Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben After Effects aan het leren, en vroeg me af hoe je dubbele masks kan maken, zoals in bijvoorbeeld het volgende filmpje? YouTube: Asia 2010 - HongKong, Bangkok, Phuket \[550D / T2i]

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke 'dubbele maskers' bedoel je? Kun je aangeven wanneer het gebeurt in dat filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

op 20 seconden bijvoorbeeld daar zie je 3 filmpjes naast elkaar gemasked.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Is dat niet gewoon 3 video's over elkaar met ieder een eigen clipping mask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo lijkt het :), Gisteren een uur zitten proberen maar niet lukken, nu voeg ik 3 video's in en watdoyouknow it works. Smack in the face!

Kan je masks ook van positie animeren? Ik zie bij de mask properties geen position properties staan, klopt dit?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:15:
Ja zo lijkt het :), Gisteren een uur zitten proberen maar niet lukken, nu voeg ik 3 video's in en watdoyouknow it works. Smack in the face!

Kan je masks ook van positie animeren? Ik zie bij de mask properties geen position properties staan, klopt dit?

thanks!
Je kan the "Mask Path / Shape" animeren

UPDATE:
Zat even te denken, maar met een solid layer (als je mask) die je vervolgens als TrkMat gebruikt maak je het jezelf wat makkelijker.

[ Voor 14% gewijzigd door GerardHenninger op 30-03-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GerardHenninger schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:43:
Zat even te denken, maar met een solid layer (als je mask) die je vervolgens als TrkMat gebruikt maak je het jezelf wat makkelijker.
+1.
Het is net als met bijv. Photoshop, er zijn diverse manieren om je doel te bereiken in AE. Ik zou in zo'n geval ook voor een track matte gaan, omdat dat soms net wat makkelijker/overzichtelijker/dynamischer te animeren valt.

Je kunt trouwens zoveel maskers op een laag gebruiken als je nodig hebt, en/of spelen met de transfer modes.
Pagina: 1