[Headphone] welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Beste tweakers,

ik ben opzoek naar een koptelefoon voor in de late uurtjes wanneer ik me boxen niet kan gebruiken.

Ik heb momenteel een Sennheiser PC-350, maar deze headset is puur en alleen voor gaming ingesteld, oftewel een hoge treble en een lage bass, omdat die ook closed is geeft die dus een relatief dof geluid. Voor gaming allemaal leuk maar voor muziek vind ik het ronduit saai.

Ik zat te denken aan een Sennheiser maar andere merken zijn ook welkom.

Prijs is eigelijk max 100 euro, miss wat krap voor iets degelijks maar aangezien de pc-350 al aardig prijzig was wil ik niet meer besteden.

Voor de rest heb ik me eigelijk alleen in gaming headsets verdiept, en weet ik dus weinig van de koptelefoons af die op de markt zijn, vandaar dat ik dus dit topic aanmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:56

Gotez

42

Ik zou voor de Audio Technica M50 gaan. Klinkt in die prijsklasse het beste.

Maar je beseft hopelijk dat je zelf moet luisteren. Dit is helemaal afhankelijk van smaak, qua geluid en qua muziek.

[ Voor 44% gewijzigd door Gotez op 30-03-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Beyer Dynamic DT-100 of DT-440?

* teacher is Beyer Dynamic fanboy...

Enneh... Wat is je shortlist? Wat heb je zelf al gevonden en / of beluisterd?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
qua koptelefoons
dr dre solo hd
een pioneer d8 ik maar weet zo typenr niet

gamingheadsets:
sennheiser pc150
sennhbeiser pc160
sennheiser pc350
steelseries siberia v1
steelseries siberia v2
steelseries 5hv2
roccat kave
zowie hammer

Ben zelf altijd erg tevreden geweest over Sennheisers, zijn er in deze prijsklasse goede van? liefst heb ik een headset die op de oren zit, en dus niet te groot is ivm draagbaarheid op fiets
Qua smaak ben ik wel iemand die eigelijk van relatief wat bass houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tijd voor een tweedehands marktplaats (of head-fi etc.) zoektocht, voor €100 is het allemaal nét niet echt lekker. Misschien dat je wat leuks kunt vinden, bijvoorbeeld: Beyer DT880Pro, of Stax SRD-40 (gokje, maar niet echt fiets-geschikt)

- M50 is leuk, AKG K181, Alessandro MS1 (ipv ondergenoemde Grado's, stukje goedkoper ;))

[ Voor 108% gewijzigd door mr.paaJ op 30-03-2011 19:52 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Alles van Grado (een zeer goed aangeschreven merk onder audiofielen) http://tweakers.net/price...56GM2Wj9ivlfnKuzPu6bTD8Lw

En ik zelf ben erg blij met mijn http://www.aiaiai.dk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz, het is waarschijnlijk slimmer om eerst erover na te denken wat je doel is over nou en wss een jaar of 2.

Je hebt al enkele keuzes voorgesteld gekregen van de medetweakers, alleen is de overstap van een gaming, multipurpose koptelefoon naar een "echte" hifi koptelefoon heeeeeellll erg groot. Je kunt het beste die overweging nou maken. Of je blijft in de multipurpose gaming sector, of je stapt over naar het echte werk (om het zo maar te noemen).
Wanneer je besluit over te stappen, dien je wel rekening mee te moeten houden dat je koptelefoon maar één schakel is van de vele. Dit is itt tot een multi purpose koptelefoon een factor waar je rekening mee moet houden. Als je bv de grados, beyer, sennies etc van +150eur besluit aan te schaffen, bereid je dan maar ook voor dat je geluidskaart, versterker, bron etc ook moet gaan aanpassen.
De overstap is dus een alles of niets situatie (dus als je besluit om over te stappen naar echte hifi, ben maar ook bereid dat je daar ook flink in moet gaan investeren en ook van muziek moet houden!!) en als je de verkeerde keuzes maakt, zit je met een veels te dure setup waar hij niet voor bestemd is.

edit**,
ik lees nou pas in je vervolg reactie dat je het voor op de fiets wilt gaan gebruiken. Denk je niet dat goede in-ears een optie voor jou zou zijn? Laat mijn hifi verhaal maar achterwege :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:22
Je zou ook eens naar een Ultrasone kunnen kijken, wel iets boven je prijsklasse.
Ik vind die van mij perfect klinken.
Ze zijn wel bijna allemaal gesloten, maar dat vind ik juist fijn omdat ik ook onderweg in de trein goed naar m'n muziek wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:06:
Beyer Dynamic DT-100 of DT-440?

