Om mijn stokoude Intel D845WN te upgraden ben ik tot de aanschaf van een Asrock P4i945GC overgegaan. Tevens bijpassend geheugen van Kingston gekocht (ValueRAM KVR400D2N3K2/2G)
Het moederbord is geschikt voor 400/533 en 667 geheugen. Aangezien ik mijn huidige P4 2.6GHz met 400 fsb wil gebruiken, dien ik twee jumpers op het moederbord om te zetten. Tevens heeft dit moederbord een Intel® Graphics Media Accelerator 950 aanwezig.
Met mijn HDD op de sata aansluiting, gebeurd en na het opstarten helemaal niets. De fans draaien, alle kabels zijn correct aangesloten (24+4 pins). Beeldscherm blijft helemaal zwart. Het systeem is niet overclocked.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens mij heb ik toch allemaal op elkaar afgestemde componenten gebruikt...
Voor de volledigheid:
- nieuw moederbord (eerste is RMA gegaan).
- Processor uitgewisseld (Zowel een 2.6GHz als een 2.0GHz op 400 fsb)
- Kingston geheugen op 667 en nu op 400 fsb geprobeerd (ook enkele reepjes ipv beide getest)
- CMOS gereset (meerdere malen)
- HDD zowel via sata als via IDE aangesloten
Het moederbord is geschikt voor 400/533 en 667 geheugen. Aangezien ik mijn huidige P4 2.6GHz met 400 fsb wil gebruiken, dien ik twee jumpers op het moederbord om te zetten. Tevens heeft dit moederbord een Intel® Graphics Media Accelerator 950 aanwezig.
Met mijn HDD op de sata aansluiting, gebeurd en na het opstarten helemaal niets. De fans draaien, alle kabels zijn correct aangesloten (24+4 pins). Beeldscherm blijft helemaal zwart. Het systeem is niet overclocked.
Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens mij heb ik toch allemaal op elkaar afgestemde componenten gebruikt...
Voor de volledigheid:
- nieuw moederbord (eerste is RMA gegaan).
- Processor uitgewisseld (Zowel een 2.6GHz als een 2.0GHz op 400 fsb)
- Kingston geheugen op 667 en nu op 400 fsb geprobeerd (ook enkele reepjes ipv beide getest)
- CMOS gereset (meerdere malen)
- HDD zowel via sata als via IDE aangesloten
[ Voor 19% gewijzigd door Gu1d0 op 30-03-2011 15:18 . Reden: regels toegevoegd ]