Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Overigens is het in veel gevallen wél vergelijkbaar: de Optimus Speed van LG is bijvoorbeeld een dualcore Tegra 2, dezelfde chip als te vinden is in de Motorola Xoom en alle andere Android Honeycomb-tablets. Behoudens het scherm verschillen die tablets niet veel van smartphones - zoals de iPad hardwarematig veel weg heeft van de iPhone 4
[ Voor 22% gewijzigd door arnoudwokke op 30-03-2011 16:15 ]
Alleen bij de sunspider benchmark? Dat vindt ik een beetje jammer. Ik snap dat een iOS only benchmark app niet echt tof werkt op android, maar een indicatieve benchmark met soortgelijke android benchmarks moet toch mogelijk zijn? Zo is de vergelijking op SunSpider bijvoorbeeld ook fundamenteel anders door de verschillende browser engines.arnoudwokke schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:14:
Omdat we geen benchmarks van andere tablets hebben. We hebben de Folio 100 van Toshiba (ook dualcore, Nvidia Tegra 2) waar mogelijk ernaast gelegd.
Dan steek die fabrikanten eens wat peper in het achterwerkWe hebben simpelweg nog geen reviewexemplaren van de nieuwe Galaxy Tabs van Samsung, HTC Flyer, LG Optimus Pad, Motorola Xoom of een van de andere concurrenten zoals BlackBerry PlayBook en HP TouchPad. Apple was gewoon snel met het uitbrengen van de iPad 2 ten opzichte van de concurrentie.
Dat zal best, maar android 2.2 != honeycomb. Daarbij heeft een volwaardige tablet natuurlijk ook een veel sterkere grafische chip aan boord en andere hardware verbeteringen. Dat de iPad feitelijk een iPhone on steroids is was bekend, maar om bij gebrek aan tablets maar telefoons in te zetten met OSen die niet eens voor de tabletmarkt gemaakt zijn vind ik een erg kromme vergelijking.Overigens is het in veel gevallen wél vergelijkbaar: de Optimus Speed van LG is bijvoorbeeld een dualcore Tegra 2, dezelfde chip als te vinden is in de Motorola Xoom en alle andere Android Honeycomb-tablets.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Maar hoe zinnig is een iPad-review dan wanneer je gaat vergelijken met andere producten, wanneer je de échte concurrentie nog moet ontberen? Was het dan niet handiger geweest om een algemene review te schrijven en over een paar weekjes, als je wél vergelijkbare apparatuur hebt, een nieuwe review te schrijven die vergelijkingen maakt?arnoudwokke schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:14:
We hebben simpelweg nog geen reviewexemplaren van de nieuwe Galaxy Tabs van Samsung, HTC Flyer, LG Optimus Pad, Motorola Xoom of een van de andere concurrenten zoals BlackBerry PlayBook en HP TouchPad. Apple was gewoon snel met het uitbrengen van de iPad 2 ten opzichte van de concurrentie.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dan is dat ding al wéken op de markt. Kopers willen nú een review, en niet over een paar weken...NMe schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:32:
[...]
Maar hoe zinnig is een iPad-review dan wanneer je gaat vergelijken met andere producten, wanneer je de échte concurrentie nog moet ontberen? Was het dan niet handiger geweest om een algemene review te schrijven en over een paar weekjes, als je wél vergelijkbare apparatuur hebt, een nieuwe review te schrijven die vergelijkingen maakt?
Ik ben helemaal geen stagiair
De cover bestaat uit verschillende 'banen' die ervoor zorgen dat de bedekking niet opgerold kan worden, maar eerder opgeklapt tot een steun met een driehoekige... Wat?
Laat dan gewoon de vergelijkende benchmarks weg. Je vergelijkt nu gewoon appels (hur hur) met peren, en daar hebben die kopers ook niks aan.Joost schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:36:
[...]
Dan is dat ding al wéken op de markt. Kopers willen nú een review, en niet over een paar weken...
