Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Vandaag kreeg ik om exact 10:30 de onderstaande sms:

"HotMobiel: Bestel nu ook je beltegoed via 09002020300 en ontvang 10 euro naar keuze op je mobiel. Meer beltegoed / afmelden: www.hotmobiel.mobi"

Wie kan me hier meer over vertellen?

Zelf ben ik best erg zuinig met mijn telefoon nummer en ik heb een abbonement bij Ben dus aan opwarderen heb ik ook niks.

Ik heb me ruim een jaar terug aangemeld tegen dit soort SMS beichten (keeg ze toen niet maar ter vookoming).

Als ik naar de site ga van HotMobiel dan kom ik uit bij een HotSMS site. Een erg kleine site met een paar invulvakken

Er staat op de site wel het volgende: Sms HOTSMS naar 4411 of stuur een mail naar diane@hotsms.com
of vul je 06 nummer hieronder in.

Als ik nu mijn nummer invul ben ik bang dat ik meer SMS spam krijg. Als ik een e-mail ades gebruik dan krijg ik denk meer reclame via de mail (dat liever vanwege spamknop).

(Ik heb dit maar bij Telecomproviders neergezet omdat het wel iets met telefonie te maken heeft en iets met sms en niet een OS afhankelijk iets is volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 13:20

painkill

Pain(k)(ill)

Iemand heeft je nummer per toeval ingevuld?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45
Je bent niet de enige, ik heb hem vandaag ook gehad.
En mijn nummer is pas sinds afgelopen zaterdag actief, nieuw abbonement.
Gewoon niet op reageren.
Smsje word gewoon aan een massa nummers gestuurd.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Random nummers lijkt me aan de ene kant wel het meest simpele maar dat kost een vermogen volgens mij en brengt dit dan echt zoveel op? Er zijn toch vandie waakhonden die dit juist beletten toch? Dus dan is het niet slim om random nummers te doen omdat je dan een grote kans hebt om gepakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:28
Heb hem vorige maand gehad, gelijk aangegeven bij de opta, maar niks meer van gehoord, ben benieuwd of er nog wat mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 10:14
Ik heb deze ook ontvangen en stoorde mij hier erg aan.ook op een nummer die anderhalf jaar niet gebruikt is en dus onwaardschijnlijk dat ik ergens voor aangemeld ben.

Wat ik gedaan heb is even het formuliertje ingevuld op de website van www.spamklacht.nl.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45
Cave_Boy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:45:
Random nummers lijkt me aan de ene kant wel het meest simpele maar dat kost een vermogen volgens mij en brengt dit dan echt zoveel op? Er zijn toch vandie waakhonden die dit juist beletten toch? Dus dan is het niet slim om random nummers te doen omdat je dan een grote kans hebt om gepakt te worden.
Mjah, vodafone deed dit een aantal jaar geleden ook.
T-mobile abbonees en prepaid users een sms sturen met een sim-only aanbieding van vodafone

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
kieltju schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:59:
Ik heb deze ook ontvangen en stoorde mij hier erg aan.ook op een nummer die anderhalf jaar niet gebruikt is en dus onwaardschijnlijk dat ik ergens voor aangemeld ben.

Wat ik gedaan heb is even het formuliertje ingevuld op de website van www.spamklacht.nl.
Ah dankje dat heb ik nu ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via google kwam ik uit bij het forum van de consumentenbond. Daar werd 2 maanden geleden over hetzelfde geklaagd. Dit is de reactie van Hotsms:

door HotSMS.com » vr jan 14, 2011 12:16 pm
De sms die u heeft ontvangen is onderdeel van een onderzoek van Hotsms! Hotsms heeft de beschikking over veel 06 nummers die ingezet worden voor marketingactiviteiten. Dit maakt het mogelijk om de dienst Hotsms gratis aan te bieden. Hotsms wil alleen mensen benaderen die interesse hebben in deze gratis sms dienst.
Nu komt het weleens voor dat de vorige eigenaar van uw nummer gebruik maakte van onze gratis sms-dienst waardoor uw nummer in de HotSMS.com database staat.

Heeft u geen interesse, stuur dan een mail naar helpdesk@hotsms.com of stuur een sms naar HOTSMS naar 4411(regulier sms tarief)
Wij verwijderen u direct uit onze database.

Bedankt voor uw moeite en begrip.

Helpdesk Hotsms.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb mijn telefoonnummer al iets van 10 jaar dus dat is niet echt onlangs.. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sms ook ontvangen.
Graag allemaal melding maken van het spam-bericht bij de OPTA (via https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/). Dan kunnen zij een dossier opbouwen en kunnen ze worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
heb de sms ook gehad en niet besloten om te reageren als je je telefoonummer op die site invult ben je de sjaak volgens mij .

ook klachten formulier even ingevuld.

[ Voor 14% gewijzigd door Michel242186 op 31-03-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je tip Kieltju.
Heb ik direct ook gedaan, en het lijkt me een goed idee om deze mogelijkheid rond te sturen.
Hoe meer klachten des te eerder die zooi stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:39

Kortfragje

......

Zelfde probleem hier, heb ook een klacht ingediend

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Woensdag heb ik ook deze 'spam' sms gehad en ik kan ook niet herleiden bij welk dubieus onderzoek ik mijn 06 heb ingevuld, aangezien ik er zeer zuinig mee om ga.

Ik heb me niet afgemeld via hun site; ik ga niet toegeven dat ik me ooit heb ingeschreven voor hun diensten, volgens mij is het ook helemaal geen dienst maar gewoon reclame. Ik vind het daarom spam dus heb ook maar een spamklacht bij de Opta ingediend. Mochten ze blijven versturen dan meld ik ze aan bij mijn provider en laat ik ze blokkeren.

Die reactie van Hotsms op het Consumentenbond-forum slaat trouwens ook nergens op: Ze zeggen nergens concreet van wie ze de nummers doorkrijgen, ik heb nergens ooit interesse getoond voor meer beltegoed aangezien ik een abonnement heb en ik heb mijn telefoonnummer al zowat 5 jaar dus dat vorige eigenaar lijkt me ook bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

RammY

Dát!

Ik heb die gasten laatst ook laten weten dat ik hun praktijken niet op prijs stel.

Heb ze vriendelijk verzocht mij geheel uit de database te laten verwijderen!
Dat was gelukkig geen probleem...
Dank voor je bericht naar aanleiding van de ontvangst van ons gratis SMS-bericht. Dit nummer is ooit door (eventueel een vorige gebruiker) van dit mobiele nummer geregistreerd op onze site.

Jouw mobiele nummer en eventuele andere gegevens zijn inmiddels uit onze database verwijderd.

Je zult vanaf nu geen berichten meer van ons ontvangen.

Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Diane – Helpdesk HotSMS.com
Jeah... vorige gebruiker...
Ik heb het nummer al 10 jaar!!!
Maffioso daar ...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hmm zonder ook maar ergens op aan te melden de laatste tijd kreeg iik een paar uur geleden weer eenzelfde soort SMS... Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:55
Yep, heb er zojuist een gekregen. hmm

edit:

klacht ingediend bij OPTA

[ Voor 33% gewijzigd door nowherebound123 op 30-06-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Zelf ook nogmaals zo'n online formulier van Opta gedaan maar heb me ook bij niet bellen sms register aangemeld. Hoe komt het datz e wel gaan smssen? Is dit alsnog lonend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Er zijn altijd mensen die er wel intrappen, het zal dus wel lonend zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1