BSOD (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA) met DFI moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Hallo,

Ik heb problemen met een oude PC van mij die ik weer geschikt voor gebruik wil maken. Mijn zusje heeft dringend een PC nodig. Deze PC is enkele jaren geleden door mij aangeschaft en samengesteld uit kwalitatief goede onderdelen. Ik krijg Windows 7 echter niet geïnstalleerd. Tijdens of vlak na de installatie krijg ik een BSOD. Hieronder de specificaties en wat ik allemaal al geprobeerd heb.

Specificaties
  • Moederbord: DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D met laatste BIOS
  • Processor: AMD Athlon 64 4000+
  • Geheugen: Corsair CMX512-3200XLPT (DDR, 400 MHz, 2.2.2.5)
  • Videokaart: MSI NX8600GT-T2D256EZ
  • Voeding: OCZ520ADJ EU
  • Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 160 GB
Probleem

Tijdens of na de installatie krijg een BSOD. Meestal op het punt waarop er gevraagd wordt een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Eén keer is de installatie voltooid en begon ik met zoeken naar updates voor Windows. Op dat punt kreeg ik weer een BSOD. De melding is als volgt:
  1. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
  2. 0x00000050 (0xE8F625ED, 0x00000000, 0xE8F625ED, (0x00000002)
BIOS instellingen

Ik heb foto's gemaakt van alle pagina's in de BIOS. Wellicht zien jullie hier een instelling die niet goed staat. Ik heb de PC telkens geïnstalleerd met de "Optimized Default Settings" en vervolgens enkele kleine wijzigingen zoals USB keybord aan.

BIOS BIOS BIOS BIOS

BIOS BIOS BIOS BIOS

BIOS BIOS BIOS BIOS

BIOS BIOS BIOS BIOS

Wat ik al geprobeerd heb
  • PC is stofvrij gemaakt (alles schoongeblazen met compressor)
  • Koeler van de chipset vervangen met een nieuwe Thermalright (ventilator oude koeler was defect)
  • Memtest86 laten draaien voor bijna 4 uur (geen fouten)
  • Ander geheugen (Corsair CMX512-3200C2)
  • Geheugen in orange sockets in plaats van gele sockets
  • Zowel Windows 7 Home Premium 64-bit en 32-bit getest
  • Ongeveer vijf verschillende harde schijven geprobeerd (allerlei merken)
  • SATA-kabel van harde schijf vervangen
  • Andere stroomkabel voor harde schijf geprobeerd
  • Harde schijf en DVD-ROM op SATA 1,2 en 3,4 geprobeerd
  • +3.3V, +5V, +12V lijnen goed afgesteld aan de achterkant van de voeding
  • BIOS batterij eruit gehaald
  • S.M.A.R.T. aan- en uitgezet
  • Geheugen gewoon via SPD laten instellen
Ik heb geen ideeën meer en wil deze PC zeer graag weer werkend krijgen. Ik heb hier geen andere voeding, moederbord, processor of videokaart om te testen. Deze PC heeft onlangs nog prima gewerkt met Windows 7. Er zat toen een SSD in en deze is overgezet naar een andere PC vandaar dat Windows 7 opnieuw geïnstalleerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Zie post.

Ongeveer vijf verschillende schijven, andere SATA kabel, andere SATA poorten.

[ Voor 61% gewijzigd door Mannekino op 30-03-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Mannekino schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:53:
Zie post.

Ongeveer vijf verschillende schijven, andere SATA kabel, andere SATA poorten.
Ik lees dat je het geheugen ook uitgewisseld hebt en memtest voor maar 4 uur gedraaitd, maar ik zou toch adviseren om even een nachtje een memtest te draaien. Ik zou namelijk meteen het geheugen verdenken, maar dit kan bijvoorbeeld ook het geheugen van de videokaart zijn....

[ Voor 16% gewijzigd door R.E. op 30-03-2011 15:21 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Bijna 4 uur is niet voldoende? En met het andere geheugen is het probleem gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Zoals gevraagd een hele nacht laten draaien. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Kan iemand helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.laissezfaire.nl/got/P1050264_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Da's wel een heel antieke versie, v4.20 is de laatste. Probeer ook even met een enkele dimm erin. Verder zou je de spanning van 't geheugen nog een tikje hoger kunnen zetten richting 2.6V, kunnen ze wel hebben. Heb je toevallig ook nog een andere voeding liggen om mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Het is wel jammer dat je niet je videokaart kan testen door hem uit te wisselen. Heb je niet iets in de buurt ergens? Ik zou daar zeker verder naar kijken. Als dat het ook niet is, dan is het hoogstwaarschijnlijk het moederbord.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
Ik wil vannacht nog wel eens draaien met de nieuwste versie van Memtest86 maar ik denk niet dat het aan het geheugen ligt. Ik heb ook nog een andere set geprobeerd met exacte hetzelfde resultaat (BSOD). Ik heb helaas geen andere voeding. Wel een andere videokaart (NVIDIA 9800 GTX) maar deze past niet. Die nieuwe chipset koeler zit dan in de weg :'). Dan zou ik die wellicht moeten verzetten. Wellicht is testen met hogere voltages eerst een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Ik zou eens beginnen met een reset van je BIOS naar default settings.
Zie dat je de BIOS batterij er al uit hebt gehaald.

Heb je daarna instellingen aangepast? Zoals de latency settings van je geheugen??
Zet die eens allemaal op auto en kijk of dat wat oplevert.
(TRC, TRRD, TWR, TWTR, TRWT, TREF)

[ Voor 65% gewijzigd door Xessive op 01-04-2011 12:03 . Reden: niet goed lezen van ondergetekende ]

Seriously? Nope, not a bit...

Pagina: 1