Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Het Algemene Iphone en Ipod Gaming Topic

Introductie
Al een tijdje besteed ik het grootste deel van mijnAfbeeldingslocatie: http://oi55.tinypic.com/2vkgd47.jpg 'game-tijd' op mijn Ipod Touch, niet alleen omdat ik veel on-the-move ben maar ook omdat het platform uiterst geschikt is voor gaming. Nu viel het mij op dat op GoT maar weinig aandacht word besteed aan deze vorm van gamen, opzich niet zo vreemd omdat de Iphone/Ipod door de meesten niet als een echte console/handheld word gezien.
Nou allemaal leuk en aardig, maar ik hoop dat dit topic gebruikt zal worden door mensen zoals ik om goede en slechte games te bespreken en natuurlijk om multiplayer in contact te komen met mensen.
Wat zijn de pluspunten?
Er zijn voor mij een aantal grote voordelen van het gamen op een Ipod/Iphone boven andere consoles:
  • Goedkope, goede games
  • Enorm breed aanbod in games
  • (Meestal) goed gebruik van het touchscreen in de games
  • Grafisch gezien een van de sterkste portable devices op vlak van gaming
  • Vanwege formaat apparaat overal naartoe mee te nemen in de broekzak (denk aan saaie bezoekjes bij schoon- of grootouders :z )
Waar koop ik die games dan?
Gewoon, in de App Store, daar vind je honderdduizenden apps en zo ook games.
Gratis!?
Voor veel games zijn er gratis 'lite' versies te vinden. Dit zijn dus gewoon demo's om even te proberen voor jezelf. Daarnaast heb je ook nog eens games die volledig gratis zijn en gesupport worden door gebruikers met in-game aankopen of expansion packs. Af en toe worden betaalde apps gratis, het is leuk om elkaar hiervan op de hoogte te houden, maar je kan ook kijken op verschillende sites voor leuke aanbiedingen!
Aanraders
Pocket Legends
Dit is een gratis MMORPG voor op de Iphone in een volledige 3D wereld. Zelf ben ik nog niet helemaal verkocht maar veel sites zijn erg lovend over dit spel, dus zeker het proberen waard.

Doodle Grub
Mijn persoonlijke favoriet in de categorie gratis games, Doodle Grub. Het is een unieke interpretatie op het klassieke spel 'snake' dat word bestuurd met de gyroscope controls, simpel, maar daarom ook wel heel leuk! Nu ook met multiplayer en GameCenter support.

Landformer
Een gratis puzzel game, waarbij het de bedoeling is om alle vlakken van een land op 1 niveau te krijgen. Klinkt erg vaag, maar is heel leuk :)
Betaald
"They say the best things in life aren't free", dat is zo. Verruit de beste spellen voor iOS kosten geld, gelukkig blijft het meestal bij een prijskaartje tussen de 0,79 tot 4,99 euro. Voor dit geld heb je niet alleen minigames zoals veel mensen denken maar echt volwaardige spellen (denk aan Assasins Creed, Mirrors Edge en Need for Speed om even wat bekendere titels te noemen). Ook heb je volledige ports van spellen naar iOS (zoals Final Fantasy I, II en III, Rayman 2, Prince of Persia Warrior Within etc).
Aanraders
Tiny Wings
Er zullen maar weinig mensen in het verleden Tux Racer hebben gespeeld. Het had een heerlijke feel met het glijden en het rondvliegen. Tiny Wings is een, in mijn ogen, vergelijkbare minigame waarbij het de bedoeling is dat je een kuikentje laat vliegen door hem met heuveltjes te lanceren. De besturing is simpel: je drukt op het scherm en het vogeltje word zwaarder, je laat los en het vogeltje word weer licht. Echt een aanrader!

Infinity Blade
Deze game grafisch gezien het beste spel in de Appstore, het draait onder de Unreal 3 engine van Epic, het is nu een van de enige games met deze engine, en zeker de beste. In de toekomst zullen meer ontwikkelaars de engine gaan gebruiken om prachtige games zoals deze te maken. (Tussen haakjes, de gameplay is ook erg goed! _/-\o_ ) (Ohja, mocht je niet meteen overtuigd zijn, probeer Epic Citadel dan eerst even, het is gratis! :D)

Minigore
Deze game is een zogenoemde 'Dual-stick' shooter, dit houd in dat op het scherm twee controlers zitten, een om te bewegen en een om te schieten. Het is een erg vermakelijk spelletje, met leuke cartoony graphics. Het spel word nog steeds regelmatig aangevuld met gratis upgrades.

