Gevraagd: Goede combinatie tussen coolers en behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuw systeem samen te stellen. Deze keer houd ik echter rekening met een extra factor namelijk de geluidsproductie en de temperatuur. Enkele nare ervaringen in het verleden hebben mij doen besluiten om hier echt specifiek aandacht aan te schenken in plaats van gewoon de standaardkoelers te gebruiken.

Helaas is mijn ervaring in het cooler en behuizing blok beperkt vandaar dus dat ik hier mijn vraag stel, of eerder gezegd: Advies vraag welke behuizing en cooler combinatie het beste kan nemen.

Wat zoek ik:
Ik zoek vooral naar stilte. De huidige PC maakt een enorm fluitgeluid onder heavy load. Hier wil ik dus absoluut vanaf. Het budget van de nieuwe behuizing is onbeperkt maar ik wil geen USS Enterprise lichtshow. Waar ik vooral naar uitkijk is een geïsoleerde behuizing waarmee het geluidsniveau verder afneemt. De PC staat namelijk in de huiskamer.

Naast de behuizing zoek ik uiteraard ook een goede cooler voor op mijn moederbord en processor. Ook hier is het budget onbeperkt. Het moederbord wordt een Intel-based bord met een I7 processor. De koeler moet wel goed beschikbaar zijn. Ik ben namelijk niet van plan om een auto van voor 1995 uit elkaar te gaan halen voor een radiator. :P

Uiteraard wil ik natuurlijk ook dat het boeltje niet in de hens vliegt na 30 minuten Crysis 2. De airflow en temperatuur is dus ook belangrijk bij de keuze voor de behuizing en koeler.

Ten slotte nog wat laatste opmerkingen:
De videokaart is al stil genoeg. Deze neem ik namelijk mee uit mijn huidige systeem en is al uitgerust met een stille koeler. Het gaat hier dus echt specifiek om de koeling in de behuizing en de koeling op het moederbord. Daarnaast wil ik geen waterkoeling. Hier heb ik onvoldoende ervaring.

Hopelijk is dit genoeg informatie. Zoals ik al eerder zei heb ik niet veel ervaring met koeling dus mocht ik iets cruciaal over het hoofd zien dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Silent PC Review is een goede bron voor informatie. Deze site is onafhankelijk en erg precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Cooler master heeft een neutrale kast met geluidsdemping
http://azerty.nl/0-1044-1...aster-sileo-500-midt.html
Als je dat filmpje bekijkt zie je de demping.

Met een koeler kun je alle kanten op.
van goedkoop. Stil en goed genoeg als je niet gaat overklokken.
http://azerty.nl/8-976-23...ng-freezer-7-pro-rev.html

Of na de duurdere varianten
http://azerty.nl/0-976-22...ake-isgc-400-koeler-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Ik heb ooit een systeem gebouwd in de Sileo 500, maar cable managment is een ramp in die kast. Beter ga je voor een fractal of antec. SPCR is je hulp hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik heb deze kast:
http://www.bit-tech.net/h...l-design-r2-case-review/1

Erg fijne kast. Stil en prima mee te werken qua cable management etc.

Edit: Ik kan me trouwens niet vinden in hun conclusie. Bij mij blijft alles prima koel.

[ Voor 21% gewijzigd door Korvaag op 02-04-2011 16:42 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:31:
Ik heb ooit een systeem gebouwd in de Sileo 500, maar cable managment is een ramp in die kast. Beter ga je voor een fractal of antec. SPCR is je hulp hierbij.
Bedankt voor de feedback. Mijn oog was eigenlijk ook al gevallen op de Sileo 500. Cable Management is misschien een ramp maar hier wil ik graag overheen kijken als de rest goed is. Hoe zit het met de koeling bij deze kast? Ik heb ook ergens gelezen dat de videokaart nogal losjes vast zit. Is dit zo? Mijn videokaart is namelijk nogal een bigboy qua gewicht.

Ik zal zeker eens kijken op Silent PC Review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Daar zou ik mij weinig zorgen over maken.

Airflow in zn algeheel is waardeloos in die kast. De intake word geblokkeerd door allereerst het geponste metaal, en daarna zit er nog een hdd cage in de weg. De outtake is wel redelijk. Ik zou eerder voor een fractal gaan. Zeker omdat je temps dan lager zijn en de airflow te optimaliseren is door 2 heel langzaam draaiende fans in z'n front of bodem te plaatsen.

Ik raad hem je iig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:22
Een erg stille kast, wel lomp groot, is de Cooler Master Cosmos 1000. Hij is strak. Dus geen USS enterprise, stil en je hebt zeker genoeg ruimte voor een grote koeler die de i7 aan kan. De airflow is goed, met stille intake onderaan de kast (met stoffilter) en twee outtake fans aan de bovenkant. De HDD cases zijn geïsoleerd met rubertjes en in de zijkant van de kast zit een dempmat verwerkt. Ik heb deze kast nu een half jaar en sinds ik geen fans van 10 jaar oud meer gebruik is het enige wat ik hoor een zacht brommetje en af en toe de dvd drive.
Neem deze dus in overweging.
Pagina: 1