60 watt MagSafe bij MBP 15.4"?

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
De MagSafe-lader van de MBP 15.4" van m'n broertje is defect geraakt. Het part no. van de laptop is MC118N/A. Toen hij naar MacMe ging, bleek hij een 60 watt lader te hebben. Vreemd, want volgens mij zit er altijd een 85 watt lader bij een 15.4" Macbook Pro...?! Er bestaat eigenlijk geen twijfel over het feit dat de lader origineel bij de laptop geleverd is, dus hoe het kan dat er een verkeerde lader bij zit is me een raadsel.

MacMe is niet bereid om de lader onder coulance te laten vervangen omdat de lader volgens hun niet origineel bij de laptop geleverd is.

Is het hoe dan ook mogelijk dat deze 60 watt lader origineel bij deze laptop geleverd is, of is er ergens iets fout gegaan?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Ja fouten worden gemaakt, lijkt me inderdaad een verpakkingsfoutje van de fabriek in China. Ik zou zeggen bel Apple eens, geef alle serienummers e.d. op wie weet kunnen hun wat terugvinden :)

gewoon nee.

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-01 16:23

Pat-Juh

Patrick

mcdronkz schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:55:
De MagSafe-lader van de MBP 15.4" van m'n broertje is defect geraakt. Het part no. van de laptop is MC118N/A. Toen hij naar MacMe ging, bleek hij een 60 watt lader te hebben. Vreemd, want volgens mij zit er altijd een 85 watt lader bij een 15.4" Macbook Pro...?! Er bestaat eigenlijk geen twijfel over het feit dat de lader origineel bij de laptop geleverd is, dus hoe het kan dat er een verkeerde lader bij zit is me een raadsel.

MacMe is niet bereid om de lader onder coulance te laten vervangen omdat de lader volgens hun niet origineel bij de laptop geleverd is.

Is het hoe dan ook mogelijk dat deze 60 watt lader origineel bij deze laptop geleverd is, of is er ergens iets fout gegaan?
De Macbook is geen tweedehands aankoop geweest? Als het een nieuwe was en deze was geseald bij aankoop is het idd zonder twijfel, tenzij iemand een keer de lader ongemerkt heeft omgewisseld (op de uni/hogeschool oid bv)...

Zoals hierboven al stond, gewoon Apple zelf bellen en vragen of zij het kunnen uitzoeken, jij weet zeker dat deze erbij zat.... En als het daar op niets uitloopt een "coulance" korting proberen te regelen....

• mcdronkz
De laptop is nieuw aangeschaft bij MacMe en de lader was gesealed. We zullen eens navraag doen bij Apple. Bedankt voor de reacties tot zover!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

MaxMe in Groningen? Is wel vreemd... Als er bij je broertje een verkeerde lader is geleverd is het aannemelijk dat er een hele batch 15" MBP's met verkeerde laders is geleverd.

Hoe oud is de MBP in kwestie? Wellicht heeft je broertje zijn lader verwisseld met een andere?

[ Voor 87% gewijzigd door Tjebakka op 29-03-2011 20:09 ]

If it aint fixed, it's broken.

• mcdronkz
Bakkert schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:05:
MaxMe in Groningen? Is wel vreemd... Als er bij je broertje een verkeerde lader is geleverd is het aannemelijk dat er een hele batch 15" MBP's met verkeerde laders is geleverd.

Hoe oud is de MBP in kwestie? Wellicht heeft je broertje zijn lader verwisseld met een andere?
In Groningen ja. De Macbook is mid '09. Het zou kunnen dat de lader verwisseld is, maar dat is niet erg waarschijnlijk. Hij gaat het morgen even checken bij Apple.

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-01 15:59
Heb je toevallig een mid 2009 exemplaar met alleen de Nvidia 9400 Graphics? Die is namelijk op schermformaat na vrijwel gelijkwaardig met het 13 inch model van 2009 en kan dus af met een 60W lader.

(Ik heb zelf ook een 2009 (2,53 GHz) exemplaar met enkel 9400M en die heeft ook gewoon een 60W lader :) )

• mcdronkz
vdkleijn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:37:
Heb je toevallig een mid 2009 exemplaar met alleen de Nvidia 9400 Graphics? Die is namelijk op schermformaat na vrijwel gelijkwaardig met het 13 inch model van 2009 en kan dus af met een 60W lader.

(Ik heb zelf ook een 2009 (2,53 GHz) exemplaar met enkel 9400M en die heeft ook gewoon een 60W lader :) )
't Is inderdaad een mid '09 exemplaar met de 9400M en 2,53 GHz. Hier staan de specificaties van het bewuste part no. Zat er bij jou origineel een 60 watt lader bij? Zijn er nog meer mensen met een MC118N/A die ook een 60 watt lader hebben? Dan weten we genoeg natuurlijk. :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Niet elk model MacBook Pro wordt geleverd met een 85W power adapter. Als je naar de technische specificaties bij Apple kijkt zie je dat de MC118*/A met een 60W power adapter werden uitgeleverd. Wat dat betreft is er dus niks vreemds aan de hand. Of MacMe in dit geval coulance zou moeten verlenen is een ander geval en daarvoor kun je het beste in het Shopping Forum kijken naar soortgelijke gevallen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

vdkleijn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:37:

Inderdaad, enkele modellen MacBook Pro 15" werden met een 60W adapter geleverd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mcdronkz
Oké dan, die technische specificaties had ik nog niet bekeken/gevonden, maar dan is het gewoon een uitgemaakte zaak. Heel erg slordig dat ze dat bij MaxMe niet wisten en m'n broertje foutief geïnformeerd hebben. Of ze coulance lenen is een ander verhaal, maar daar heb ik wel vertrouwen in gezien eerdere ervaringen met m'n eigen lader.

