Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:16
Hello Tweakers,

Ik zoek een simpel mediaspelertje met een ethernetaansluiting. Het gebruik zal bijna volledig streamen vanaf een windows share zijn. Ik was van de week bij mijn broer die een AC Ryan mini heeft staan. De UI is niet echt geschikt voor streamen over het netwerk; je klikt je suf. Nu ben ik me een beetje aan het inlezen en zie dat bijna alle spelers dat euvel hebben; AC Ryan, Mede8er, LG, WD, Asus, Eminent (zie de review van dinsdag op tweakers) etc. De fabrikanten bouwen hun UI om een speler met een HD en brengen vervolgens een Mini versie uit, waar je ook nog mee kan streamen. Ipv het streamen centraal te zetten.

Weten jullie een merk / model welke dat niet heeft? Dus een speler die gewoon een bibliotheek kan opbouwen en niet verzandt in het klikken door een mappenstructuur in een obscuur hoekje van de UI.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Tja alles heeft zijn prijs.
Een Dune is duidelijk een stuk duurder dan een AC-Ryan maar de Interface is ook een heel stuk beter. Automatisch een bibliotheek aanleggen gaat niet maar met Yadis, Zapitti, of MCIM gaat heel goed.
Bij de Dune rechtstreekse koppelingen maken naar je share. Met andere woorden. De speler starten -> De share aanklikken -> je film uitzoeken -> spelen maar

Een boxee Box is ook niet goedkoop maar ook hier is de interface duidelijk beter dan een AC-Ryan o.i.d. Ik ken de Boxee Box nog niet maar volgens mij kan deze wel een bibliotheek opbouwen.

Beide speler betrouwbare spelers (ook niet onbelangerijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
Je kan ook zelf iets bouwen en daar XBMC media center opzetten, dan kan je kiezen tussen themes, een db opbouwen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
jjbstolk schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:57:
Je kan ook zelf iets bouwen en daar XBMC media center opzetten, dan kan je kiezen tussen themes, een db opbouwen enz.
Heb nog een MythBuntu bak staan. Alhoewel het wel een leuk projectje is, vind ik het een beetje overkill om een hele pc neer te zetten voor iets wat ook een kastje van 80 euro met een verbruik 5 watt ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
In de tussentijd heb ik PS3 Media Server geïnstalleerd op mijn pc en stream ik naar mijn Xbox. Werkt op zich wel aardig (ook een hoop klikken), alleen kan je niet voor- en achteruitspoelen in de stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik weet van de WD TV Live dat je ook een custom firmware kan installen die het eea makkelijker maakt met klikken:

http://b-rad.cc/

Wellicht dat je daar iets aan hebt :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Notna schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:40:
Ik weet van de WD TV Live dat je ook een custom firmware kan installen die het eea makkelijker maakt met klikken:

http://b-rad.cc/

Wellicht dat je daar iets aan hebt :)
Interessante materie. Het mounten van netwerkschijven werkt zo te zien via NFS shares. Dat wordt weer lastig vanuit mijn Vista pc.

Het lijkt wel of er een hardware-matige beperking in de chipset / architectuur zit waardoor de netwerk locaties niet geïndexeerd kunnen worden in een Media Library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bij Mijn popcornhour kun je gewoon vanuit het hoofdmenu de vooringestelde shares benaderen.
+ De Gedeelde libraries in windows 7, maar daar heb ik me nog niet in verdiept :)

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 31-03-2011 13:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nard,

Inmiddels weet je, dat we op GoT geen "Help, ik zoek..." topics verwachten.

Voor meer info kun je in de topic van de betreffende spelers kijken voor meer info. Daar zijn ze immers voor. Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.