Beeldschermstuurprogramma weg

Pagina: 1
Acties:

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 13:50
Hoi,
ik ben zo "slim" geweest om de Ati software te verwijderen om andere (nieuwere) software te installeren.
Maar ja.. Nu is mijn beeldschermstuurprogramma ook verwijderd en heb ik geen beeld meer. Wat moet ik nu doen om weer beeld te krijgen?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Besturingssysteem? Windows behoort sowieso gewoon beeld te geven. Onder Linux lijkt me dat ook. Misschien dat je een aansluiting gebruikt op de videokaart die alleen wordt gesupport door de drivers. Even de verschillende poorten gebruiken dus om te zien of dat wel weer beeld oplevert.

Verder: meer informatie geven. Zo is het bijna blindschieten hier.

• WK100
Ik heb een TV aangesloten met een HDMI kabel richting mijn videokaart. Mijn videokaart is een HD 6950 in Crossfire (2). Ik merk ook dat mijn beeldscherm af en toe verandert van kleur of spontaan van resolutie verandert.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:30

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan eventueel proberen om de driver op een andere computer te downloaden, vervolgens te starten in veilige modus en dan de driver die je gedownload hebt installeren. In veilige modus heb je namelijk altijd beeld.

Een andere optie is om in veilige modus op te starten en vervolgens systeemherstel uit te voeren om zo je computer terug te zetten in de staat die hij was voordat je die fout maakte.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• WK100
Hoe zit het met het feit dat ik geen POST scherm te zien krijg? Ik kan dus bijna niet in veilige modus komen zonder te gokken waar en wanneer ik ergens op moet drukken.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WK100 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:33:
Hoe zit het met het feit dat ik geen POST scherm te zien krijg? Ik kan dus bijna niet in veilige modus komen zonder te gokken waar en wanneer ik ergens op moet drukken.
HDMI aangesloten dus. Ik zou eerst maar eens proberen een monitor aan te sluiten met de aanwezige DVI poorten op de eerste videokaart in je systeem. Dat is gebruikelijk de bovenste. Eventueel de tweede kaart er even uithalen. De HDMI poort is waarschijnlijk alleen gesupport als de drivers zijn geinstalleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door rodie83 op 30-03-2011 16:42 ]

• WK100
Ah, dankjewel. Dus HDMI zal ook wel de oorzaak zijn dat mijn scherm af en toe van kleur verandert.
Ik ga even kijken of ik een DVI kabel kan vinden.

• WK100
Met dvi krijg ik het ook niet aan de praat, wat nu?

• WK100
Help?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:06

Rick-Jan

always connected

ZO snel achter elkaar posten wordt op tweakers niet gewaardeerd, Heb je al geprobeerd wat E-Vix zegt de driver in veilige modus te installeren?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 07:41
Rick-Jan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:04:
ZO snel achter elkaar posten wordt op tweakers niet gewaardeerd, Heb je al geprobeerd wat E-Vix zegt de driver in veilige modus te installeren?
systeem herstel naar gister?

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:14
Je krijgt niet eens POST scherm? Kreeg je dat nooit of is dat ook pas sinds je de drivers probeerde te vervangen?

[ Voor 5% gewijzigd door KillerZero86 op 01-04-2011 12:40 ]

• WK100
Ik kreeg sowieso al geen POST scherm meer na de installatie van Windows.

• WK100
Ik heb blind geprobeerd met ROG om te kijken of ik in veilige modus kon komen. Ik heb dus op F8 gedrukt en kwam volgens de ROG Poster in het boot menu. Ik beeldde me het scherm in en ging 1 omlaag en drukte op enter. Ik kwam naar de inlogpagina, dat bleek. Hoe ik daar achter kwam? Gewoon kijken of mijn w8woord pastte en via mijn toetsenbord kijken of ik ben ingelogd. Die geeft dan een menu weer met wat ik ermee kan doen. Nu ben ik dus in veilige modus ingelogd zonder enig beeld te hebben, wat moet ik nu doen?

Verwijderd

Ik zou er eerst eens een andere graka insteken en de zooi opruimen. Daarna pc uitzetten, graka eruit, de HD6950 er weer in en opstarten. Dan zou je weer beeld moeten hebben, al is het dan met de standaard VGA drivers.
Pagina: 1