Hey,
Ik had een vraagje, ik ben bezig met het programmeren van een applicatie,
deze applicatie moet in een bepaalde nieuwsgroep alle posts doorlopen en zoeken
naar bepaalde posts die voldoen aan ingestelde eisen. De verbinding met de nieuwsserver
wil ik maken met Indy for .net.
De verbinding zelf heb ik gemaakt met
Nu probeer ik vervolgens de verbinding te maken met een bepaalde nieuwsgroep. (slechts een kleine voorbeeldgroep)
Dit gaat ook goed, alleen als ik nu probeer om een artikel op te vragen met deze code:
krijg ik een foutmelding:
Dit heeft vermoedelijk te maken met de "" die in de code naar voren komen maar ik heb geen idee wat ik hier in moet vullen, internet
is ook niet echt behulpzaam geweest want ben wel een "manual" voor Indy10 tegengekomen maar helaas is deze niet voor .net
Heeft er iemand hier ervaring met NNTP via Indy voor VB.net?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem.
Ik had een vraagje, ik ben bezig met het programmeren van een applicatie,
deze applicatie moet in een bepaalde nieuwsgroep alle posts doorlopen en zoeken
naar bepaalde posts die voldoen aan ingestelde eisen. De verbinding met de nieuwsserver
wil ik maken met Indy for .net.
De verbinding zelf heb ik gemaakt met
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| UseNetConn.Host = My.Settings.UseNetDownloadServer UseNetConn.Username = My.Settings.UseNetDownloadUserId UseNetConn.Password = psDecrypt(My.Settings.UseNetDownloadPass) UseNetConn.Port = My.Settings.UseNetDownloadPort UseNetConn.Connect() |
Nu probeer ik vervolgens de verbinding te maken met een bepaalde nieuwsgroep. (slechts een kleine voorbeeldgroep)
Visual Basic .NET:
1
| UseNetConn.SelectGroup("nl.comp.programmeren") |
Dit gaat ook goed, alleen als ik nu probeer om een artikel op te vragen met deze code:
Visual Basic .NET:
1
| UseNetConn.GetArticle(4091, "") |
krijg ik een foutmelding:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Error 2 Overload resolution failed because no accessible 'GetArticle' can be called with these arguments: 'Public Function GetArticle(AMsgID As String, AMsg As Borland.Vcl.Classes.TStream) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'Borland.Vcl.Classes.TStream'. 'Public Function GetArticle(AMsgNo As Integer, AMsg As Borland.Vcl.Classes.TStream) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'Borland.Vcl.Classes.TStream'. 'Public Function GetArticle(AMsgID As String, AMsg As Borland.Vcl.Classes.TStrings) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'Borland.Vcl.Classes.TStrings' . 'Public Function GetArticle(AMsgNo As Integer, AMsg As Borland.Vcl.Classes.TStrings) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'Borland.Vcl.Classes.TStrings'. 'Public Function GetArticle(AMsgID As String, AMsg As Indy.Sockets.IndyMessage.Message) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'Indy.Sockets.IndyMessage.Message'. 'Public Function GetArticle(AMsgNo As Integer, AMsg As Indy.Sockets.IndyMessage.Message) As Boolean ': Value of type 'String' cannot be converted to 'Indy.Sockets.IndyMessage.Message'. D:\Binaries Threats Guider\BinariesThreatsGuider\BinariesThreatsGuider\Modules\NNTPfuctions.vb 44 13 BinariesThreatsGuider |
Dit heeft vermoedelijk te maken met de "" die in de code naar voren komen maar ik heb geen idee wat ik hier in moet vullen, internet
is ook niet echt behulpzaam geweest want ben wel een "manual" voor Indy10 tegengekomen maar helaas is deze niet voor .net
Heeft er iemand hier ervaring met NNTP via Indy voor VB.net?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem.