Hallo,
Ik heb problemen met een oude PC van mij die ik weer geschikt voor gebruik wil maken. Mijn zusje heeft dringend een PC nodig. Deze PC is enkele jaren geleden door mij aangeschaft en samengesteld uit kwalitatief goede onderdelen. Ik krijg Windows 7 echter niet geïnstalleerd. Tijdens of vlak na de installatie krijg ik een BSOD. Hieronder de specificaties en wat ik allemaal al geprobeerd heb.
Specificaties
Tijdens of na de installatie krijg een BSOD. Meestal op het punt waarop er gevraagd wordt een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Eén keer is de installatie voltooid en begon ik met zoeken naar updates voor Windows. Op dat punt kreeg ik weer een BSOD. De melding is als volgt:
Ik heb foto's gemaakt van alle pagina's in de BIOS. Wellicht zien jullie hier een instelling die niet goed staat. Ik heb de PC telkens geïnstalleerd met de "Optimized Default Settings" en vervolgens enkele kleine wijzigingen zoals USB keybord aan.

Wat ik al geprobeerd heb
Ik heb problemen met een oude PC van mij die ik weer geschikt voor gebruik wil maken. Mijn zusje heeft dringend een PC nodig. Deze PC is enkele jaren geleden door mij aangeschaft en samengesteld uit kwalitatief goede onderdelen. Ik krijg Windows 7 echter niet geïnstalleerd. Tijdens of vlak na de installatie krijg ik een BSOD. Hieronder de specificaties en wat ik allemaal al geprobeerd heb.
Specificaties
- Moederbord: DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D met laatste BIOS
- Processor: AMD Athlon 64 4000+
- Geheugen: Corsair CMX512-3200XLPT (DDR, 400 MHz, 2.2.2.5)
- Videokaart: MSI NX8600GT-T2D256EZ
- Voeding: OCZ520ADJ EU
- Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 160 GB
Tijdens of na de installatie krijg een BSOD. Meestal op het punt waarop er gevraagd wordt een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Eén keer is de installatie voltooid en begon ik met zoeken naar updates voor Windows. Op dat punt kreeg ik weer een BSOD. De melding is als volgt:
- PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
- 0x00000050 (0xE8F625ED, 0x00000000, 0xE8F625ED, (0x00000002)
Ik heb foto's gemaakt van alle pagina's in de BIOS. Wellicht zien jullie hier een instelling die niet goed staat. Ik heb de PC telkens geïnstalleerd met de "Optimized Default Settings" en vervolgens enkele kleine wijzigingen zoals USB keybord aan.

Wat ik al geprobeerd heb
- PC is stofvrij gemaakt (alles schoongeblazen met compressor)
- Koeler van de chipset vervangen met een nieuwe Thermalright (ventilator oude koeler was defect)
- Memtest86 laten draaien voor bijna 4 uur (geen fouten)
- Ander geheugen (Corsair CMX512-3200C2)
- Geheugen in orange sockets in plaats van gele sockets
- Zowel Windows 7 Home Premium 64-bit en 32-bit getest
- Ongeveer vijf verschillende harde schijven geprobeerd (allerlei merken)
- SATA-kabel van harde schijf vervangen
- Andere stroomkabel voor harde schijf geprobeerd
- Harde schijf en DVD-ROM op SATA 1,2 en 3,4 geprobeerd
- +3.3V, +5V, +12V lijnen goed afgesteld aan de achterkant van de voeding
- BIOS batterij eruit gehaald
- S.M.A.R.T. aan- en uitgezet
- Geheugen gewoon via SPD laten instellen