Mini laptop energiezuinig voor 24/7 werk

Pagina: 1
Acties:

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Heren ik kom er niet uit.
Ik heb een paar gameservers draaien.
Op deze servers heb ik een aantal mod tools nodig.
Deze moeten draaien op een externe pc. (bijvoorbeeld mijn eigen game pc)
De tools moeten 24/7 blijven draaien.
Om hiervoor nou een server aan te schaffen vind ik wat overdreven.
Ik heb thuis staan: Chessnas NAS die wel 24/7 aanstaat.
Het gaat om de tool: Black tomato mod (call of duty blackops)

Nu zoek ik een mogelijkheid om een kleine laptop aan te schaffen die zo weinig mogelijk energie verbruikt.
Misschien is het ook mogelijk om een ander besturings systeem aan te schaffen dan windows.
Dit zodat de tool in het geheugen geladen kan worden om de Harde schijf te ontlasten.
Zo kan de processor koeler uit (onderklokken), de harde schijf uit en alle overige dingen.
Is er iemand met de gouden tip voor een aanschaf?
Mijn budget ligt rond de 150 euro. meer wil ik er absoluut niet aan uitgeven (2e hands mag)

Iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

Eisen:

mini laptop
weinig verbruik !
Handig OS hiervoor
Zo weinig mogelijk ruimte innemend
Nagenoeg geen geluid
netwerkaansluiting
24 uur per dag en 7 dagen in de week draaien

Het is ook een beetje een topic wat misschien thuishoort in de game sectie.
Maar toch plaats ik hem hier ivm de aanschaf

Mod: als hij toch in een ander gedeelte moet, mijn excuses

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Zonder in te gaan op je topic, waarom gebruik je niet een VM op een van de gameservers hiervoor? Als je echt een laptop wil lijkt het me duidelijk dat je voor een netbook wil gaan. Als je echt 24x7 ervan af wil hangen, net als van je servers, dan zou ik toch geen laptop draaien. Die dingen zijn gevoeliger dan desktop/server hardware. Voor de aanschaf van netbooks zijn er ook nog centrale topics.

[ Voor 28% gewijzigd door fonsoy op 30-03-2011 09:24 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:06
En meot het een netbook zijn? Je hebt ook nettops, dat zijn dezelfde zuinige apparaten, maar dan zonder scherm en dus een stuk goedkoper te krijgen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10

Rmg

Moet je voor de black tomato mod niet een COD client/game hebben draaien? De website spreekt namelijk over een in-game mod. Zit je dan niet met een netbook snel tegen de minimum specs van COD:MO aan?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
fonsoy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:22:
Zonder in te gaan op je topic, waarom gebruik je niet een VM op een van de gameservers hiervoor? Als je echt een laptop wil lijkt het me duidelijk dat je voor een netbook wil gaan. Als je echt 24x7 ervan af wil hangen, net als van je servers, dan zou ik toch geen laptop draaien. Die dingen zijn gevoeliger dan desktop/server hardware. Voor de aanschaf van netbooks zijn er ook nog centrale topics.
Hmm, kan geen VM op de gameservers gebruiken Zal dit nog even uitzoeken.
Zou zo'n minilaptop dan niet het programma + OS in het ram geladen kunnen worden en dan 24/7 aan kunnen staan? Want zoals ik al schreef is een thuisserver voor alleen dit een beetje overbodig.
GENETX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:28:
En meot het een netbook zijn? Je hebt ook nettops, dat zijn dezelfde zuinige apparaten, maar dan zonder scherm en dus een stuk goedkoper te krijgen.
Is ook zeker een optie, ga ik me zeker even in verdiepen thanx
Rmg schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:31:
Moet je voor de black tomato mod niet een COD client/game hebben draaien? De website spreekt namelijk over een in-game mod. Zit je dan niet met een netbook snel tegen de minimum specs van COD:MO aan?
Nee dat hoeft niet, kan ook op andere pc

[ Voor 66% gewijzigd door ApC_IcE op 30-03-2011 10:20 ]