Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Gisteren werd ik door iemand gewezen op * alternatieve market , een Android app waarmee je "alle betaalde apps gratis kunt installeren". Vandaag eens wat rondgezocht, er is een nette officiele site, en uit niets blijkt dat dit omgeven is van een zweem van illegaliteit, wat ik eigenlijk wel had verwacht.

Nee, het is niet toegestaan om te discussiëren over programma wat jij aandraagt, Dit omdat het een manier is om Warez te verkrijgen. Zie ook het Het algemeen beleid

[ Voor 35% gewijzigd door Bullet NL op 30-03-2011 11:33 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ok, dus betaalde Apps gratis installeren? Dat riekt gewoon naar illegaal,call me stupid, maar mijn boeren logica zegt dat dit niet legaal is :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
WhizzCat schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:24:
Ok, dus betaalde Apps gratis installeren? Dat riekt gewoon naar illegaal,call me stupid, maar mijn boeren logica zegt dat dit niet legaal is :)
Indeed, maar hoe kan deze site/app dan in de lucht blijven, en er zelfs enigszins bonafide uitzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Zij bieden zich puur en alleen aan als een alternatief portaal ipv de android market. Dat mensen er ook illegaal verkregen apps op zetten "kunnen zij niks aan doen". Hierom bieden zij de optie om apps weer te verwijderen als ontwikkelaars dat graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 10:42
jup SytseHartvelt, en door te hosten vanuit een land waar geen dmca achtige wet actief is blijft ook het hosten geen risico's an sich met zich mee brengen. op dit moment hebben ze (correct me if i'm wrong) dezelfde host als the piratebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Lijkt me ook gevoeliger voor virussen, je weet nooit wat er met de programma's is gebeurd en wat er aan is gewijzigd. Kan me voorstellen dat een app aan te passen is om op de achtergrond sms berichten naar een betaalnummer te laten zenden terwijl je er (tot de rekening ) niets van in de gaten hebt. Of je geeft de inhoud van je sd kaart vrij, contactgegevens, etc. Ik hou het toch maar bij de Google market :)

Ik houd wel van avontuur, maar niet dit soort avontuurtjes ;)

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 30-03-2011 10:00 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
*weg*

[ Voor 128% gewijzigd door Bullet NL op 30-03-2011 11:34 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:16
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door Bullet NL op 30-03-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ook eens gedownload en wat Jo... zegt denk ik ook.

Je kan gratis PES 2011 downloaden bijvoorbeeld. Dit is gewoon een betaalde app in de market place. Wie deze nu dus betaalt als ik deze download is mij onduidelijk. Lijkt mij niet dat iemand anders het voor mij betaald dus er klopt iets niet.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 30-03-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Illigaal gewoon, dit is hetzelfde als installous voor het IOS platform

(maar dan met een uptime die heel laag is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Mit-46 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:42:
Ook eens gedownload en wat Jo... zegt denk ik ook.

Je kan gratis PES 2011 downloaden bijvoorbeeld. Dit is gewoon een betaalde app in de market place. Wie deze nu dus betaalt als ik deze download is mij onduidelijk. Lijkt mij niet dat iemand anders het voor mij betaald dus er klopt iets niet.
:)
Als iemand het programma betaald en download en vervolgens de APK deelt met anderen kunnen die anderen het gewoon gratis installeren.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Cyw00d schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:45:
[...]

Als iemand het programma betaald en download en vervolgens de APK deelt met anderen kunnen die anderen het gewoon gratis installeren.
Maar legaal is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Daar ben ik mij van bewust, maar het was even om aan te geven aan Mit-46 dat het dus wel degelijk kan.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:16
Cyw00d schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:45:
[...]

Mwah niet altijd, sommige apps hebben nog een extra beveiliging (veel van Gameloft hebben deze beveiliging). Uiteraard zijn er dan wel weer mensen die deze beveiliging weten te omzeilen waardoor het wel werkt.
Ikzelf geef trouwens toe dat ik er download, ik heb geen credit card dus kan niets kopen in de marktet, zodra er paypal komt of zelfs nog beter dat ik kan betalen dmv mijn beltegoed (vooral bij dat betalen met beltegoed) zou ik alles kopen! Maar tot dan ben ik helaas bijna genoodzaakt om het zo te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Dat het kan daar ben ik mij van bewust uiteraard. Zoals gezegd is het waarschijnlijk niet legaal. Dat was wat ik er mee wilde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Op de site staat ook dat het een installous is voor Android. Het is dus geen legale site. Wat er hier gebeurt is dat mensen met een geroote telefoon een app kopen (evt. weer inwisselen tegen geld) en de apk publiceren via **********. Geen legale bezigheid dus. Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit topic nog bestaat, de vorige die hier over ging was gelijk gesloten.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit alternatief voor de market puur zo'n succes heeft dankzij de betalingen d.m.v. creditcard. Er zijn geen makkelijke manieren om bij de market te downloaden, de iPhone heeft tenminste nog een iTunes giftcard die je in veel elektronica zaken kan kopen, wordt tijd dat Google ook zo iets op de markt brengt!

