Weer een nieuw topic over een auto importeren. Toch open ik een topic omdat het vorige al wat ouder is en de regels ondertussen wat gewijzigd zijn. Ik wil van de zomer een auto kopen en ik heb al een paar mooie wagens op het oog. Tot mijn verbazing zag ik dat de BPM regels waren veranderd naar 19 procent. Wat het importeren van een auto goedkoper maakt. Tevens las ik dat je alleen je auto hoeft te laten controleren, dus geen lang gedoe meer.
Dit was voor mij reden genoeg om eens in het buitenland de 2de hands markt te verkennen. Omdat er toch een groot aantal voordelen zijn. Waaronder de prijs, waarbij je goedkoper een auto kan aanschaffen en zo dus aanzienlijk op je afschrijving kan besparen omdat de 2de hands prijs hier ook stukken hoger ligt.
Nu heb ik een auto gevonden waarbij ik dus even voor het gemak een berekening heb gemaakt. En daar gaat het twijfelen, klopt deze berekening ongeveer?
Het gaat in dit voorbeeld om een audi A4 S-line 1.8 TFSI 160 uit 09-2008 met zo goed als alle opties een ca. 30K op de klok. Hier de link:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b4ccarbpbhx3
Volgens mijn berekening kom ik dan uit op het volgende:
Aanschaf 18000 (staat export 18000 dus weet niet helemaal of dat klopt)
BPM 4000 (laagste berekening volgens autoweek)
Transport (400 euro, kan misschien goedkoper)
leges en kentekenbewijs en kenteken 250
dat zou dus totaal op 22650 uitkomen voor een S-line uit 2008. Op marktplaats kost zoiets denk ik 5000 euro meer, als het niet meer is. Mocht dit zo kloppen dan ga ik van de zomer wellicht uit Duitsland shoppen
Dit was voor mij reden genoeg om eens in het buitenland de 2de hands markt te verkennen. Omdat er toch een groot aantal voordelen zijn. Waaronder de prijs, waarbij je goedkoper een auto kan aanschaffen en zo dus aanzienlijk op je afschrijving kan besparen omdat de 2de hands prijs hier ook stukken hoger ligt.
Nu heb ik een auto gevonden waarbij ik dus even voor het gemak een berekening heb gemaakt. En daar gaat het twijfelen, klopt deze berekening ongeveer?
Het gaat in dit voorbeeld om een audi A4 S-line 1.8 TFSI 160 uit 09-2008 met zo goed als alle opties een ca. 30K op de klok. Hier de link:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b4ccarbpbhx3
Volgens mijn berekening kom ik dan uit op het volgende:
Aanschaf 18000 (staat export 18000 dus weet niet helemaal of dat klopt)
BPM 4000 (laagste berekening volgens autoweek)
Transport (400 euro, kan misschien goedkoper)
leges en kentekenbewijs en kenteken 250
dat zou dus totaal op 22650 uitkomen voor een S-line uit 2008. Op marktplaats kost zoiets denk ik 5000 euro meer, als het niet meer is. Mocht dit zo kloppen dan ga ik van de zomer wellicht uit Duitsland shoppen
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30