Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ingebouwde GPU van Core i7 te gebruiken voor OpenCL?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jj71
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-04 16:19
Ik heb de volgende vraag: Stel dat ik een computer heb met een Core i7 2xxx processor, met ingebouwde GPU, en ik heb ook een losse videokaart in de computer zitten (dus ik gebruik de ingebouwde GPU niet om een beeldscherm aan te sturen).

Is het dan in principe nog mogelijk om de ingebouwde GPU ergens voor te gebruiken, bijvoorbeeld voor OpenCL berekeningen? Of is de ingebouwde GPU volledig uitgeschakeld en nergens meer voor te gebruiken als je een aparte videokaart hebt?

(Ik weet dat Intel een OpenCL library heeft die op dit moment in alpha is en alleen voor CPU's werkt, maar de kans is groot dat ze later met een versie komen die werkt met Intel GPU's).

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-05 22:39
Ik gok dat je dan wel een H67 moederbord moet hebben. Grote kans dat een P67 de IGP deactiveerd. Verder moet je onder windows 7 meerdere displaydrivers kunnen draaien. Dus theoretisch zou het moeten kunnen. Alleen heb ik geen praktijk voorbeeld voor je.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True