Keuze en kwaliteit van HCS

Pagina: 1
Acties:

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:51
Beste mede-Tweakers,

Ik ben opzoek naar wat hulp bij de keuze van een Home Cinema Set.
Vader wil voor de "ontspanningskamer" een nieuwe set.
Heeft mij hiervoor om hulp gevraagd maar ik ben ook niet zo thuis in deze dingen.

Daarom zou ik graag wat advies krijgen zodat ik weet waar ik in de winkel naar kan vragen wanneer we gaan luisteren. Wil natuurlijk niet helemaal onbeslagen ten ijs komen :P

Situatie:
Kamer heeft een afmeting van ongeveer 5 bij 5 meter.
Na aftrek van het logeerbed blijft er na schatting zon 3 bij 3 over voor plaatsing van boxen .
2 schijne daken (zolderkamer)
Ene muur is steen, andere hardbord(?) wand

Eisen/voorkeur:
-Voorkeur gaat uit naar iig front-towers, niet noodzakelijk.
-Aanschaf bij Wehkamp (wegens aantal tegoedbonnen)
-Budget van rond de 500 euro.

Verdere apparatuur waarmee samen gewerkt moet worden:
-Phillips 32PFL5606H
-PlayStation 3

Eigen voorstellen
Pioneer BCS-707
Phillips HTS7520
Sony BDV-E870

Gekozen door mijn vader overigens.

Alle andere sets van wehkamp vind je hier

Ik heb geen idee of het in deze situatie rendabeler is om een 2.1 of 5.1 set te kiezen.
Er zullen vooral films worden bekeken en gegamed.

Mochten andere sets in deze prijsklasse veel beter zijn hoor ik het graag!

Indeling kamer:
Afbeeldingslocatie: http://i497.photobucket.com/albums/rr334/maikelvandenhurk/km.png

[ Voor 20% gewijzigd door maikel_rox op 30-03-2011 18:07 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je links werken niet, maar dat zullen vast systemen zijn met 5 satalietjes + sub?

Volgens mij klinkt dit dan al een stuk beter, vast niet top of the line maar toch:
http://www.wehkamp.nl/ele...erset/C26_6F2_F25_714470/

Heb je nog 200 voor een versterker over.

Of als je wat kleiners wil, hou je ook wat meer over voor een versterker:
http://www.wehkamp.nl/ele...=1,2,19,4,17,22&PI=0&SM=5

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

maikel_rox schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:16:

Eigen voorstellen
Pioneer BCS-707
Phillips HTS7520
Sony BDV-E870
Wat zijn de plus en minpunten van deze setjes? Waar twijfel je over?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik zouw inderdaad kiezen voor een losse versterker en losse speakers.
Waarom ik hem slechte ervaring met zoon compleet setje want in mijn ogen word daar veel op bezuinigt kwa koeling vermogen.

• maikel_rox
Sets zijn door vader uitgekozen, vooral op prijs en design bij gebrek aan kennis.

Pioneer:
+blu ray
+design
+ondersteuning formaten
+ipod dock
-geen hdmi input
-bouwkwaliteit

Phillips:
+geluidskwaliteit
+design
-bass
-korte kabels achter speakers

Ik lees hier en daar dat de bass in de pure acoustics aardig aanwezig zijn en daarom een aparte woofer niet nodig is. Kan iemand dit toelichten? Verder spreekt ons de set wel aan.

Qua reciever denk ik dan aan de Pioneer VSX-520-K
Ondanks dat het een van de instapmodellen is lijkt hij wel genoeg te kunnen.

Verwijderd

Uit de drie keuzes denk ik dat je met de sony al goed geholpen bent.

De pioneer 707 is naar mijn inzicht slechte prijs kwaliteit. Grote lompe zuilen die niet lekker klinken. Geen draadloze achterspeakers. Uit de zelfde fabriek waar ook de lg setjes vandaan komen.

De philips is mooi als het op design aankomt, maar heeft als het goed is net niet dat geluidskwaliteit wat je van de 870 van sony verkrijgt.

Met de sony zit je gewoon safe op alle fronten

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
ikzelf zou nooit speakers of een Homecinema alleen op het plaatje beoordeeld aanschaffen. Wat ik wel zou doen is de plaatselijke mediamarkt binnenwandelen en daar de setjes beluisteren. Luister dan vooral ook naar muziek ipv films alleen. Mijn ervaring met die setjes is dat het qua film wat minder spannend is maar qua muziek des te meer.

LET ook op degelijkheid van knopjes afstandbediening en algehele bouwkwaliteit. Duik ook eens het menu in om te kijken of dat een beetje helder is.

Heb je dan een keuze gemaakt met behulp van een shortlist die je van tevoren gemaakt hebt.( Het moet nl wel verkrijgbaar zijn bij Wehkamp. ) Dan kun je alsnog een weloverwogen keuze maken en dan bij de Wehkamp bestellen.

http://raptr.com/Doppert/about

• maikel_rox
Er word inderdaad ook niets aangeschaft voordat ik het daadwerkelijk heb beluisterd!
Maar het design speelt wel een rol in de voorselectie.
We willen namelijk wel dat een beetje bij de rest van alles past en niet uit de toom valt..

