Ik werd hier naar doorverwezen na een vraag in het tv-gedeelte. mijn vraag was:
Toen kreeg ik later nog een ander antwoord dat mij de goede oplossing leek:
Mijn router is trouwens een: Netgear WNDR3700N met Western HD eraan.
Toen kreeg ik een paar antwoorden over de mkv bestanden zelf en het aanpassen daarvan. Wat niet allemaal echt werkte totdat ik wat antwoorden kreeg die met het netwerk te maken hadden:Weet iemand hoe ik een .mkv formaat kan afspelen op de UEC6000? Ik heb een HD aan m'n router hangen waarvandaan ik films stream naar de tv via ReadyDLNA. Al is de software niet optimaal op de samsung tv ik ben toch redelijk tevreden en ik kijk naar hartenlust films met ondertiteling (die je wel even de zelfde naam moet geven als de film) alleen .mkv bestanden zijn nog niet gelukt. Weet iemand hoe je dat werkend krijgt?
Dat laatste werkte niet en ik weet ook nog steeds niet hoe ik de dnla-server aan zou moeten passen.Voor .mkv's verwachten Samsungs het mime-type video/x-mkv terwijl de meeste servers standaard video/x-matroska gebruiken. Als je je DLNA-server niet aan kan passen dan kun je ook proberen of het helpt als je de files hernoemt naar .avi oid. (De TV speelt ze waarschijnlijk toch wel af.)
Toen kreeg ik later nog een ander antwoord dat mij de goede oplossing leek:
Ik heb helaas geen ervaring met open-wrt. Heeft iemand een uitleg of handleiding/tutorial om dit te verwezenlijken? Of in ieder geval hoe je open-wrt download en installeert. Want op hun site krijg ik een vage netwerk/site map en weet ik niet wat ik nou precies moet hebben.hcQd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:41:
[...]
Ik gebruik op m'n Linux-doos miniDLNA (met een aantal Samsungspecifieke patches). Dan werkt eigenlijk alles: ondertitels, automatische hoofdstukjes, verdergaan van het laatst gespeelde punt.
MiniDLNA is ook beschikbaar voor open-wrt, ik weet alleen niet of in die versie deze patches in zijn geïntegreerd. Anders zelf even compileren.
Mijn router is trouwens een: Netgear WNDR3700N met Western HD eraan.