• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Hallo Iedereen,

Ik krijg wanneer ik Windows opstart soms gelijk en soms na 5 minuten een blauw scherm met geheugendump. Mijn processor temp is goed. Ik heb beide harde schijven getest op fouten en zijn in goede staat.
Ik heb ik safe mode met NOD32 complete HD onderzocht en geen virussen. Tevens alles gecontroleerd met malware bytes ook geen fouten.

Mijn specs:

Phenom 2 965, Asrock 870 extreme 3
6870 Ati, 4Gig Ram, Cooler master 550 Watt modulair.

Heeft iemand van jullie nog ideeën?
heb je dit al gelezen?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Die heb ik doorgelezen. Het enigste wat ik niet kan testen is mijn voeding. Echter deze is +/- een half jaar oud dus ik ga ervan uit dat deze nog correct is, hoewel hij niet achter een geaarde wcd zit.

Hij blijft overigens niet hangen e.d.. Hij start goed door, maar op een gegeven moment een blauw scherm. En dat is dan heel random in wat voor stadium 1 - 3 - 10 - 60 min.

De exacte foutmelding heb ik niet (ben nu op mijn werk) kan ik eventueel vanavond toevoegen, maar meestal wordt je daar niet echt wijzer van.

NB. 4 dagen geleden werkte mijn computer nog prima en heb ik windows ook nog hersteld naar 4 dagen geleden maar dat mocht ook niet baten..

[ Voor 42% gewijzigd door limp_1983 op 30-03-2011 08:34 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tip voor de topic start en voor een eventueel volgend topic: probeer wat specifieker te zijn in je titel en in de probleemomschrijving. 'Blauw scherm' zegt ongeveer niks (er is 'iets' fout gegaan), en in je startpost vertel je bijvoorbeeld niet welke foutmelding je bij je blauwe scherm krijgt, en wat je hebt opgezocht om er achter te komen wat het probleem is.

Verder met andreict: lees die troubleshooter eens door, dan kan je wat dingen uitsluiten die het waarschijnlijk niet zijn.

• limp_1983
()

[ Voor 145% gewijzigd door limp_1983 op 30-03-2011 08:29 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Al is iets een dag oud, de kans dat het kapot kan gaan gaat slechts marginaal omhoog met de tijd.

Geheugen is vaak het 1e wat kapot gaat, gevolgd door de voeding ;) ...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

limp_1983 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:25:
Die heb ik doorgelezen. Het enigste wat ik niet kan testen is mijn voeding. Echter deze is +/- een half jaar oud dus ik ga ervan uit dat deze nog correct is, hoewel hij niet achter een geaarde wcd zit.

Hij blijft overigens niet hangen e.d.. Hij start goed door, maar op een gegeven moment een blauw scherm. En dat is dan heel random in wat voor stadium 1 - 3 - 10 - 60 min.

De exacte foutmelding heb ik niet (ben nu op mijn werk) kan ik eventueel vanavond toevoegen, maar meestal wordt je daar niet echt wijzer van.
ok, je hebt hem gelezen. Wat heb je geprobeerd, en wat kwam daar uit?
Welke error code staat er in je blauwe scherm? Normaalgesproken staat er een geheugenadres in dat blauwe scherm, en een bestandsnaam die problemen had met het wegschrijven van informatie naar dat adres. Zoek daar eens op via google.

• limp_1983
gwystyl schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:31:
[...]

Welke error code staat er in je blauwe scherm? Normaalgesproken staat er een geheugenadres in dat blauwe scherm, en een bestandsnaam die problemen had met het wegschrijven van informatie naar dat adres. Zoek daar eens op via google.
Ik kan dat pas vanavond proberen ivm mijn computer = thuis en ik ben op mijn werk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

limp_1983 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:18:
[...]

limp_1983 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:33:
[...]

Ik kan dat pas vanavond proberen ivm mijn computer = thuis en ik ben op mijn werk.
Dan was je nogal voorbarig met dit topic openen. Hoe verwacht je dat wij je kunnen helpen als je geen exacte gegevens geeft en geen manier hebt om aan die gegevens te komen of om dingen die we voorstellen te proberen :?

Sowieso is een blauw scherm een softwareprobleem - er kan een hardwareprobleem achter liggen, maar de plek om te beginnen is bij de software en de BSOD in kwestie.

Helaas heb je die moeite ook niet gedaan voordat je je topic opende. Er zijn online veel BSOD guides te vinden en wij hebben er ook eentje in Windows Clients:
Windows XP en 2000 BSOD guide
Het heet Win2K/XP, maar is grotendeels nog steeds relevant in Vista en 7

Omdat je niet echt de inzet getoond hebt om een topicstart te maken waar wij wat mee kunnen, en vervolgens ook niet in de gelegenheid bent die aan te vullen ga ik dit topic in ieder geval sluiten.

Wat ik je zou willen aanraden is het volgende:
1) focus op de software, zoek op wat je BSOD betekent en waar het waarschijnlijk aan ligt. Als dat puur in software is, daar verder gaan. Eea kun je trouwens goed met een liveCD uitsluiten (als de liveCD goed draait is je probleem vrijwel zeker software, als de liveCD niet goed draait zit je probleem vrijwel zeker in hardware)
2) als je na opzoeken BSOD en testen met een liveCD vermoedt dat het aan hardware ligt, Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij pakken. De voeding is de eerste plek om te kijken, dus sluit dat als eerste uit. Sowieso is dit geen lectuur maar een guide om zelf dingen te proberen en uit te wisselen. Het heeft geen zin om te roepen "ik heb het gelezen" als je niet ook de dingen die erin staan daadwerkelijk gedaan hebt.
3) kom je er dan nog niet uit, geef dan duidelijk aan wat je foutmelding exact is, wat het betekent (incl bron waar je dat vandaan hebt), wat er gebeurt met een liveCD, vervolgens wat je aan de hand van de troubleshooter gedaan hebt en wat er toen gebeurde, en wat dan de stand van zaken is. Als je dat allemaal doet kunnen (en willen!) we je wel helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.