Toon posts:

login probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw wat betreft linux, maar wilde er toch mee spelen, dus ik me hd geformateer linux RH7.0 erop geinstalleerd, de installatie verliept vlekkeloos. Na het maken van een bootdisk, moest ik me pc opnieuw opstarten, zo gezegd zo gedaan. Nu krijg ik keurig netjes het RH schermpje, waarna ik evenlater een DOS schermpje krijg met:
Localhost login:

Ik heb alles geprobeerd maar ik zit hier al vast heeft iemand een iedee hoe ik dit probleem kan oplosen of weet iemand een "DOSCommando" oid om verder te komen.
Ik kom linux niet in dus :?

Bedankt

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

Theeboon

theebonen bestaan!

je moet bij "login" invullen "root" en daarna vraagt Linux om een wachtwoord wat je als het goed is tijdens de installatie hebt geconfigureerd.

"I sit in my room and imagine the future."

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Ik ga me inhouden...

Mischien is het verstandiger om eerst eens wat meer over linux te weten te komen, zoals b.v. een beginners guide. Hier staan veel links naar linux sites waar je info vanaf kunt halen.

Zo te zien weet je helemaal nix van linux en vergelijk je het zelfs met dos, waardoor ik niet begrijp hoe je ooit zelf een complete install hebt kunnen doen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Mijn god; een echte newbie! Wat lief ;) Maar inderdaad: hoe heb je het voor elkaar gekregen om Redhat te installeren met 0,0 voorkennis van Linux:? Gewoon 20 keer op "OK" gedrukt ofzo? LOL!

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.