Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De setup:

SpeedTouch ST706: modem, router, DHCP server
WRT54GL (Tomato 1.28 firmware): switch
EOC2611P: accesspoint

Nu is het probleem, dat mijn laptop via de Engenius (2611P) wel een DHCP lease krijgt, maar mijn HTC Legend niet. En ik weet niet of ik die Legend een statisch IP geven kan, maar het moet toch kunnen dat hij gewoon een lease krijgt van de SpeedTouch?

Wat ik geprobeerd heb:
- het eigen IP van de 2611P dynamisch laten toewijzen, helpt niet.
- een tweede DHCP server starten op de WRT54GL, met een kleine pool buiten het bereik van de pool van de SpeedTouch, helpt ook niet.
- een tweede SSID aanmaken op de 2611P zonder encryptie: werkt ook niet.
- de WRT54GL elimineren en direct de 2611P op de SpeedTouch: werkt ook niet.

In de WRT54GL zit ook een accesspoint. Daarmee legt de Legend al maandenlang direct verbinding.

Ik heb de 2611P van de winkel gekocht, nadat ik de ECB3500 van Engenius had geprobeerd. Deze vertoonde vergelijkbare problemen, alleen gaf die helemaal nooit een DHCPlease door. (en mijn laptop (Acer Travelmate) krijgt zoals gezegd wel een lease van het nieuwe accesspoint)

edit:
In het geval van mijn 2611P heeft firmwareversie 1.3.1 de problemen opgelost. Dat is tegen mijn verwachting, daar mensen op engeniusforum.com juist mijn problemen kregen, toen ze deze firmware flashten!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 21:06 . Reden: problemen opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 13:40

ferrero

el mosquito

Je kan dit verhelpen i.c.m. de laatste firmware van de 2611P.

*spam*

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 21:30 ]

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail