Hallo Tweakers,
het probleem zit zo, als ik data van mijn pc naar mijn NAS kopieer dan haal ik gemiddeld 9MB/s net geen 100MBiT dus, maar verstuur ik data van mijn NAS naar mijn pc terug dan haal ik een schammele 1 tot 2MB/s wat op zich al erg vreemd is maar al helemaal omdat het een Gbit netwerk betreft. Ik weet dat het niet realistisch is om dat volledig te kunnen gebruiken maar dit is wel erg weinig.
Ik heb al zitten spelen met jumboframes op de NAS en op de pc, zet ik de mtu waarde op de NAS op 9000 dan blijft het resultaat hetzelfde tevens als ik het op de pc op 9000 of een andere waarde zet dan blijven de snelheden hetzelfde, zet ik jumboframes op de NAS en pc tegelijk aan en op een willekeurige waarde zakt de snelheid van NAS naar pc helemaal naar beneden naar een 300kb/s
Als ik nu een switch achter de router hang haal ik wel normale snelheden
PC > Router > Switch > NAS = +/- 10MB down/up
Maargoed dat is niet wat ik graag wil zien gezien de PC en NAS beide een gbit aansluiting hebben.
Erg vreemd dus gezien de data alsnog door de router heen gestuurd wordt.
Harde schijven heb ik getest met HD tune en daar haal ik normale snelheden rond de 60/70 mb/s read/write
Mijn bekabeling is verder in orde zojuist nieuwe Cat 5e kabels gemaakt maar dat maakte geen verschil.
zal hierbij nog even mijn opstelling neerzetten
pc:
Athlon X2 4800+
2GB ram
1 x maxtor 120GB OS schijf Sata
1 x maxtor 60GB rommel schijf ide
1 x maxtor 250GB Data schijf Sata
Mobo: Asus m4a77 met onboard Gbit lan RTL8112L PCIe Gigabit LAN
NAS:
Conceptronic's Ch3hnas Grab 'n go met 2x2TB in Raid 1
Laatste Firmware: CH3HNAS_v2.4.3
Router:
netgear WNDR3700 Gigabit Router
tevens met de nieuwste firmware
Switch: Allied Telesyn FS705L 5poorts 100MBit
De gemeten snelheden zijn over FTP gedaan, via verkenner zijn de snelheden net zo labiel
het probleem zit zo, als ik data van mijn pc naar mijn NAS kopieer dan haal ik gemiddeld 9MB/s net geen 100MBiT dus, maar verstuur ik data van mijn NAS naar mijn pc terug dan haal ik een schammele 1 tot 2MB/s wat op zich al erg vreemd is maar al helemaal omdat het een Gbit netwerk betreft. Ik weet dat het niet realistisch is om dat volledig te kunnen gebruiken maar dit is wel erg weinig.
Ik heb al zitten spelen met jumboframes op de NAS en op de pc, zet ik de mtu waarde op de NAS op 9000 dan blijft het resultaat hetzelfde tevens als ik het op de pc op 9000 of een andere waarde zet dan blijven de snelheden hetzelfde, zet ik jumboframes op de NAS en pc tegelijk aan en op een willekeurige waarde zakt de snelheid van NAS naar pc helemaal naar beneden naar een 300kb/s
Als ik nu een switch achter de router hang haal ik wel normale snelheden
PC > Router > Switch > NAS = +/- 10MB down/up
Maargoed dat is niet wat ik graag wil zien gezien de PC en NAS beide een gbit aansluiting hebben.
Erg vreemd dus gezien de data alsnog door de router heen gestuurd wordt.
Harde schijven heb ik getest met HD tune en daar haal ik normale snelheden rond de 60/70 mb/s read/write
Mijn bekabeling is verder in orde zojuist nieuwe Cat 5e kabels gemaakt maar dat maakte geen verschil.
zal hierbij nog even mijn opstelling neerzetten
pc:
Athlon X2 4800+
2GB ram
1 x maxtor 120GB OS schijf Sata
1 x maxtor 60GB rommel schijf ide
1 x maxtor 250GB Data schijf Sata
Mobo: Asus m4a77 met onboard Gbit lan RTL8112L PCIe Gigabit LAN
NAS:
Conceptronic's Ch3hnas Grab 'n go met 2x2TB in Raid 1
Laatste Firmware: CH3HNAS_v2.4.3
Router:
netgear WNDR3700 Gigabit Router
tevens met de nieuwste firmware
Switch: Allied Telesyn FS705L 5poorts 100MBit
De gemeten snelheden zijn over FTP gedaan, via verkenner zijn de snelheden net zo labiel