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 15:26
Bouwkwaliteit van Pioneer een - ? Deze is best in orde hoor.

Ook zou ik de kortingsbonnen van Wehkamp lekker bewaren voor wat andere dingen, tenzij het 100den euro's is. Bij andere zaken ben je vaak goedkoper uit (inclusief je kortingsbonnen).

Ik zou eens kijken naar een setje van Teufel of eventueel XTZ.

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

virtualJac schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:10:
Bouwkwaliteit van Pioneer een - ? Deze is best in orde hoor.
Niet bepaald, de zuilen geven af (splintertjes) als je er met je handen langs de randen gaan. Ze zien er echt goedkoop uit en de kwalitatief niet in orde. Let wel, van deze serie levert pioneer enkel wat chipjes en de logo. de rest is gewoon bagger om de prijs gewoon laag te houden.
Dit is niet de pioneer van de dj apparatuur en receivers.

Verwijderd

Ik zouw kijken voor zo iets kijken.
http://www.wehkamp.nl/Zoe...Page&cmid=WEH&F=1&F=2&F=3
heb deze speakers ook in de woonkamer klinken best lekker heb je meteen versterker en dvd speler er bij.
Hoef je alleen 4 speaker stands te kopen maar die kosten ook amper wat.
En kun je wel weer bij wehkamp aanschaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 22:11 ]

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10-2025
Nu zelfs met gratis headphones :)

• maikel_rox
Iedereen bedankt voor zijn advies. Inmiddels zijn we bij een referentie langs geweest om te luisteren.
Daar zijn we tot het besluit gekomen om het budget wat op te rekken en daarom wat leukers te kunnen kopen.

Er word nu naar alle waarschijnlijkheid een setje S606'HCS5 5.1 set aangeschaft.
Over de reciver zijn we nog niet uit.
De voorkeur gaat op het moment uit naar een Onkyo TX-SR309 of Onkyo TX-NR509.

Waarschijnlijk zal het de laatste worden door de extra features.

Inmiddels ben ik er achter dat de S606 goed klinken alleen ben ik nog niemand tegen gekomen
die specifiek de TX-NR509 in combi heeft. Zijn hier nog afwijkingen of zullen deze net zo goed klinken als de combi met andere Onkyo's?

[ Voor 20% gewijzigd door maikel_rox op 01-04-2011 16:42 ]

Verwijderd

Houd wel rekening mee dat een 2.0 eigenlijk meer muziek gericht is dan heimkino. Daarvoor zou ik eerder voor een goedkoper stereo receiver gaan

• EcktenBaas
Hiermee behoudt hij echter wel de mogelijkheid om ooit te gaan upgraden naar een complete 5.1 set als hij dat ooit zou willen.

• maikel_rox
Sorry, Ik zie dat ik niet zo duidelijk ben geweest in mijn vorige post.
Het betreft hier om de aanschaf van een Jamo S606HCS5 5.1 set. :D

Is natuurlijk bijna een verdubbeling van het budget maar samen met me vader maar besloten dat het de moeite wel is! En natuurlijk ben ik dan ook bereid om een duit in het zakje te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door maikel_rox op 01-04-2011 16:40 ]

Verwijderd

Hier ga je veel plezier van hebben.
Een onkyo versterker is leuk om mee te beginnen.

• EcktenBaas
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:03:
Hier ga je veel plezier van hebben.
Een onkyo versterker is leuk om mee te beginnen.
Eens.

Verwijderd

Ik heb zelf de jamo s 604 als front de jamo s 60 center en de jamo s 602 als surround (binnen kort ook 2 jamo s 604.
Dat word aangestuurt door een onkyp tx-sr 508 en moet zeggen klink netjes mooie bas en mooi hoog.
Maar ik zouw de jamo s 606 niet gaan bi-amp doen want daar zijn de onkyo niet zo goed in de goedkopere modellen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou ook voor losse componenten kiezen. ik heb nu voor mijn oude Sony STR215 receiver van bijna 20 jaar heerlijke Jamo S718 gekozen. De sub 10" klinkt echt lekker erin en niet overdreven. Ik zet mijn bass/boost uit en mijn bass minder dan de helft en ik vind dat er echt lekker geluid uit komt. Ook met films ondanks de 2.0 klinkt het gewoon echt perfect. Ik ben trouwens nog nooit verder gekomen dan stand 4 van de 10 want toen begonnen de ramen te trillen met deze receiver.

ik heb zelf ooit gekozen voor een Sony STR 780 met Mission M35I. Als je die iets harder zet dan weet je niet wat een geluid eruit komt. Ook gewoon goed en niet dat je de helft qua geluid mist. Dat was heel snel einde van die kleine waardeloze speakers van Pioneer want die klonken echt voor geen ene meter met de "5.1"' set en subwoofer. Wat een waardeloos geluid zat daar in.

Ik hoef met die Missions echt geen center en sub te hebben want daarvoor zijn de Mission iets te goed.

[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 02-04-2011 13:02 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1