Verkeerd gekleurde pxels en een flikkerend rechterscherm

Pagina: 1
Acties:

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:55
Ik was mijn CPU aan het overclocken en nadat ik tot de conclusie was gekomen dat de overclock stabiel was (12 uur Prime95) viel het mij ineens op dat het linkerscherm even flikkerde (heb er 2, linkerscherm is het "bijscherm", rechter het hoofdscherm). Hmm. Even later viel het mij in Firefox op dat een aantal pixels in plaats van zwart paars waren. Ik denk potdeurie, gaat het nou kapot? Dus ik start Windows verkenner, schuif die over de paarse pixels heen en ze worden keurig wit. Ik haal FF weer naar boven en hup, dezelfde pixels paars. Pagina vernieuwen, andere paarse pixels, maar nog steeds een aantal paarse pixels. Dus ik in de BIOS terug naar basisinstellingen (hele OC weg), probleem bleef hetzelfde. De videokaart is niet geoverclocked geweest en de verkeerdgekleurde pixels (vaak paars/roze) heb ik tot zo ver in iTunes en in FF gezien. Wie weet een oplossing hiervoor?

edit: oeps, nu staat er in de titel rechterscherm, het is het linkerscherm dat knippert.

[ Voor 5% gewijzigd door KillerZero86 op 29-03-2011 21:14 ]

• KillerZero86
niemand?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41
Kabels al gecontroleerd en omgewisseld?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Het zou helpen als je wat gegevens geeft van je systeem?

cpu/moederbord/grafische kaart. /geheugen.

• KillerZero86
@nitroX: welke kabels?

Specs:
AMD Phenom II x2 555, Antec Three Hundred, Asus EAH5770/2DIS/1GD5/A, Gigabyte MA77OT-UD3, Kingston 4GB DDR3 ValueRAM, Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Samsung Spinpoint F1 DT HD322HJ

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Je zou de kabels kunnen omdraaien op de grafische kaart.
kijkens of de pixels mee verhuizen naar het andere beeldscherm.

Bij over clocken moet je wel de bus snelheid van je grafische kaart gelijk houden
volgens mij is dat 100mHz.

• KillerZero86
Een volledige BIOS reset zou toch de bussnelheid van de Graka weer goed moeten zetten, als ik er al aan heb gezeten?

En de verkeerd gekleurde pixels komen op alle schermen voor, de flikkering vooral op mn 2de scherm, amar als ik een kopie laat maken (dupliceren) op beiden. Niet tegelijk, overigens.

[ Voor 50% gewijzigd door KillerZero86 op 01-04-2011 10:31 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt je monitoren via een draadloze verbinding aangesloten op je monitor? Welke kabels zou het nou toch over gaan...

Maar als het alleen in FF optreedt, lijkt het me stug dat het aan je kabels ligt. Welke FF versie hebben we het over? De nieuwste heeft namelijk hardware-accelleratie, waar nogal wat problemen mee zijn. Schakel die eens uit en kijk dan nog eens.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55

Pixeltje

Woo-woohoo!

KillerZero86 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:29:
Een volledige BIOS reset zou toch de bussnelheid van de Graka weer goed moeten zetten, als ik er al aan heb gezeten?

En de verkeerd gekleurde pixels komen op alle schermen voor, de flikkering vooral op mn 2de scherm, amar als ik een kopie laat maken (dupliceren) op beiden. Niet tegelijk, overigens.
De beeldschermen zit toch vast met kabels? wissel die eens om, of gebruik 1 scherm. Is het probleem er dan nog?

Als je de bussnelheid van je PCI-e slot teveel omhoog hebt gegooid tijdens je OC poging kan het zijn dat er iets beschadigd is (je videokaart, bijvoorbeeld). terugzetten op de juiste snelheid lost dat probleem niet op.

Overigens is het in veel BIOS zo dat je kunt aangeven of je de PCI-e bussnelheid ook wilt verhogen (Synchroon of a-synchroon)

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• KillerZero86
Zodra er meer dan 1 scherm aangesloten zit begint het. Ik heb 1 scherm op HDMI zitten, eentje op DVI en een VGA scherm via een verloopje op DVI. Iemand enige oplossing?

Zojuist furmark gedraaid en het viel me op dat daarin gewoon geen artefacts zaten. Maakt niet uit op welk scherm, via welke poort, gewoon geen artefacts. Toen kwam ik op het lumineuze idee dat de ATI driver wel weer eens op zijn mondje zou kunnen zijn gegaan. CCC 11.3 gedownload en geïnstalleerd en nu doet alles het prima. Dus onder voor behoud zou ik zeggen dat het is opgelost..

[ Voor 53% gewijzigd door KillerZero86 op 01-04-2011 12:07 ]

• KillerZero86
Nope, te vroeg gejuigd. Na nog een reboot zijn er weer zo nu en dan paarse pixels te vinden, zij het minder dan eerst.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:55
Hoe warm wordt je GPU? Lijkt in ieder geval op GPU problemen

• KillerZero86
Ik heb hem 1 keer 60 gezien, gemiddeld onder full load is hij 54 graden en idle rond de 30. Erg aanvaardbare temperaturen, lijkt me.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Heb je al eens een andere HDMI/DVI-kabel geprobeerd en een andere poort op je graka?

• KillerZero86
Als je 1 scherm aansluit, maakt niet uit met welke kabel werkt het prima. Zodra je meer dan 1 aansluit onstaan de problemen.

• KillerZero86
Ik ben helemaal terug naar CCC 10.4 (en bijbehoorende drivers) en het probleem is zo goed als weg. Het lijkt een soort combinatie van een hard/software probleem, of zie ik dat verkeerd?

• KillerZero86
Format gedaan, schermen eens heel goed vastgezet achterin mn grafische kaart en de vernieuwingsfrequenties iets verlaagt heeft er in totaal voor gezorgd dat mn grafische kaart bijna goed werkt. Bijna. De verkeerde pixels duiken nog steeds op, de flikkering blijkt te zijn van het switchen tussen 2d en 3d mode. Als ik een print screen maak van de verkleuringen en die later bekijk zijn deze weg, helpt die informatie nog wat? Ik ben echt ten einde raad, wat is er mis?
Pagina: 1