Toon posts:

ipad2 review: Samsung Exynos 4210 vs A5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
uit het tweakers.net artikel:
Waar de A4-soc van de iPad grote gelijkenissen vertoonde met de Hummingbird die Samsung in zijn smartphones gebruikt, lijkt de iPad 2-soc meer op de opvolger: de Samsung Exynos 4210, codenaam Orion, die onder meer in de Galaxy S II-smartphone zal worden gebruikt.
A5 lijkt inderdaad meer op de Exynos dan op de Hummingbird; zowel de A5 als de Exynos hebben een dual core A9 CPU.

Maar daar houdt de vergelijking ook wel op :) De GPU's zijn totaal verschillend. De A5 heeft een PowerVR SGX 543MP2 GPU, de Exynos een Mali 400 GPU. Totaal verschillende SoC's dus, compleet andere designs.

edit: aldus mijn reactie op de frontpage, vindt de redactie zelf ook niet dat deze vergelijking louter geinspireerd is op het gedeelde verleden van de A4/Hummingbird en dat deze dus geen pas heeft? Je zou net zo goed kunnen zeggen dat de A5 meer lijkt op een Tegra2 SoC omdat daar ook in een dual core A9 CPU in zit. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 17:01 ]

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Er worden tussen de A5 en Orion ook niet dezeflde grote gelijkenissen geclaimd als tussen A4 en Hummingbird :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel zo, maar de gelijkenissen tussen A5 en Orion zijn van een zelfde orde als de gelijkenissen tussen de A5 en de Tegra 2 chip bijvoorbeeld. Ik zie niet waarom de vergelijking opgeworpen wordt.

Heb wel een vermoeden: zeker is dat Samsung bakt de A5 voor apple. Maar chips bakken is iets anders dan design delen zoals bij de A4 en de Hummingbird. Het artikel suggereert een beetje dat Samsung de A5 ontworpen heeft maar dat is niet het geval.

De vergelijking is nergens op gebaseerd en daarom verwarrend.

Maar goed het is ook niet superbelangrijk maar ben wel benieuwd naar de bewegredenen, kan ook zijn dat ik iets over het hoofd zie hoor. :)