Van raid 1+0 naar raid 0

Pagina: 1
Acties:

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01 17:13
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord nog niet gevonden heb.
Is het mogelijk om 4 schijven die in raid 0+1 staan om te zetten naar naar 4 schijven die op raid0 draaien, zonder gegevens te verliezen ? Ik was aan het kijken bij de Intel matrix storage manager, maar daar staat deze optie niet tussen. Of moet ik misschien 2 schijven loskoppelen, opnieuw formateren, en vervolgens aan de raid toevoegen ?
Wie het weet, mag het zeggen...

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nope, dat gaat hem niet worden met een standaard desktop raid controller. Als er al controllers zijn die zoiets online kunnen, dan praat je al over enterprise spul. Dus dat wordt backuppen + format.
Makkelijkste optie, ws ook de snelste, en bovendien ook de veiligste. Sowieso moet je degelijke acties niet zonder backup uitvoeren, maar dat had je zelf vast ook al bedacht ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Dat gaat inderdaad niet werken. In dit geval dien je echt eerst de data te back-uppen, vervolgens de raidset verwijderen en daarna weer opnieuw instellen als zijnde Raid0. Er zijn Raidcontrollers die dit wel kunnen, maar die zijn nogal prijzig en zoals The Eagle al zegt, moet je dat niet doen zonder een degelijke back-up.
Als je dan toch een back-up moet maken, doe het dan op de manier zoals zowel The Eagle als ik omschrijven.

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01 17:13
Nou, hardstikke bedankt voor de antwoorden ! Nu weet waar ik aan toe ben ;)

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.