis.

There is no replacement for displacement!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 22:29
J-Media schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:48:
Recent kwam ik nog dit topic tegen, gaat er ook over:

Auto importeren uit Duitsland
TNX, hier ga ik even doorheenlezen!

CO2 tax neemt autoweek overigens mee, dus die kosten zitten er al bij in.

Kentekens ga ik niet regelen, ik heb een grote auto met trekhaak tot mijn beschikking, dus ik denk dat ik zo een aanhanger kan huren en hem zo vervoeren.

Dan blijft het volgens mij alleen bij registreren bij de RDW.

Overigens met BTW, volgens mij hoef je geen BTW te betalen, is het niet zo dat het binnen de europese unie niet nodig is als de BTW al in het land zelf is betaald? Denk toch dat ik binnenkort een auto op autoscout ga proberen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Daarbij komt dat op tweedehands goederen (zoals een gebruikte auto) sowieso geen BTW betaald hoeft te worden. Marge heet dat.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1