* teacher is Beyer Dynamic fanboy...
Als fan zou je toch moeten weten dat het beyerdynamic moet zijn hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zellaz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 10:03
Omdat je een open koptelefoon zoekt, zijn de Sennheiser HD555 of HD595 logische kandidaten. Ik heb zelf de eerste koptelefoon en ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:46:
Scrtz, het is waarschijnlijk slimmer om eerst erover na te denken wat je doel is over nou en wss een jaar of 2.

Je hebt al enkele keuzes voorgesteld gekregen van de medetweakers, alleen is de overstap van een gaming, multipurpose koptelefoon naar een "echte" hifi koptelefoon heeeeeellll erg groot. Je kunt het beste die overweging nou maken. Of je blijft in de multipurpose gaming sector, of je stapt over naar het echte werk (om het zo maar te noemen).
Wanneer je besluit over te stappen, dien je wel rekening mee te moeten houden dat je koptelefoon maar één schakel is van de vele. Dit is itt tot een multi purpose koptelefoon een factor waar je rekening mee moet houden. Als je bv de grados, beyer, sennies etc van +150eur besluit aan te schaffen, bereid je dan maar ook voor dat je geluidskaart, versterker, bron etc ook moet gaan aanpassen.
De overstap is dus een alles of niets situatie (dus als je besluit om over te stappen naar echte hifi, ben maar ook bereid dat je daar ook flink in moet gaan investeren en ook van muziek moet houden!!) en als je de verkeerde keuzes maakt, zit je met een veels te dure setup waar hij niet voor bestemd is.

edit**,
ik lees nou pas in je vervolg reactie dat je het voor op de fiets wilt gaan gebruiken. Denk je niet dat goede in-ears een optie voor jou zou zijn? Laat mijn hifi verhaal maar achterwege :)
Ja ik snap het over de geluidskaart etc, maar ben niet van plan zo ver te gaan, vandaar dat ik het budget binnen de 100 euro wil houden
zellaz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:38:
Omdat je een open koptelefoon zoekt, zijn de Sennheiser HD555 of HD595 logische kandidaten. Ik heb zelf de eerste koptelefoon en ben er erg tevreden mee.
Ja de hd555 wou ik een tijd terug ook al gaan kopen, maar aangezien me plannen wat veranderd zijn en ik de koptelefoon niet alleen voor thuis maar ook dus op weg wil gaan gebruiken, heb ik liever een kleinere on-ear maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je ook zeker aanraden om eens naar Grado's te kijken. Ze zien er misschien niet hypermodern uit, maar daar krijg je voor terug dat ze ultra licht zijn, en heel los op de oren zitten. Ik kan m'n SR225 uren dragen zonder ergens last van te hebben, en daar ben ik best kritisch in..

Daarnaast klinken ze gewoon heerlijk :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.audioenz.co.nz/2007/images/grado_sr225.jpg

Ik heb 'm voor 110 euro van Marktplaats, maar een SR125 zul je wel <100 euro kunnen krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

De grado's zijn niet geschikt voor onderweg. er lekt heel veel geluid weg omdat het een zogenoemde open koptelefoon is. Een gesloten hoofdtelefoon is beter voor onderweg.

Is het niet handiger voor IEM's te gaan? Kijk hier voor een uitgebreid overzicht: http://www.head-fi.org/fo...-hje450-added-mar-20-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Let sowieso op de impedantie Je wilt namelijk geen 600mOhms exemplaar op je mp3 speler aansluiten. Daar gaat dan weinig geluid uit komen.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Gotez schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:38:
De grado's zijn niet geschikt voor onderweg. er lekt heel veel geluid weg omdat het een zogenoemde open koptelefoon is. Een gesloten hoofdtelefoon is beter voor onderweg.

Is het niet handiger voor IEM's te gaan? Kijk hier voor een uitgebreid overzicht: http://www.head-fi.org/fo...-hje450-added-mar-20-2011
uit de ts
ik ben opzoek naar een koptelefoon voor in de late uurtjes wanneer ik me boxen niet kan gebruiken.
maw...voor thuis :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

mr.paaJ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:43:
Tijd voor een tweedehands marktplaats (of head-fi etc.) zoektocht, voor €100 is het allemaal nét niet echt lekker. Misschien dat je wat leuks kunt vinden, bijvoorbeeld: Beyer DT880Pro, of Stax SRD-40 (gokje, maar niet echt fiets-geschikt)

- M50 is leuk, AKG K181, Alessandro MS1 (ipv ondergenoemde Grado's, stukje goedkoper ;))
Die DT880 is wel een goeie, de Stax zou ik zelf afraden omdat die een echt heel goeie versterker erachter nodig heeft om ook maar enigzins tot z'n recht te komen :)

BeyerDynamic DT100 is ook een goeie maar da's echt een monitor en dat merk je in het geluid, kan vrij vlak klinken.

