ik zit nog met een dualcore athlon64 s939 op 2,75ghz en 2 GB ddr 500mhz ram.
met een niet zo'n oude hd4870 trekt hij alle nieuwe spelen nog redelijk, maar dat zal de toch redelijk overklok ook wel bij helpen. ik zou idd minimaal een 2.4ghz dual core zoeken.
maar die zijn helaas niet heel makkelijk te vinden. laatst nog eentje voor mijn broertje gevonden voor 45 maar daar had ik wel een beetje geluk mee.
meer geheugen is nog niet echt nodig met zo'n systeem.
met een 32bit OS kan je idd maar iets van 3.7 GB van de 4 aanspreken. dat is nog niet zo'n groot verlies echter, daar is wel overheen te komen.
en ALS je je geheugen wilt upgraden moet je dat snel doen, want ddr1 geheugen gaat alleen maar duurder worden omdat het niet meer gemaakt wordt. nu is het nog redelijk te doen.
ik ga overigens van de zomer deze PC vervangen. na 5-6 jaar is het wel mooi geweest en heeft hij zijn geld wel opgebracht :)(en heeft AMD hopelijk een CPU die ik weer met trots kan kopen). kan mooi door naar mijn vriendin, kan ze beter L4D2 spelen.
edit :
socket 939 is een dual channel socket. met 1 reep van 1GB heb je op een deel van je geheugen geen dual channel meer.
nu is dat verschil met maar 1 core niet echt merkbaar overigens, maar is het niet helemaal optimaal.
[Voor 22% gewijzigd door Countess op 30-03-2011 15:06]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!