Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP ENVY 100 Serie D410 - transport problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sedert enkele dagen heb ik in bezit een HP ENVY 100 D410 Wifi Printer. Prachtig mooi ding werkt feilloos via wifi maar.......

Als je een print opdracht geeft moeten de volgende handelingen plaats vinden:
1. Bedieningsklep transporteerd open zodat de printeruitgang geopend is
2. Papierhouder transporteerd uit de printer
3. Printer drukt de gegevens af van de print opdracht
4. Papierhouder transporteerd weer terug in de printer
5. Bedieningsklep transporteerd weer terug zodat de printeruitgang gesloten is

Het vreemde is dat dit dus nietallemaal gebeurt. bij een print opdracht, of copieren van ....... worden alle handelingen 1 t/m 4 uitgevoerd. punt 5 echter niet waardoor de printeropening dus open blijft staan ook als de printer op een door je zelf ingestelde tijd in standby schakeld.
Hierdoor kan er dus stof en vuil in de printer komen wat neit wenselijk is.

Als je echter een printraport laat maken door op de printer zelf dmv het bedieningspaneel deze keuze aan te geven dan wordt wel punt 1 t/5 uitgevoerd.

HP heeft tot op heden (30/3/2011)geen oplossing, weet ook niet of dit wel zo hoort. Men kan dit ook niet controleren omdat op de serviedesk geen exemplaar aanwezig is om te testen.
Mij lijkt het niet goed te zijn, als de printer in standby functie komt moet deze gewoon afgesloten zijn (de voorzijde dus).

Vraag: zijn er meerdere gebruiker die dit probleem hebben en zoudenjullie willen reageren via dit forum of PM.
Zijn er misschien gebruikers die dit probleem wel hadden maar opgeslot hebben zoja hoe.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
http://h30434.www3.hp.com...Printer-D410b/td-p/350857

Het blijkt een vrij breed probleem te zijn, maar er zou ook al een oplossing moeten zijn. Er zou 8 februari een update uitgebracht zijn welke het probleem met het niet sluiten van de klep verhelpt. Wordt door meerdere gebruikers bevestigd.
New update available Feb. 8, 2011. Downloaded and installed the new update and problem solved!

Printer is now working as expected. Door closes every time!

Scott
Ik kan die update trouwens zelf niet vinden, alhoewel op de site van HP alleen drivers staan en het zou om een firmware update gaan. Ik kan in dat topic ook geen link vinden.

Is het niet toevallig zo dat die printer een updatefunctie aan boord heeft voor de firmware? Het apparaat heeft blijkbaar een complete webservice via de interface, incl downloadable apps etc. Daar zit vast ook een update functie tussen... Volgens de handleiding iig wel ;)
Webservices: Opent het menu Webservices met opties om de Webservices en ePrint in of uit te schakelen, te controleren op printerupdates en andere webinstellingen te configureren. Bij een gekleurd pictogram is de functie Webservices ingeschakeld.
Dat is puntje 14 van de uitleg over de display....

Het topic eindigt met de opmerking van een HP medewerker dat als het probleem blijft bestaan na de firmware update, dat het apparaat zeer waarschijnlijk defect is en adviseert contact op te nemen met de klantenservice voor een ander exemplaar.

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 30-03-2011 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net even de volle topic nagelopen op HP.com en een controle uitgevoerd van Firmware.
Bijkt dat de laatste versie al aanwezig was, firmware versie SLM1CN1036AE VAN 13/03/2011.

Apparaat is dus kapot. Ook de reden ervan is naar alle waarschijnlijkheid bekend, in de quick manual staat dat na het aansluiten je de frontklep handmatig opentrekt om deze te lezen.

DIT DUS NOOIT DOEN!!, hiermee wordt het tijdmechanisme versteld van de klep. De tanwielen die de transport regelen staan op tijd in gesteld, bij handmatig gebruik veranderd dit. HP NL denkt hier over na om dit aan te passen in de quick install guide. In US gebeurt dit al.

Uiteindelijk HP gebeld met de wens hem om te ruilen, moest wel even door drukken maar hij wordt dan door UPS omgeruild as dinsdag. Zal het vervolg in deze topic zetten voor nieuwe gebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier dan de update. De omruiling had geen succes, het model (een refurbished apparaat) had dezelfde problemen.

Inmiddels ben ik op de topic (zie boven) in US wat meer te weten gekomen, het zou een firmware probleem kunnen zijn.
Een aantal gebruikers claimen met een latere FW geen problemen te hebben, Deze FW eindigend op 1039AR is in Nederland niet bekend bij HP.

Als er andere gebruikers zijn die dit probleem niet hebben willen jullie in deze topic dan je FW melden die nu in je printer zit.

De geruilde printer is inmiddels retour en ik heb mijn originele nog steeds. HP is bezig met een oplossing maar heeft geen zich op wat US doet en dus ook geen tijdspad. Tot die tjid laat ik de klep maar open, denk dat dit minder problemen opleverd dan zelf maar iedere keer de klep dicht duwen waarmee ik het mechanisme eigenlijk niet goed gebruik.

Wordt vervolgd...........

Verwijderd

Topicstarter
Wel, heden ochtend contact het HP gehad. Bricht vanuit US is dat het probleem niet zou liggen aan de FW. Heel vreemd is het dan te noemen dat diverse gebruiker op het forum in US melden dat met de FW 1039 zij geen probleem hebben.