Reckless Racing
Een top-down racegame is iets wat je niet vaak ziet (tenminste niet zo goed), het spel heeft mooie graphics en speelt daarbij ook nog eens heel lekker. En voor maar 0,79 euro is het zeker een game die je niet kan laten liggen (ook als je niet van racegames houd zoals ik).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZIcIdYLVh68]
Gamecenter
Gamecenter is de software die Apple heeft bijgeleverd in hun devices waarmee je Achievements kan delen en andere mensen kan uitdagen, hieronder zal ik een playerlist maken zodat we elkaar kunnen toevoegen, DM mij even als je op de lijst wil.
Tot Slot
Nou dat is het zo ongeveer, ik hoop graag te horen wat jullie favoriete Ipod/Iphone (of Ipad) games zijn, de TS is nog niet helemaal af (zullen nog wat toevoegingen komen bij de aanraders en mijn spelling zal ook wel niet optimaal zijn geweest).
Updates
30-3-2011: Topicstart, toevoeging Minigore en Reckless Racing

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Op dit moment (nog steeds) Angry Birds free :P

Maar wel een leuke startpost, zal er eens een paar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorn1986 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:39:
Op dit moment (nog steeds) Angry Birds free :P

Maar wel een leuke startpost, zal er eens een paar proberen.
Dan zal ik als ik jou was Reckless Racing proberen die ook in de TS staat, er is een gratis demo versie daarvan te vinden hier:

http://itunes.apple.com/n...ee-world/id405576586?mt=8

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

gamen zonder fysieke toetsen? 8)7
Sorry, maar dan proberen ze echt wel te hard.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:26

Kettrick

Rantmeister!

Mijn toppers :
Trainyard, cut the rope, fight control en natuurlijk sudoku ( Sudoku2Pro ), allemaal snel en simpel te spelen.

Infinity blade staat al maanden ongespeeld op de iphone, heb niet het idee dat het een 5 minuten game is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kettrick schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:04:
Infinity blade staat al maanden ongespeeld op de iphone, heb niet het idee dat het een 5 minuten game is :X
Valt wel mee, toch zeker wel 60 minuten aan gameplay per playthrough (nu met de laatste patch).
Boeboe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:57:
gamen zonder fysieke toetsen? 8)7
Sorry, maar dan proberen ze echt wel te hard.
Tjah, zelf ben ik totaal geen fan van een gamepad, dus buiten mijn PC om speel ik absoluut niet op consoles, ben gewoon te motorisch gestoord daarvoor. Het is dus bij iedereen anders of een bepaalde controller fijn is, dit werkt wel erg goed voor mij (hoewel de bestuuring bij First Person Shooters soms inderdaad wel een beetje gimmicky is).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de double-post, maar ik had een paar weken geleden een report geplaatst voor deze topic voor overplaatsing naar Apple Talk -> ipads, ipods, iphones en itunes. Ik hoop dat dit mogelijk is?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op verzoek van HSA naar 4i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 13:19
Ik heb iets vervelends na de update naar iOS5. Wordfeud zegt na elke beurt van mij: "Game Sync Error: Its not your turn to make a move. The game state will now be resynced" Echt heerlijk irritant. Paar seconden wachten en ik krijg me punten toebedeeld.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 15:04
Dat met Wordfeud heb ik ook gehad (iOS 5) maar dat had ik alleen als ik via Wifi op de Hotspot zat van mijn HTC Wildfire S. Het gaat hier ook om een iPod touch 4G, geen iPhone. Verder heb ik met de Wifi thuis totaal problemen met Wordfeud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08 21:50

Fresh

nee is nee

Zal even wat leven blazen in dit oeroude stoffige topic :)

Heb recent een cool spel gevonden voor de iPhone. Backflip Madness, het gaat erom zo veel mogelijk backflips te maken en zo nauwkeurig mogelijk in verschillende levels. Daarnaast moet je ook van objecten afspringen om bepaalde backflips te kunnen maken. Een aanrader voor wie van sport games houd en wat tricks.

https://itunes.apple.com/...-madness/id564874986?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Aangezien in van het recyclen ben gebruik ik dit oude topic maar, ik zoek een leuke game voor onderweg op vakantie, zat te denken aan een oude jrpg als final fantasy, zijn deze oude ports aan te raden. Ik heb een budget van 9,71 (zoveel staat er op mijn account), als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Geen idee hoe die oude final fantasy ports zijn, maar kan je de banner saga van harte aanraden als strategische turn based rpg:
https://appsto.re/nl/k0nt2.i

Verder blijkt crashlands erg goed te zijn, maar daar ben ik zelf pas net aan begonnen, dus kan ik nog niet over oordelen.

psn: jagermeistertim

Pagina: 1