Meerdere TV's met 1 universele afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401628

Topicstarter
Ik krijg het verzoek van een kennis van mij om eens de mogelijkheden te onderzoeken om alle apparaten met 1 afstandsbediening te bedienen.

Wat is de situatie globaal:

Men heeft in huis 3 plaatsen in huis (op de begane grond) waar men televisie kan kijken.
Per TV staat minimaal een decoder, een DVD speler.
1 plaats heeft ook een HiFi set en een harddiskrecorder voor de digitale TV.

Ik weet dat je met een Logitech Harmony afstandbediening best een eind kan komen voor 1 TV met toebehoren, maar bestaat er ook een afstandsbediening waarin voor alle 3 de TV's + specifieke toebehoren de controle valt te programmeren?

Dus dat mevrouw straks 1 afstandsbediening heeft waarmee zij eenvoudig op iedere plaats de TV + toebehoren kan bedienen? Zo ja, LET ME KNOW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen waarom er blijkbaar 3 TV's in dezelfde ruimte staan :S? .

Als ze in verschillende ruimten staan heb je eigenlijk al niks aan een Universele afstandsbediening. Deze gebruiken wellistwaar IR, maar vereisen nogsteeds line-of-sight om te werken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401628

Topicstarter
@D4NG3R

Je kent het misschien wel: keuken, woonkamer, serre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:47

Alaksandus

Vae puto deus fio

Bij een harmony kan je volgens mij 18 apparaten opgeven. Dus ook bijvoorbeeld 3 tv's, 3 decoders etc. Je maakt drie keer de activiteit tv kijken aan met telkens een andere tv en decoder..

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je kunt bij een Logitecht Harmony gewoon meerdere activiteiten maken. Maak je dan voor elke tv een activiteit dan kun je ook alle accesoires zoals decoders bedienen en op die manier heb je een afstandsbediening voor alles. Zo doe ik het ook met de woonkamer/slaapkamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zoals gezegd, dat zal met een Harmony wel gaan werken. Maar "mevrouw" moet dan wel per lokatie de bijbehorende akiviteit (van de 3) kiezen om de TV e.d. in te schakelen.
Een keer een foute keuze, verkeerd mikken, of whatever en de harmony heeft niet meer goed in memory welke apparaten nou aan en uit staan. Hij wil waarschijnlijk ook de andere apparaten op de andere lokaties uitschakelen maar dat lukt wellicht niet omdat die buiten IR bereik zijn.
Met als gevolg dat als het aan moet, het uitgaat en als het uitmoet, het aangaat en de boel "uit sync" raakt of op een andere manier het niet goed meer werkt.

Ik zou zeggen; regel gewoon 3 universele ab's die allen gewoon vast bij elke set horen.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 30-03-2011 16:45 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Naast wat de bovenstaande mensen zeggen, let er wel op dat niet alle Logitech Harmony afstandsbedieningen evenveel apparaten ondersteunen. Controleer dus van te voren goed hoeveel apparaten je wilt gaan bedienen (en hou een paar reserve aan) en zoek daarbij de juiste harmony uit. :)

Wat remco_k zegt is ook een optie; neem drie simpelere universele afstandsbedieningen die allemaal bij één specifieke set horen. Dat is wellicht eenvoudiger te regelen, maar je hebt dan dus wel meerdere afstandsbedieningen in huis.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1