[ Voor 3% gewijzigd door mcdronkz op 29-03-2011 23:24 ]

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

mcdronkz schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:20:
Oké dan, die technische specificaties had ik nog niet bekeken/gevonden, maar dan is het gewoon een uitgemaakte zaak. Heel erg slordig dat ze dat bij MaxMe niet wisten en m'n broertje foutief geïnformeerd hebben. Of ze coulance lenen is een ander verhaal, maar daar heb ik wel vertrouwen in gezien eerdere ervaringen met m'n eigen lader.
Als wij die-hard tweakers ook even moeten nadenken/zoeken moeten zij dat ook vast wel :). als de MBP unibody op alleen dat model na met een 85W wordt geleverd kan ik me voorstellen dat ze dat nu ook denken :P.

Gewoon netjes voorleggen en kijken wat ze kunnen regelen, anders Apple zelf ff bellen..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dus MacMe weigert de adapter om te ruilen omdat hij volgens hun niet origineel bij de laptop hoorde op basis van het wattage? Vreemd.. zij zouden toch beter moeten weten.

Overigens geeft een Macbook Pro een waarschuwing als je een te lichte adapter aansluit, dus als de adapter echt onjuist was dan had je broertje dat allang gemerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 30-03-2011 10:39 ]

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Was t nu opgelost of niet?

If it aint fixed, it's broken.

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48
Bigs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:39:
Dus MacMe weigert de adapter om te ruilen omdat hij volgens hun niet origineel bij de laptop hoorde op basis van het wattage? Vreemd.. zij zouden toch beter moeten weten.

Overigens geeft een Macbook Pro een waarschuwing als je een te lichte adapter aansluit, dus als de adapter echt onjuist was dan had je broertje dat allang gemerkt.
Is dat zo? Ik heb een keer per ongeluk een 60W adapter aan mijn 17" gehangen, en deze gaf geen melding hoor! (het laden ging alleen heel traag)

• mcdronkz
Pat-Juh schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:35:
[...]

Als wij die-hard tweakers ook even moeten nadenken/zoeken moeten zij dat ook vast wel :). als de MBP unibody op alleen dat model na met een 85W wordt geleverd kan ik me voorstellen dat ze dat nu ook denken :P.
Volgens mij komen er op regelmatige basis defecte MagSafe laders terug, als je in een Apple Store werkt zou je volgens mij echt wel moeten weten welke lader bij welk model hoort. En anders zouden ze het op z'n minst nog kunnen uitzoeken in plaats van iemand onterecht weg te sturen. Hij heeft gisteren een 85 watt lader moeten kopen omdat z'n laptop anders onbruikbaar zou zijn, die moet dus ook nog terug.
Bigs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:39:
Klopt, vind ik dus ook.
Hij is nog niet thuis, dat hoor ik vanavond wel.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Japsuh schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Is dat zo? Ik heb een keer per ongeluk een 60W adapter aan mijn 17" gehangen, en deze gaf geen melding hoor! (het laden ging alleen heel traag)
Ik heb thuis een 85W lader en bij me vader een 60W van me oude 13" welke is overleden... werkt gewoon idd... 60W op een 2.4 i5 laadt idd erg traag maar goed :).

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

Pat-Juh schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:06:
[...]
Ik heb thuis een 85W lader en bij me vader een 60W van me oude 13" welke is overleden... werkt gewoon idd... 60W op een 2.4 i5 laadt idd erg traag maar goed :).
Ik heb ook beide en het laadt ook beide tenzij de accu van de zware laptop helemaal leeg is, dan krijgt de 60W versie 'm niet meer aan de praat en de 85W verseie gelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn i7 MBP werkt ook zonder problemen met de reservelader van mijn vorige MacBook.
Als ik de MBP gebruik, zit de lader erin. De batterij is dus nooit leeg en ik weet niet of de lader de batterij ook oplaadt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft je broertje deze 9 stappen doorlopen om er zeker van te zijn dat de MagSafe defect is? http://support.apple.com/kb/TS1713

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb dezelfde MacBook Pro en heb gekeken op de adapter en het is inderdaad een 60W adapter, het blijkt trouwens dat de mid 2009 serie van de Pro allemaal een 60W adapter te hebben.

MaxMe (was altijd MacMe) heeft hier gelijk in, maar een 85W is geen probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door Queenfanmichel op 04-04-2011 09:03 ]

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01 21:45
Bij mijn 2,66Ghz mid '09 zit er een 85W, maar een vriend van me heeft inderdaad een 60W bij z'n 2,53Ghz mid '09 model ;)

🤞🏻

Verwijderd

Bij mijn mid 2009 MBP met 2.66 Ghz en 9600M GT zit ook een 85 watt adapter..

Volgens mij was het vooral die extra grafische kaart die de 85watt vereist.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 14:57
Denk het ook inderdaad, ik heb een 2,53GHz mid 2009 en die heeft ook een 60 watt indeed :)

gewoon nee.

Pagina: 1