Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmets
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09-2013
Hoi, vele NAS-sen, nog meer termen, maar 1 ding begrijp ik niet.
Hoe weet ik of je usenet downloads kan doen met behulp van een NAS. Ik lees wat zaken over SABnzb en zo, maar is dit beperkt tot slechts 1 merk?
Ik ben wel gecharmeerd van het totaal plaatje dat je krijgt met de Western Digital World Edition II. Torrent en zo worden expliciet genoemd, maar usenet nergens. Waar moet ik op letten (of zoeken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb zelf een QNAP Nas welke Sabnzbd ondersteund, op de support site van QNAP staat hier een applicatie voor op. Verder kom je enkele topics tegen op het internet welke aangeven welke om kunnen gaan met dergelijke applicaties. Sabnzbd kun je makkelijk instellen op je NAS en daarna een koppeling maken op je PC om zodoende automatisch NZB bestande naar de je NAS te laten sturen, lees applicatie NZBstatus voor firefox.
Ik weet niet of de door jou opgegeven NAS om kan gaan met NZB. Ik zal eens mijn grote vriend Google raadplegen en kijken of ik iets kan vinden over dit apparaat en welke software er op draait.

wat gevonden over NZB files dankzij google :D
http://mybookworld.wikidot.com/hacks-and-howto

[ Voor 7% gewijzigd door KingTenteehje op 29-03-2011 21:11 ]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Denk niet dat dit bericht in dit topic thuishoort.

Toch even snel een korte reactie, er is geen sluitend antwoord op je vraag. Of een NAS een usenet client aan boord heeft hangt af van de software die erop draait.

Levert de fabrikant dit, dan kan het. Levert de fabrikant het niet, dan kan het misschien toegevoegd worden door "de community" indien er een actieve community voro het apparaat is en er een OS op de NAS draait welke deze mogelijkheden biedt.

Op verschillende NAS devices draait een uitgeklede Linux variant waarmee vaak mogelijkheden onstaan om extra software erbij te installeren.

Of het op de WD kan die je noemt, weet ik niet precies, maar hier heb je een topic: Hacken van de Western Digital Mybook World Edition

Lijkt erop dat het wel aan de gang te helpen is doordat veel IPKG pakketten kunnen worden geïnstalleerd, maar erg soepel gaat het allemaal niet ebn het is zeker niet even Out-of-theBox

Meeste kans maak je op apparaten van het merk Synology of Qnap. Daar zijn verschillende tutorials voor te vinden en de Synology apparaten kunnen eenvoudig van extra software worden voorzien door het ingebouwde plug-in systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Misschien moet je eerst even voor jezelf vaststellen wat een NAS voor jou moet inhouden? Mijn 'NAS' is gewoon een oude PentiumIII met XP en 3 500GB schijven erin, daar kan ik qua software alle kanten mee op. Of wil je echt voor een kant-en-klaar systeem gaan als een qnap of een synology... eventjes googlen op sabnzb icm met een van de bekende NAS merken en je komt al een heeeel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Deze informatie is veel vuldig voor handen hier op GoT. Zoals al reeds geopperd geef eens in de GoT search in de merknaam/type van de NAS met SABnzp, daarnaast zijn er genoeg ervaring topic's over de verschillende NAS devices waarin dergelijke zaken ook worden besproken. Daarom gaat dit topic dan ook op slot".

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.