Zoals al in een ander topic bij hifi omschreef heb ik een probleem met audio van mijn pc naar mijn versterker en tv. Volgens mij ben ik er achter wat het is en dat is dat HDCP niet staat ingeschakeld voor mijn videokaart.
Hierdoor ziet mijn pc ook niet altijd de verbinding met mijn versterker(Yamaha RX-V667). Mijn videokaart de ATI HD4200 zit in mijn MSI 785GM E51 moederbord. Hij geeft nu bij eigenschappen van de HDMI output aan dat de ondersteunde indelingen maximaal 2 kanalen is en geen HDCP terwijl deze videokaart dat wel ondersteund. Ik heb verschillende drivers geprobeerd via de MSI website en via de AMD website heb ik ook 2 verschillende versies geprobeerd. Maar HDCP wordt maar niet ingeschakeld. Via Google wordt ik ook niet echt iets wijzer. Dus ik hoop dat hier iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80