Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Roaming profile word niet aangemaakt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor school moet ik voor een project 1 W2k8 STD server met 1 W7 werkstation opleveren. De server fungeert als domain controller en er zijn een aantal gebruikers aangemaakt.

De eis word gesteld om Roaming profiles toe te passen. Alleen wil dit niet werken in de OU waar mijn gebruikers in staan. In de Default Users OU werkt het allemaal wel. Dus de rechten staan goed.

Voorbeeld:

Als ik inlog met mijn admin account die in het OU Users staat krijg ik netjes een profiel die ook goed synct als ik afsluit.

Als ik als een gebruiker inlog onder een eigen aangemaakt OU gebeurt dit niet en krijg ik een zwervend profiel toegekend.

Is er een default policy's die hij toepast op een standaard optioneel aangepaste OU? Ik had al gezocht op internet maar kon niks concreets vinden.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dezelfde gebruiker met hetzelfde profile path werkt in de ene OU wel en in de andere niet? Enige wat ik zo kan verzinnen zijn inderdaad de GPO's.

Kijk eens welke GPO's in welke volgorde van toepassing zijn op de ene OU en op de andere OU (Tabblad Goup Policy Inheritance in dsa.msc)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Heb hierna gekeken maar het staat gewoon in de standaard volgorde.

Op het OU waar Roaming geblokkeerd word is geen policy toegepast, behalve de default domain policy die hij inherit verkrijgt.

Iemand nog een idee?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:44:

Als ik als een gebruiker inlog onder een eigen aangemaakt OU gebeurt dit niet en krijg ik een zwervend profiel toegekend.
Je wil toch ook een zwervend profiel (= roaming profile)?? Of bedoel je te zeggen dat het zwervend profiel juist niet geladen kan worden?

Kijk na het inloggen eens in de eventlogs, daar moet de reden staan.

Choose life