Probleem met homerecording

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Hallo

Eerst en vooral: ik heb het beleid gelezen en denk dat ik hier op de juiste plaats ben, zo niet zal ik het wel horen :)

Ik heb een elektronisch drumstel (Roland TD9-KX) dat goed speelt (niet te vergelijken met een akoestisch drumstel maar ik ben er toch tevreden over) en ik wilde er war dingetjes mee opnemen.

Ik had wat rondgekeken en aangezien ik later evt. nog wat bass/gitaar wil opnemen zocht ik iets ruimer dan enkel een kabeltje om van de drummodule naar computer te gaan; ik heb dan een Tascam US 122mk II gekocht en een midikabel, dit icm met Cubase LE5.

Aangezien ik maar niet vind hoe ik mijn midi aan de praat kan krijgen merkte ik plots op dat ik even goed gewoon in audio stereo kan opnemen. Ik dus twee kabels van de papa geleend (van elektrische en basgitaar) en deze aangesloten (stereo, dus links en rechts) Ik heb dan alle stappen gevolgd die in de handleiding staan (ik zal ze hier even posten):

1. Bij device set-up de asio driver veranderd naar die van de us122mkII;
2. Bij VST Connections gecontroleerd dat de devices die van us122mkII zijn.

Ik heb ook in windows zelf mijn audio devices (opnemen en afspelen) op us-122mkII gezet, dus alles wat ik afspeel op de computer hoor ik via mijn koptelefoon die in de headphone-uitgang van de us122mkII zit.

Nu heb ik al enkele vreemde voorvallen:
- Als ik iets speel op m'n drumstel hoor ik dat, ookal staat Cubase niet op. Dit zal wel logisch zijn neem ik aan. Dit gebeurt uiteraard enkel als de us122 op 'input' staat, en niet op 'computer'. Als het op 'computer' staat hoor ik enkel een drum als cubase opstaat.
- Ik kan opnemen, maar als ik dat afspeel hoor ik niets MAAR als ik met de geluidsrecorder van windows opneem lukt het wel ...
- Ook als ik een liedje importeer en dat dan afspeel hoor ik dat niet maar als ik wmp opzet hoor ik wel wat er wordt afgespeeld.

Vooral deze twee laatste puntjes zijn zeeer hatelijk.

Kan iemand mij aub helpen? Dank u wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Gebruik je Cubase voor het opnemen en afspelen? Ik heb deze problemen veel gehad en altijd kunnen oplossen door in cubase te "rommelen" met de inpout/output instellingen. Kijk nog even bij de instellingen van de devices, mogelijk ben je daar iets vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Jep, voor beiden.
En ik vind enkel output settings bij: devices>VST connections>output en daar staat alles toch op de module zelf, dus dat klopt..

EDIT: de knop input-computer moest ik blijkbaar gewoon in het midden zetten.. Nu werkte het even, maar nu weer niet: als ik iets opneem en dan terugafspeel hoor ik niets, maar wel in de sample editor, daar hoor ik het dan wel allemaal :s

[ Voor 45% gewijzigd door BramVroy op 30-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
Probleem is opgelost, het was zo simpel als niet om de monitor te hebben opstaan bij het opnieuw afspelen ;) Deze mag dus dicht!