Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DPProCsp.dll virus?

Pagina: 1
Acties:

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey,

Nadat mijn moeders computer volgens mijn moeder opeens heel "langzaam" werd, zag ik in taakbeheer dat er elke seconde zo'n 10 processen bij kwamen, en dat deze allen explorer.exe waren. Gewoon uit de "goede" map. Nu heb ik via veilige modus Hitman Pro aangezet, en die vindt DPProCsp.dll als verdacht. Dit bestand zit in de map C:\windows\system32, goed dus. Hitman geeft de melding:
Er zijn aanwijzingen dat dit bestand een bedreiging is. Het kan echter ook goedaardig zijn. De digitale handtekening op dit bestand is ongeldig.
. Wat moet ik doen? Dit bestand verwijderen of laten staan? Iemand tips?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Submit het betstand naar http://www.virustotal.com/ ?

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 13:32
ik heb het niet zo op hitman pro ik heb dat altijd al een waardeloos script/programma gevonden.

scan eens met superantispyware

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Nou kijk, ten eerste had je naar Virus Total kunnen gaan, en ten 2e doet Google ook een hoop voor je ;).
Hier: http://www.removefakesoft...-errors/DPProCsp.dll.html.
Het is dus geen virus, want dan zou hij niet in Sys32 staan staat op de bovengenoemde website.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als moeders met een standaard XP install draait kan je (want admin rechten) dus wel krassen in system32 dus dat is geen garantie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 17:10

Eagle Creek

Breathing security

screenager schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:48:
ik heb het niet zo op hitman pro ik heb dat altijd al een waardeloos script/programma gevonden.
Je bent bekend met het feit dat Hitman al járen geleden van de scriptaanpak is afgestapt, en nu een volwaardig programma inclusief database en scancloud is?

Dat gezegd hebbende ben ik erg benieuwd naar de resultaten van virustotal. Hitman geeft alleen aan dat er iets niet klopt met de handtekeningen, en het bestand daarom _verdacht_ is.

De scanners op virustotal geven meer informatie omtrent het bestand zelf in deze..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1