Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ik draai op een laptop met daarin een Q9000 (Core 2 Quad), die loopt op 6mb. Verder heb ik een MSI MS-1722 MoBo. Videokaart is een Nvid GeForce 9600m GT.

Mijn laptop doet het altijd prima en is altijd wel iets aan de warme kant, wat prima is voor zo'n soort laptop. Echter de laatste drie weken is de temperatuur redelijk omhoog geschoten. Ik speelde vanmorgen COD MW2 en daarbij liepen de temperaturen van de CPU, Cores en videokaart respectievelijk op tot: 83, +_88-90 en 77. Ik schrok best wel een beetje van deze temperaturen, voor zover mijn geheugen mij niet in de steek laat waren die hiervoor toch echt een goede 10/15 graden lager. Daarnaast is mijn koeler ook echt enorm aan het loeien.

Nu zegt de leverancier BTO wel heel leuk lever maar in, maar ik vroeg mij af of deze temperaturen opzich normaal zijn? (mijn garantie is net 12 dagen geleden verlopen dus dat schiet ook niet echt op).

Alvast bedankt!

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je temperaturen zijn voltrekt normaal, ik zou me pas zorgen gaan maken als hij regelmatig uitvalt. Dat gebeurt rond de 100° graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie! Maar ik heb daarop nog twee vragen:

1. Ik heb de laptop dus nu iets langer dan twee jaar, zou ik hem alsnog even schoon laten maken door mijn leverancier? Ik heb wel op een rustige stand de gaten van de laptop schoon gezogen.
Het zal ongetwijfeld leverancier eigen zijn, maar volgens de leverancier kunnen alleen zij dat het beste doen omdat het custom-made laptops zijn.. (ik vind dat een beetje een overbodig commercieel gezeur).

2. Zou ik een cooling steun moeten kopen zodat die wat koeler wordt? (hij staat nu wel gewoon schuin op twee van mijn favoriete boeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:41:
1. Ik heb de laptop dus nu iets langer dan twee jaar, zou ik hem alsnog even schoon laten maken door mijn leverancier? Ik heb wel op een rustige stand de gaten van de laptop schoon gezogen.
Het zal ongetwijfeld leverancier eigen zijn, maar volgens de leverancier kunnen alleen zij dat het beste doen omdat het custom-made laptops zijn.. (ik vind dat een beetje een overbodig commercieel gezeur).
Waarom niet?

Je kan hem ook zelf openschroeven, clevo's zijn meestal zeer relaxt gebouwd.
2. Zou ik een cooling steun moeten kopen zodat die wat koeler wordt? (hij staat nu wel gewoon schuin op twee van mijn favoriete boeken)
nee, tenzij je je ergert aan de temperatuur van het toetsenbord en/of palmrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlooije1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-07-2024
Zoals in de vorige post besproken, onder load (en waarschijnlijk hoge settings) zijn dat normale temperaturen voor dit soort laptops... toch als het je stoort zou ik naar de volgende dingen kijken:

1. Zorg dat de ventilatoren stofvrij zijn.

2. Zorg dat de koelpasta van de CPU danwel GPU niet is gaan brokkelen.

Vooral omdat je de laptop al 2 jaar hebt zou je weleens last van dat laatste kunnen hebben. Ik vervang het iig bijna elke 6 maanden en dan voelt het allemaal een stuk minder warm. Dit kan je overigens allemaal zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:44:

Waarom niet?

Je kan hem ook zelf openschroeven, clevo's zijn meestal zeer relaxt gebouwd.

nee, tenzij je je ergert aan de temperatuur van het toetsenbord en/of palmrest.
1.Omdat dat zo'n 30/50 gaat kosten aan service- en verzendkosten en ik het liever naar bijvoorbeeld de mycom hier in Leiden breng. Daarnaast ben ik niet bekend met het schoonmaken van laptops en ben ik daardoor o.a. bang dat ik statische energie opwek door de stof.

2.Ok, dan doe ik dat niet, ik gebruik mijn laptop ook niet primair (staat zelfs dichtgeklapt, en nee ik heb daar geen koeling zitten).. Is aangesloten op een beeldscherm met extern toetsenbord + muis.

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 29-03-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
Mobile processors zijn gemaakt om bestend te zijn tegen zulke hoge temperaturen. Volstrekt normaal dus, zeker als je games gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ircghost schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:50:
[...]

1.Omdat dat zo'n 30/50 gaat kosten aan service- en verzendkosten en ik het liever naar bijvoorbeeld de mycom hier in Leiden breng. Daarnaast ben ik niet bekend met het schoonmaken van laptops en ben ik daardoor o.a. bang dat ik statische energie opwek door de stof.
Koop een busje lucht (Gewoon perslucht) bij de computerboer, of blaas er een keer doorheen met een compressor. Elke leek kan dit doen :P. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de fan stilhoud terwijl je hem uitblaast. Statische elektriciteit hoef je bij een laptop weinig rekening mee te houden, gezien een heatsink geen elektrisch contact maakt met het Mobo.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

@ircghost

Ik zat even wat rond te speuren en vond je reactie over je notebook. Beter laat dan nooit :-)

Kom eens langs, dan reinigen we hem gratis voor je en vervangen we meteen de koelpads + koelpasta voor nieuwe. Duurt nog geen 30 minuten.

Probleem is namelijk dat de Q9000 best wel warm wordt, net als je videoakaart. Hierdoor draait de fan meer dan een simpel notebook. Dit trekt vuil aan, advies is om eens eens per jaar te reinigen en eens per 2 jaar een uitgebreide reiniging.

Als je er gebruik van wilt maken mail ons dan even op *snip*

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 11:35 . Reden: Geen mailadressen open plaatsen aub ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Pagina: 1