Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Twee jaar geleden heb ik mijn studie MBO niveau 4 applicatieontwikkelaar afgerond,sindsdien werk ik full-time bij een distributeur bedrijf.
Omdat ik graag mijn kennis wil verhogen heb ik besloten om HBO Informatica te gaan studeren in Amsterdam op de HvA, omdat ik MBO niveau 4 heb gedaan krijg ik vrijstellingen waardoor ik de opleiding in 3 ipv 4 jaar akn doen.

Nu wil mijn baas graag dat ik nog 1 dag, of eventueel twee losse dagdelen blijf werken tijdens mijn studie.
Dit lijkt mij ook een goede optie omdat het leuker en beter betaald werk is dan een zaterdag bijbaantje.
Toen ik een aantal weken geleden op de open dag was kon hier echt duidelijk over worden gegeven of het mogelijk is om nog 1 dag of twee dagdelen te werken.

Ik vraag me af wat de ervaring van tweakers zijn met het werken naast de voltijd Informatica opleiding en hoe dit met het rooster uitkomt?

• Maxmannl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43
Mijn ervaring (Bedrijfskundige Informatica) is dat dit zeker mogelijk is.
Zorg wel dat je flexibel kunt werken dus niet altijd een vast dag.

Er kunnen ook hele drukke weken zijn einde van het project bv, dat je wel de hele week bezig bent. Maar die werkdag kun je misschien weer inhalen in een rustige week.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik met mijn baas overleggen hoe hij er tegenover staat als ik af en toe niet kan komen en deze uren op een andere dag inhaal.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 22:40
Ik werkte tijdens mijn 3 jarige hbo informatica opleiding (ook eerst mbo) zelfs 2 dagen in de week. Ik had ook de mogelijkheid om op zaterdag te werken. Het rooster is echter wel erg wisselend dus op vaste dagen (behalve zaterdag) werken kan problemen geven.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 beaamt ten volle wat hier boven staat.

Maarre, is deeltijd voor jou niet een betere optie?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ik ben gestopt met WO IMM en ben (helaas) gaan werken en certificaten gaan halen, nu toch besloten weer naar school te gaan, maar doe Technische Informatica, op zich, want ik doe het via de LOI, moet je een schop onder je reet krijgen. Voor mij is het wat makkelijker (werk 3 of 4 dagen), met plannen, als ik geen zin heb doe ik niks, maar je moet (in jouw geval) aardig aanpoten wil je bijvoorbeeld 2 dagen werken. Vanaf het 2de jaar 'kan' dat wat makkelijker. En inderdaad, je moet wel flexibel kunnen werken. Dat kan ik, kan vanaf huis alle 'beheer' dingen doen, dus kan ook meteen de boeken pakken als ik bijvoorbeeld thuiswerk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ervan uit gaande dat ik naast een deeltijd opleiding ongeveer 4 dagen kan werken en naast een voltijd studie dus 1 à 2 dagen kan werken is het voor mij totaal niet voordelig.

Het is voor mij geen handige optie omdat ik dan €120/maand reiskosten zelf moet betalen en dan €300 studie financiering misloop.
Dus als ik deeltijd zou doen zou ik iets meer per maand verdienen maar wel 2 à 3 dagen meer per week moeten werken.

En Ratborg, hoe zit dat dan met de vrijstellingen?
Ik krijg 1 van de 4 jaar ongeveer vrijgesteld, zal dit in het eerste jaar ook extra tijd op leveren?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:26:
Ervan uit gaande dat ik naast een deeltijd opleiding ongeveer 4 dagen kan werken en naast een voltijd studie dus 1 à 2 dagen kan werken is het voor mij totaal niet voordelig.

Het is voor mij geen handige optie omdat ik dan €120/maand reiskosten zelf moet betalen en dan €300 studie financiering misloop.
Dus als ik deeltijd zou doen zou ik iets meer per maand verdienen maar wel 2 à 3 dagen meer per week moeten werken.

En Ratborg, hoe zit dat dan met de vrijstellingen?
Ik krijg 1 van de 4 jaar ongeveer vrijgesteld, zal dit in het eerste jaar ook extra tijd op leveren?
Je vragen wisselen wel heel erg met de instelling en ook met de richting die je kiest.

Het beste zal je even contact kunnen opnemen met het instituut waar je zou willen gaan studeren, misschien kunnen je die wel een link geven naar de roosterpagina o.i.d.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1