Oplossing vanuit US: omruilen het apparaat en maar weer proberen. Oke mij maakt het niet uit maar dit kost wel veel geld, maar klaarblijkelijk is dit de HP world wide Policy die US uitdraagd.

In plaats van het probleem te onderzoeken (ook dit kost geld natuurlijk) wordt de Envy eigenlijk via media forums al in een negatief beeld geplaatst en zul je als potentiele koper je achter de oren krabben als je de ervaringen lees om de aanschaf wel te doen.
Beter zou zijn als het probleem onderzocht wordt, de users op de hoogte gehouden worden van de resultaten en als er dan een oplossing is deze toepassen. Omruilen is wel de gemakkelijkste weg maar werkt niet PR pro voor de verkoop van de Envy.

Zo juist ook vernomen dat er een Envy 110 kom, in de ouderwetse kleur beige. Benieuwd welke FW hierin zit.
Om af te sluiten voorlopig, dinsdag dus de nieuwe printer, check voor de FW, mocht deze nu ook nog steeds de 1036 aanboord hebben dan zit het probleem dus idd niet in de FW maar ergens anders. Is er een andere FW aanboord dan is het weer raden of het nu de FW is die de oplossing bied of iets anders (mits het probleem van sluiten van de frontdoor niet meer voor komt.)

Wordt vervolgt.................

PS blijft wel een hele mooie printer met een perfecte kwaliteit prints.!!!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag een nieuwe printer ontvangen van Apple. Deze aangesloten, geinnstalleerd en wederom het zelfde euvel, de frontdoor sluit niet na het printen.

Deze printer is inmiddels al weer terug naar Apple want hier ging ik er niet mee op vooruit.
Via HP service NL vernomen dat er een update is met het nummer 1039 die het probleem van een goede werking van de frontdoor zou moeten oplossen evenals een probleem met de ingebouwde webservices.

Deze wordt echter door de printer niet binnen gehaald omdat de FW 1036 een fout heeft bij het updaten van de FW.

Dus HP zorgt nu eerst (binnen een week of 2) voor een update die de bug eruit haald dat de updartes niet geinstallerd worden waarna de printer automatisch zelf de laatste update binnen moet halen incl dus de 1039 versie. PPPffffffffffffff hoop dat lezers dit nog begrijpen, een FW update om FW update goed te laten werken.

Er heeft iemand in Japan toch wel heel erg zitten slapen denk ik, ik begrijp dat nbieuwe apparaten FW bugs kunnen hebben, zou niet mogen maar oke dat is wel geaccepteerd, maar als je dan ook nog eens een fout hebt in de originele FW zodat de nieuwe verbeterde FW niet geinstalleerd kan worden dan is er iets goed mis.

De medewerkers van HP service in Nederland worden hier niet blij van, ook niet omdat zij klaarblijkelijk niet op de hoogte gehouden worden door HP USA. Deze goedwillende mensen proberen van alles dat binnen hun bereik ligt om je te helpen maar zijn dus ook gebonden met handen en voeten. Lijkt mij zeer frustrerend werken zo.

Nu dus maar afwachten wanner de fix update voor de update functie beschikbaar is, zal de printer een paar keer per week controleren en de resultaten hier weer plaatsen.

Wordt vervolgt.........

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE!!!!!

Vandaag, 31 mei 2011 is er dan eindelijk een FW update gekomen die uit 5 delen bestond.

Hiermee zijn de volgende problemen opgelost;

probleem van FW update functie op de ENVY
probleem van APP's functie op de ENVY
probleem van Frontdoor sluiting na printen

Voor dat alles oké werkte moest er wel veel gedaan worden, de ENVY moest als eerste een semi full reseet krijgen. Hierna de machine uitzetten en weer aan. De machine gaat de installatie van zichzelf uit doen.

Nadat de machine in het netwerk is aangemeld en alles klaar is moest er gekozen worden om handmatige update op de machine. Er zullen 5 delen gedownload worden, schikt niet je display gaat knipperen maar dit schijnt normaal te zijn.

Nadat alle FW onderdelen gedownload zijn via Wifi vindt er een soft reset plaats en start de machine opnieuw op. Alles is dan weer standaard en je moet hem weer helemaal instellen, aanmelden op je netwerk etc etc.

Dan de software op de laptop of PC. Deze moet ge-deinstaleerd worden, let op de un-installer van HP haalt de register aantekeningen als mede de poorten van je printer niet weg, dit moet allemaal handmatig gedaan worden. Zelf gebruikte ik REVO Uninstallers om de meeste register aantekeningen te verwijderen, zelf handmatig de map HP in zowel programm files als application data verwijderd.

Hierna de laatste software versie bij HP gedownload (basic versie zonder alle reclame rommel van andere programma's) en geinstalleerd.
Al je instellingen via Windows moeten opnieuw erin gezet worden (persoonlijke instellingen).

Dan eindelijk na een uurtje werk is alles eindelijk gereed. Hulde aan de HP service in Nederland voor hun help in deze. Helaas duurde dit heel lang omdat HP USA de cunsumer producten niet als prioriteit ziet en de afdeling in Nederland van hen afhankelijk is.

De ENY100 D410A werkt nu naar behoren en is zeker een aanrader voor hen die voor kwaliteit afdruk, styling en vormgeving gaan. Let wel op dat je de FW direct controleert ev in de winkel, de FW waarover ik hierboven praat eindigd op 1039HR en is thans, 31 mei 2011 de laatste versie.
Pagina: 1