Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
Om mijn stokoude Intel D845WN te upgraden ben ik tot de aanschaf van een Asrock P4i945GC overgegaan. Tevens bijpassend geheugen van Kingston gekocht (ValueRAM KVR400D2N3K2/2G)

Het moederbord is geschikt voor 400/533 en 667 geheugen. Aangezien ik mijn huidige P4 2.6GHz met 400 fsb wil gebruiken, dien ik twee jumpers op het moederbord om te zetten. Tevens heeft dit moederbord een Intel® Graphics Media Accelerator 950 aanwezig.

Met mijn HDD op de sata aansluiting, gebeurd en na het opstarten helemaal niets. De fans draaien, alle kabels zijn correct aangesloten (24+4 pins). Beeldscherm blijft helemaal zwart. Het systeem is niet overclocked.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Volgens mij heb ik toch allemaal op elkaar afgestemde componenten gebruikt...

Voor de volledigheid:

- nieuw moederbord (eerste is RMA gegaan).
- Processor uitgewisseld (Zowel een 2.6GHz als een 2.0GHz op 400 fsb)
- Kingston geheugen op 667 en nu op 400 fsb geprobeerd (ook enkele reepjes ipv beide getest)
- CMOS gereset (meerdere malen)
- HDD zowel via sata als via IDE aangesloten

[ Voor 19% gewijzigd door Gu1d0 op 30-03-2011 15:18 . Reden: regels toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Heb je de Hangen- en opstart troubleshooter al doorgekeken?

Ik zou je sowiezo aanraden om je systeem te booten op standaardinstellingen, dus zonder overclock e.d. Als het dan wel werkt weet je in welke richting je moet zoeken. Nu kunnen er veel meer dingen mis zijn.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
Pixeltje schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:33:
Heb je de Hangen- en opstart troubleshooter al doorgekeken?

Ik zou je sowiezo aanraden om je systeem te booten op standaardinstellingen, dus zonder overclock e.d. Als het dan wel werkt weet je in welke richting je moet zoeken. Nu kunnen er veel meer dingen mis zijn.
De Hang en Opstart troubleshooter al doorgekeken, maar geen nwe dingen tegen gekomen. Wat ik al gedaan heb is ondermeer:

- nieuw moederbord (eerste is RMA gegaan).
- Kingston geheugen op 667 en nu op 400 fsb geprobeerd (ook enkele reepjes ipv beide getest)

Enige wat ik niet heb geprobeerd is een externe videokaart aansluiten, deze heb ik namelijk niet liggen.

Het systeem is overigens niet overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als je slim bent zet je dat even in je Topic Start; anderen die je topic zien, kunnen dan alle info uit de TS halen :)

Heb je een andere schijf liggen die je kunt proberen? Geeft de PC piepjes of knipperende ledjes op je moederbord als je 'm aanzet? Dat laatste zou duiden op een probleem met de hardware, namelijk.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Andere voeding zou je ook nog kunnen proberen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
NitroX infinity schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:49:
Andere voeding zou je ook nog kunnen proberen.
De voeding heb ik ook nog getest op een ander systeem, daar werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
Pixeltje schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:48:
Als je slim bent zet je dat even in je Topic Start; anderen die je topic zien, kunnen dan alle info uit de TS halen :)

Heb je een andere schijf liggen die je kunt proberen? Geeft de PC piepjes of knipperende ledjes op je moederbord als je 'm aanzet? Dat laatste zou duiden op een probleem met de hardware, namelijk.
Heb op dit moment geen andere schijf liggen, Moederbord geeft geen licht of geluidsignalen af, maar krijgt wel spanning aangezien de CPU-fan wel draait en ook de HDD hoor je opstarten.

btw hoe verander ik de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Rechts boven je bericht staat dit knopje; Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
NitroX infinity schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:02:
Rechts boven je bericht staat dit knopje; [afbeelding]
Die had ik wel gezien, was in de veronderstelling dat je de titel ook aan kon passen... heb je advies opgevolgd en een niet-overclock regel toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rega schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:06:
[...]

Die had ik wel gezien, was in de veronderstelling dat je de titel ook aan kon passen... heb je advies opgevolgd en een niet-overclock regel toegevoegd.
Ik bedoelde eigenlijk dat je dit:
nieuw moederbord (eerste is RMA gegaan).
Even aan je startpost toe zou moeten voegen :).

Het moederbord is wel standaard compatible met de processor die je erin hebt gestoken? Het kanz ijn dat daar een BIOS update voor nodig is.. dat zou je even moeten controleren op de site van AS rock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
Het moederbord is wel standaard compatible met de processor die je erin hebt gestoken? Het kanz ijn dat daar een BIOS update voor nodig is.. dat zou je even moeten controleren op de site van AS rock..
[/quote]

Is volgens de site geen BIOS update voor nodig. Zie overigens de 2.6GHz er niet tussen staan, de 2.4 en 2.5 wel, maar de 2.0GHz die ik ook heb getest staat er wel tussen. link

[ Voor 8% gewijzigd door Gu1d0 op 30-03-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is er een manier waarop je ander geheugen kan testen? en dan nog een hersenspinsel van mij, maar ik dacht dat S478 helemaal geen DDR2 ondersteuning had? DDR2 kwam toch pas na S478?.

Wat voor geheugen had je op je oude mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
Pixeltje schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:27:
Is er een manier waarop je ander geheugen kan testen? en dan nog een hersenspinsel van mij, maar ik dacht dat S478 helemaal geen DDR2 ondersteuning had? DDR2 kwam toch pas na S478?.

Wat voor geheugen had je op je oude mobo?
Mijn oude moederbord had nog SDRAM, en het bord van Asrock ondersteunt toch echt DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rega schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Mijn oude moederbord had nog SDRAM, en het bord van Asrock ondersteunt toch echt DDR2.
Nevermind, de chipset maakt het mogelijk lees ik net. Als ik het zo zie lijkt het me dat je moederbord gewoon niet goed is. Het enige wat ik kan bedenken; kijk of je een andere voeding kan regelen, en hang die aan deze PC. Dat jou voeding het doet op een andere computer heb ik gelezen, maar andersom proberen kan nooit kwaad, voordat je het moederbord weer RMA stuurt terwijl het eigenlijk aan je voeding ligt.

Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik had een keer de frontpanel audio aangesloten zitten waarbij een pc niet opstarte, toen losgehaald en voila hij deed het. Wat ik jou dus aanraad is haal ook even de usb en audio van het frontpanel los op je moederbord. Bij mij werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
MrWouter schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:38:
Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik had een keer de frontpanel audio aangesloten zitten waarbij een pc niet opstarte, toen losgehaald en voila hij deed het. Wat ik jou dus aanraad is haal ook even de usb en audio van het frontpanel los op je moederbord. Bij mij werkte het.
Bedankt voor de tip,maar had uit voorzorg alle onnodige hardware al verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Ik vind het sowieso een vreemd moederbord, DDR2 waar dat niet ondersteund is... Probeer eens wat onderdelen uit te wisselen. Weet je zeker dat je processor het doet?

Wanneer er geen reactie is, is waarschijnlijk het moederbord dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
naarden 4ever schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:27:
Ik vind het sowieso een vreemd moederbord, DDR2 waar dat niet ondersteund is... Probeer eens wat onderdelen uit te wisselen. Weet je zeker dat je processor het doet?

Wanneer er geen reactie is, is waarschijnlijk het moederbord dood.
Heb er 2 processors getest, die op het oude systeem zeker werken. Daar kan het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gu1d0
Heb het moederbord en geheugen inmiddels teruggestuurd..
Pagina: 1