Daarom zeg ik: was het niet beter geweest om het te splitsen? Eerst een review over de harde prestaties van het ding, desnoods vergeleken met enkel (recente) Apple-producten, en dan over een paar weken een nieuwe review met zinnige vergelijkingen? Ik bedoel: leuk hoor, die vergelijking met een HTC Desire Z, maar dat ding is al een stuk ouder en bovendien geen tablet. De vergelijking met de iPad 1 en zelfs met de iPhone 4 is logisch, alle andere vergelijkingen die nu gemaakt worden hebben een hoog "ORLY?!"-gehalte bij mij.Joost schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:36:
[...]
Dan is dat ding al wéken op de markt. Kopers willen nú een review, en niet over een paar weken...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gefikst.orange.x schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:36:
Tekstfoutje in 2e alinea op pagina 13:
De cover bestaat uit verschillende 'banen' die ervoor zorgen dat de bedekking niet opgerold kan worden, maar eerder opgeklapt tot een steun met een driehoekige... Wat?
En voor de rest: de benches zijn best geschikt om een impressie van de kracht van de iPad 2 te geven. Dat we geen vergelijkend warenonderzoek doen is bij gebrek aan vergelijkbare waren (en tijd - we zitten er best kort op, vind ik) triviaal, maar als we ALLEEN cijfers van de iPad 2 geven slaat het ook nergens op. En waarom zouden we trouwens geen mobieltjes vermelden? Pagina 3 zegt heel duidelijk dat Apple volgens ons die kant van de markt opzoekt. Je hebt van die mensen die hun telefoon voor alles gebruiken, behalve om mee te bellen - en de iPad past in die ontwikkeling.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Firemint heeft daar zelfs al een werkende game voor ontwikkeld.
Spreekt de review een beetje tegen. Wie zit er fout?
Zoals ook in mijn reactie op de review;) Maar hier hoort het meer thuis
Torrentus schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:38:
Hmm, ik dacht dat de iPad 2 wel degelijk andere beelden uit kon sturen dan dat er op het scherm zichtbaar is. Niet mirroren dus. Ook nog eens 1080P. Ik zie daar veel toepassingen in!
Firemint heeft daar zelfs al een werkende game voor ontwikkeld.
Spreekt de review een beetje tegen. Wie zit er fout?
Zoals ook in mijn reactie op de review;) Maar hier hoort het meer thuis
Er is gelukkig een uitzondering: het afspelen van video. De tablet van Apple kan video in de native resolutie uitsturen zodat een 1080p-video in volle glorie op een hdtv bekeken kan worden. In dat geval geeft de tablet het videobeeld niet weer. Daarnaast kan er een usb-kabel op de adapter worden aangesloten om de iPad 2 op te laden.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 18:24 ]
Kan zijn, maar het gaat hier niet om het afspelen van video
reviews: Apple iPad 2: vakwerk
---
Asus Nederland: *knip* (da's Emmen..)Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:23:
Je had bijvoorbeeld een vergelijking kunnen maken met de EEE T91.
Als jij morgenochtend nou eens belt en een review-exemplaar voor de redactie regelt gaat het met die vergelijking helemaal goedkomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 30-03-2011 21:46 . Reden: ...en laten we ook maar niemand op ideeën brengen :) ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Snap ik, maar als er 1 toepassing is, kunnen er meer zijn - zo heb ik het iig gelezen. Kwestie van tijd voordat ook andere apps die functionaliteit benutten. Dat die tijd al verstreken was, tja, daar kan ik ook niks aan doenTorrentus schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:10:
Kan zijn, maar het gaat hier niet om het afspelen van video. Het gaat hier om een real-time gerenderde game.
Ik denk dat (1) eea nog wel afhangt van Apples goedkeuring voor zulke apps, geen idee of en wat ze daarmee van plan zijn en (2) de schrijver die ene specifieke game niet kende, wat ook weer niet heel vreemd is. Zal 'm nog even aan z'n jasje trekken mbt het iets anders formuleren, mocht dat van toepassing zijn.
Laten we dat nou maar 'ns niet doenburne schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:18:
Als jij morgenochtend nou eens belt en een review-exemplaar voor de redactie regelt gaat het met die vergelijking helemaal goedkomen.
[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 30-03-2011 21:46 ]