Ik ben zelf ook wel erg fan van de AKG K141 trouwens, die kosten ook niet de hoofdprijs :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
http://www.bax-shop.nl/dj...-en-dj-hoofdtelefoon.html

Geweldige koptelefoon, perfect voor muziek, gamen alles eigenlijk wel zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Gotez schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:38:
Een gesloten hoofdtelefoon lijkt me voor onderweg nou ook niet bepaald geschikt hoor.
Dan ga je zeker geen sirene bv horen aankomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:53:
[...]

uit de ts

[...]

maw...voor thuis :)
Een gesloten koptelefoon is geschikt voor thuis en onderweg.
Een open koptelefoon is geschikt voor thuis maar niet voor onderweg. Als gebruiker kan je daar misschien niet zoveel last van ondervinden, maar de mensen in de trein/bus/collegezaal naast jou wel.

Aangezien TS graag van beide situaties gebruik wilt maken, is een gesloten koptelefoon/in-ears de juiste keuze:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als je lange tijd luistert vind ik gesloten eigenlijk best wel irritant, vooral omdat deze headphones vaak nogal klemmen (vriend heeft een Sennheiser hd-25). Zelf heb ik nu een Beyerdynamic DT 880 Pro, echt een hele fijne koptelefoon, zit erg lekker om je oren (dus niet erop) en heel goed geluid. Deze is wel semi-open. (voor 120 euro op marktplaats is het best een koopje imo).
Hiervoor had ik een Beyerdynamic DT 231, een prima koptelefoon, alleen in heel andere prijs/kwaliteitsklasse.

edit: Overigens zou ik gewoon even naar een winkel gaan waar ze meerdere koptelefoons hebben en dan gewoon een CD meenemen en die beluisteren om eens te kijken wat je prettig geluid vindt.

[ Voor 16% gewijzigd door Tk55 op 31-03-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:51
Je zou kunnen kijken naar een tweedehands Sennheiser HD-25. Is een gesloten koptelefoon. Erg stevig voor onderweg, je kan zelfs vele onderdelen zelf vervangen.

En hij klinkt erg goed. Bass klinkt mooi strak doordat hij goed stevig op je oor zit. Hij klinkt wel een beetje 'muddy' als je echt heel diepe basstonen wilt horen.

Het midden klinkt neutraal. Niet erg speciaal of op de voorgrond, maar het klinkt wel goed.

De highs vindt ik zelf te vergelijken met de Sennheiser IE8. Heel mooi en goed gedetailleerd.

Tweedehands kun je meestal wel een goedkope HD-25 kunnen vinden. En veel plezier met je volgende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De open koptelefoon is inderdaad niet geschikt voor onderweg..

Ik gebruik mijn (open) Grado SR225 echter dagelijks op mijn werk, meerdere uren. Het is namelijk enorm handig dat je muziek op redelijk niveau kunt luisteren (zonder dat je collega's er last van hebben), maar tegelijkertijd wel goed de deurbel / telefoon hoort over gaan, en ik het hoor als een collega naar me vraagt..

Ze hoeven maar een keer m'n naam te zeggen en ik kijk al om, met mijn vorige koptelefoon zat ik veel meer "in the zone", en hoorde ik dat niet.

Maarja, voor 's avonds, dan telt dat weer niet. Persoonlijk vond ik closed hoofdtelefoons te bedrukt, omdat het omgevingsgeluid voor mij relativering bied.

Ik raad je aan eens te gaan luisteren naar het verschil tussen open en closed. En dan het liefst een closed/open vergelijking tussen 2 hoofdtelefoons van hetzelfde merk, zodat je echt dat verschil hoort. Daarna kun je altijd nog kiezen tussen merken / subtypes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tk55 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:54:
Deze is wel semi-open. (voor 120 euro op marktplaats is het best een koopje imo).
Semi-open moet altijd met een korreltje zout genomen worden.
Praktisch en theoretisch zijn semi opens gelijk aan open koptelefoons. Of iig semi open is altijd open. Dus niet meteen denken van beide het beste. Immers, een vrouw kan ook niet half zwanger zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:18:
[...]

Semi-open moet altijd met een korreltje zout genomen worden.
Praktisch en theoretisch zijn semi opens gelijk aan open koptelefoons. Of iig semi open is altijd open. Dus niet meteen denken van beide het beste. Immers, een vrouw kan ook niet half zwanger zijn ;)
Ik zie nu in dat mijn reactie zwaar ongepast is voor sommige mensen.

Ik dacht aan het Fok! Forum...

[ Voor 18% gewijzigd door We.are.cake op 01-04-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

We.are.cake schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:53:
[...]

Dat kan wel hoor! :o

Als het een tweeling is. En als er dan eentje, nou ja, ehm sterft...
Ben je half zwanger.
Kom op zeg, wat een jammere reactie!
Pagina: 1