[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 30-03-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jo... schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:53:
Maar tot dan ben ik helaas bijna genoodzaakt om het zo te doen. :(
Nee, je bent niet genoodzaakt het zo te doen. Dat is als zeggen "spelletjes zijn te duur dus moet ik ze wel illegaal downloaden". Het is een keuze van jezelf, je hebt namelijk geen noodzaak die apps te gebruiken, want je kunt ook een creditcard aanvragen of een ander voor je laten betalen.

De site is natuurlijk illegaal, en het PirateBay excuus gaat niet op (alleen een portal zijn).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
brrrt schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:55:
Op de site staat ook dat het een installous is voor Android. Het is dus geen legale site. Wat er hier gebeurt is dat mensen met een geroote telefoon een app kopen (evt. weer inwisselen tegen geld) en de apk publiceren via *********. Geen legale bezigheid dus. Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit topic nog bestaat, de vorige die hier over ging was gelijk gesloten.
Ik vond helemaal geen (gesloten) topics over *********** hier?

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 30-03-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SeatRider schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:57:
Ik vond helemaal geen (gesloten) topics over ******** hier?
Die zullen zijn verwijderd of verplaatst naar een onzichtbaar deel, om mensen er niet opmerkzaam over te maken.

[ Voor 2% gewijzigd door Bullet NL op 30-03-2011 11:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is illegaal ja.

Gebruik het zelf ook, maar ik zorg wel dat ik middels de aankopen die ik doe,
ná testen van bepaalde widgets / apps DAT ik het koop.

Want an sich is dit gewoon NIET goed voor de / een developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Jo... schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:53:
[...]

Mwah niet altijd, sommige apps hebben nog een extra beveiliging (veel van Gameloft hebben deze beveiliging). Uiteraard zijn er dan wel weer mensen die deze beveiliging weten te omzeilen waardoor het wel werkt.
Ikzelf geef trouwens toe dat ik er download, ik heb geen credit card dus kan niets kopen in de marktet, zodra er paypal komt of zelfs nog beter dat ik kan betalen dmv mijn beltegoed (vooral bij dat betalen met beltegoed) zou ik alles kopen! Maar tot dan ben ik helaas bijna genoodzaakt om het zo te doen. :(
Dat is dus ook de reden dat ik het doe. Anders had ik allang Pocketcloud betaalde versie aangeschaft, want ik wordt gek van het telkens IP en hostnames moeten aanpassen om op andere computers te komen via RDP.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:24
Voor de mensen zonder CC, www.3vcash.nl, gebruik ik zelf regelmatig als ik iets kleins online moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Let wel op dat als je dit programma gebruikt, er veel virussen in staan. Met het programma zelf is niets mis, maar alle gebruikers kunnen apps uploaden en er zijn veel virussen in de omloop. Op de officiele site raden ze het zelfs aan!

Zelf heb ik het programma lange tijd gebruikt maar koop ik tegenwoordig bijna alles wat ik vaker gebruik / speel. Netjes voor de developer en wat boeit mij die ene euro nou weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Wolfensteijn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:22:
Voor de mensen zonder CC, www.3vcash.nl, gebruik ik zelf regelmatig als ik iets kleins online moet kopen.
Mooi systeem, echter zie ik het niet zitten om 21 euro te betalen voor enkele apps van een paar cent.

Ik wacht liever op paypal.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Cyw00d schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:30:
[...]

Mooi systeem, echter zie ik het niet zitten om 21 euro te betalen voor enkele apps van een paar cent.

Ik wacht liever op paypal.
Probleem is ook dat deze maar 3 maanden geldig zijn. Is bijna niet te vinden op de site, maar staat bij het 'Help' gedeelte. Om nou 20euro uit te geven aan apps binnen 3 maanden is ook wat veel. Ik gebruik nu zelf WireCard, maar van de overgemaakte 20 euro werd maarliefst 6 euro achter gehouden... dus dat wordt hem ook nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit topic gaat dicht omdat het betreffende programma Illegaal is en daarom als Warez aangemerkt wordt. Conform het Het algemeen beleid is dit niet toegestaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.