Beste Forumleden,
Ik ben van plan meer DDR3 geheugen te gaan kopen voor mijn computer. Zit momenteel op 6GB en kom hier toch niet mee uit.
Informatie Computer:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD4P iX58
Geheugen: OCZ 3x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL7 Platinum
Ik heb nog 3 geheugen sloten over op het moederbord.
Ben alleen aan het kiezen tussen 2 opties.
2x4GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9
3x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL7
Het verschil is dat ik bij 2x4GB 2 GB meer heb. alleen al mijn geheugen gaat op CL9 draaien (ook het geheugen dat momenteel CL7 heeft).
Bij de optie van 3x2GB heb ik 2GB minder maar wel een lagere CL.
De situatie is nu zo dat wanneer ik mijn computer opstart hij automatisch 3GB gebruikt. Er is dan nog geen programma opgestart.
Waarvoor ik mijn computer voornamelijk gebruik is development en daarnaast soms een game en verder gewoon internetten en het afspelen van films.
Mijn vraag is dus nu. is de 2GB minder het waard voor een lagere CL?
Ik ben van plan meer DDR3 geheugen te gaan kopen voor mijn computer. Zit momenteel op 6GB en kom hier toch niet mee uit.
Informatie Computer:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD4P iX58
Geheugen: OCZ 3x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL7 Platinum
Ik heb nog 3 geheugen sloten over op het moederbord.
Ben alleen aan het kiezen tussen 2 opties.
2x4GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9
3x2GB DDR3 SDRAM PC10666 CL7
Het verschil is dat ik bij 2x4GB 2 GB meer heb. alleen al mijn geheugen gaat op CL9 draaien (ook het geheugen dat momenteel CL7 heeft).
Bij de optie van 3x2GB heb ik 2GB minder maar wel een lagere CL.
De situatie is nu zo dat wanneer ik mijn computer opstart hij automatisch 3GB gebruikt. Er is dan nog geen programma opgestart.
Waarvoor ik mijn computer voornamelijk gebruik is development en daarnaast soms een game en verder gewoon internetten en het afspelen van films.
Mijn vraag is dus nu. is de 2GB minder het waard voor een lagere CL?