Het Algemene Iphone en Ipod Gaming Topic
Introductie
Al een tijdje besteed ik het grootste deel van mijn
Nou allemaal leuk en aardig, maar ik hoop dat dit topic gebruikt zal worden door mensen zoals ik om goede en slechte games te bespreken en natuurlijk om multiplayer in contact te komen met mensen.
Wat zijn de pluspunten?
Er zijn voor mij een aantal grote voordelen van het gamen op een Ipod/Iphone boven andere consoles:- Goedkope, goede games
- Enorm breed aanbod in games
- (Meestal) goed gebruik van het touchscreen in de games
- Grafisch gezien een van de sterkste portable devices op vlak van gaming
- Vanwege formaat apparaat overal naartoe mee te nemen in de broekzak (denk aan saaie bezoekjes bij schoon- of grootouders
)
Waar koop ik die games dan?
Gewoon, in de App Store, daar vind je honderdduizenden apps en zo ook games.Gratis!?
Voor veel games zijn er gratis 'lite' versies te vinden. Dit zijn dus gewoon demo's om even te proberen voor jezelf. Daarnaast heb je ook nog eens games die volledig gratis zijn en gesupport worden door gebruikers met in-game aankopen of expansion packs. Af en toe worden betaalde apps gratis, het is leuk om elkaar hiervan op de hoogte te houden, maar je kan ook kijken op verschillende sites voor leuke aanbiedingen!Aanraders
Pocket Legends
Dit is een gratis MMORPG voor op de Iphone in een volledige 3D wereld. Zelf ben ik nog niet helemaal verkocht maar veel sites zijn erg lovend over dit spel, dus zeker het proberen waard.
Dit is een gratis MMORPG voor op de Iphone in een volledige 3D wereld. Zelf ben ik nog niet helemaal verkocht maar veel sites zijn erg lovend over dit spel, dus zeker het proberen waard.
Doodle Grub
Mijn persoonlijke favoriet in de categorie gratis games, Doodle Grub. Het is een unieke interpretatie op het klassieke spel 'snake' dat word bestuurd met de gyroscope controls, simpel, maar daarom ook wel heel leuk! Nu ook met multiplayer en GameCenter support.
Mijn persoonlijke favoriet in de categorie gratis games, Doodle Grub. Het is een unieke interpretatie op het klassieke spel 'snake' dat word bestuurd met de gyroscope controls, simpel, maar daarom ook wel heel leuk! Nu ook met multiplayer en GameCenter support.
Landformer
Een gratis puzzel game, waarbij het de bedoeling is om alle vlakken van een land op 1 niveau te krijgen. Klinkt erg vaag, maar is heel leuk
Een gratis puzzel game, waarbij het de bedoeling is om alle vlakken van een land op 1 niveau te krijgen. Klinkt erg vaag, maar is heel leuk
Betaald
"They say the best things in life aren't free", dat is zo. Verruit de beste spellen voor iOS kosten geld, gelukkig blijft het meestal bij een prijskaartje tussen de 0,79 tot 4,99 euro. Voor dit geld heb je niet alleen minigames zoals veel mensen denken maar echt volwaardige spellen (denk aan Assasins Creed, Mirrors Edge en Need for Speed om even wat bekendere titels te noemen). Ook heb je volledige ports van spellen naar iOS (zoals Final Fantasy I, II en III, Rayman 2, Prince of Persia Warrior Within etc).Aanraders
Tiny Wings
Er zullen maar weinig mensen in het verleden Tux Racer hebben gespeeld. Het had een heerlijke feel met het glijden en het rondvliegen. Tiny Wings is een, in mijn ogen, vergelijkbare minigame waarbij het de bedoeling is dat je een kuikentje laat vliegen door hem met heuveltjes te lanceren. De besturing is simpel: je drukt op het scherm en het vogeltje word zwaarder, je laat los en het vogeltje word weer licht. Echt een aanrader!
Er zullen maar weinig mensen in het verleden Tux Racer hebben gespeeld. Het had een heerlijke feel met het glijden en het rondvliegen. Tiny Wings is een, in mijn ogen, vergelijkbare minigame waarbij het de bedoeling is dat je een kuikentje laat vliegen door hem met heuveltjes te lanceren. De besturing is simpel: je drukt op het scherm en het vogeltje word zwaarder, je laat los en het vogeltje word weer licht. Echt een aanrader!
Infinity Blade
Deze game grafisch gezien het beste spel in de Appstore, het draait onder de Unreal 3 engine van Epic, het is nu een van de enige games met deze engine, en zeker de beste. In de toekomst zullen meer ontwikkelaars de engine gaan gebruiken om prachtige games zoals deze te maken. (Tussen haakjes, de gameplay is ook erg goed!
) (Ohja, mocht je niet meteen overtuigd zijn, probeer Epic Citadel dan eerst even, het is gratis!
)
Deze game grafisch gezien het beste spel in de Appstore, het draait onder de Unreal 3 engine van Epic, het is nu een van de enige games met deze engine, en zeker de beste. In de toekomst zullen meer ontwikkelaars de engine gaan gebruiken om prachtige games zoals deze te maken. (Tussen haakjes, de gameplay is ook erg goed!
Minigore
Deze game is een zogenoemde 'Dual-stick' shooter, dit houd in dat op het scherm twee controlers zitten, een om te bewegen en een om te schieten. Het is een erg vermakelijk spelletje, met leuke cartoony graphics. Het spel word nog steeds regelmatig aangevuld met gratis upgrades.
Deze game is een zogenoemde 'Dual-stick' shooter, dit houd in dat op het scherm twee controlers zitten, een om te bewegen en een om te schieten. Het is een erg vermakelijk spelletje, met leuke cartoony graphics. Het spel word nog steeds regelmatig aangevuld met gratis upgrades.
Reckless Racing
Een top-down racegame is iets wat je niet vaak ziet (tenminste niet zo goed), het spel heeft mooie graphics en speelt daarbij ook nog eens heel lekker. En voor maar 0,79 euro is het zeker een game die je niet kan laten liggen (ook als je niet van racegames houd zoals ik).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZIcIdYLVh68]
Een top-down racegame is iets wat je niet vaak ziet (tenminste niet zo goed), het spel heeft mooie graphics en speelt daarbij ook nog eens heel lekker. En voor maar 0,79 euro is het zeker een game die je niet kan laten liggen (ook als je niet van racegames houd zoals ik).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZIcIdYLVh68]
Gamecenter
Gamecenter is de software die Apple heeft bijgeleverd in hun devices waarmee je Achievements kan delen en andere mensen kan uitdagen, hieronder zal ik een playerlist maken zodat we elkaar kunnen toevoegen, DM mij even als je op de lijst wil.Tot Slot
Nou dat is het zo ongeveer, ik hoop graag te horen wat jullie favoriete Ipod/Iphone (of Ipad) games zijn, de TS is nog niet helemaal af (zullen nog wat toevoegingen komen bij de aanraders en mijn spelling zal ook wel niet optimaal zijn geweest).Updates
30-3-2011: Topicstart, toevoeging Minigore en Reckless Racing[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 01:15 ]