USB Printer aansluiten op Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120430

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik beschik thuis over de nodige hardware in de vorm van twee PC's, drie laptops (diverse windows versies btw) en een Canon MP210 USB Printer. Deze laatste staat toevallig of niet naast mijn router de KPN Experia Box (Thomson SpeedTouch 780).

Aangezien ik de printer graag wil delen en dus vanaf verschillende (mobiele) locaties zou willen printen vroeg ik mij af of deze printer aan te sluiten is op de router. Door dit te doen hoeft er namelijk ook geen PC te draaien om iets te kunnen printen. Tot op heden tast ik redelijk in het duister en kan mijn antwoord op diverse fora ook niet vinden.

Ik begrijp dat een printserver altijd nog tot de mogelijkheden kan behoren maar als ik geen geld uit hoef te geven doe ik het liever niet ;)

Dank voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Er zit gewoon een USB aansluiting op je speedtouch. Als je een kabeltje hebt zoals het linker kabeltje op onderstaande foto kan je die gewoon in je printer pluggen, en als het goed is staat de printer dan gewoon in je netwerk.

Afbeeldingslocatie: http://files.sandberg.it/products/images/lg/506-56_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
@Beatboxx, de aansluiting op het modem is dezelfde als op de printer (de linker op je plaatje), dat gaat dus nooit werken. Zie ook http://www.kpnadsl.nl/sup...chevragen-experia2.html#3

1.3. Waar dient de USB aansluiting achter op de KPN Experia Box voor?

Op de USB aansluiting van de KPN Experia Box kan je geen printer of een USB opslagapparaat (USB pen of USB harddisk) aansluiten. Omdat de aansluiting een zogenaamde USB Slave aansluiting is. Deze aansluiting kan gebruikt worden om de ExperiaBox met de computer te verbinden door een USB master/slave kabel. Dit heeft dezelfde functie als een netwerkkabel. KPN biedt geen ondersteuning op de USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120430

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:38:
......KPN biedt geen ondersteuning op de USB poort.
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat er geen ondersteuning wordt geboden op allerhande printers ed maar wil dit dan ook zeggen dat het gewoon niet KAN werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Als je de vorige reply van Nielson nog eens goed zou lezen, is je vraag beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:33

Pixeltje

Woo-woohoo!

Anoniem: 120430 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:29:
[...]

Ik kan mij er iets bij voorstellen dat er geen ondersteuning wordt geboden op allerhande printers ed maar wil dit dan ook zeggen dat het gewoon niet KAN werken ?
Die USB poort kan geen apparaten aansturen. Niet een, dus ook geen printer.

Een printservertje is zo gekocht (zijn niet duur), heb zelf een Belkin waarvan de bouwkwaliteit wat te wensen overlaat (voelt nogal licht en crappy) maar het ding werkt als een trein! Voordeel is dat je volgende printer niet perse een netwerkprinter hoeft te zijn, omdat je de printserver dan toch al hebt staan:).

Printserver hang je met UTP kabel aan je modem/router (dus wel even kijken of je nog een poort vrij hebt?!). Draadloos kan ook, maar die zijn vaak duurder.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1