Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start soms niet goed op.

Pagina: 1
Acties:

• JUTD
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hoii,

Ik heb een vaste pc van ~3 jaar oud, deze heb ik afgelopen half jaar niet aangehad ivm verblijf buitenland. Nu ben ik onlangs terug, heb hem opnieuw geinstalleerd met windows 7 en alles er op. Maar nu start hij soms niet op, ik druk de power button in en krijg een zwart beeld met op een gegeven moment grijs gestippelde strepen. Als ik de pc dan reset wordt systeemherstel gestart en moet het systeem herstellen. Daarna start hij vreemd genoeg wel op.

Hardware:
CPU: Intel Core2Duo E6850 (2x 3GHZ)
MB: Gigabyte P35-DS3r
Graphics: XFX 8800 GTS 640mb

Ik heb de nieuwste bios, videokaart drivers etc.

Weet iemand hier wat het probleem is?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wanneer ontstaan die grijze strepen? Voor de bios? Na de bios, voor / na windows laden?

Misschien de verkeerde drivers of kapotte kaart?

• JUTD
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:45:
Wanneer ontstaan die grijze strepen? Voor de bios? Na de bios, voor / na windows laden?

Misschien de verkeerde drivers of kapotte kaart?
Normaal krijg ik een plaatje van gigabyte te zien als ik de pc opstart, dit dit hij niet als hij vastloopt, dan laat hij die grijze strepen na een tijdje zien.

Drivers zijn correct, over een kapotte kaart kan ik niets zeggen.

Verwijderd

"plaatje van gigabyte", neem aan dat dit dus voor het windows laden is, dus een hardwarematig probleem.

Kaart al in andere pc getest? Memtest? Temperaturen gechecked @ bios?

• JUTD
  • Niet online
Ik heb het net nog een keer getest. Er komt geen plaatje van gigabyte in beeld wat ik dacht. Hij is zwart en na een tijdje komen er zwarte strepen, wel lijkt het alsof hij gewoon opstart, want ik hoorde het opstartgeluid van windows.

Toch iets met de videokaart?

• JUTD
  • Niet online
Ik heb net nog even het een en ander getest. Kan het komen door invoerapparaten als een iPhone en/of externe HD, dat dit soort problemen ontstaan?

Verwijderd

Ik heb wel eens gehad dat een pc niet goed opstartte met een harde schijf erin, maar ivm die streepjes gok ik op de videokaart (in dat half jaar zoveel stof verzameld dat ie te warm word?)

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

JUTD schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:29:
Ik heb net nog even het een en ander getest. Kan het komen door invoerapparaten als een iPhone en/of externe HD, dat dit soort problemen ontstaan?
Het wil wel eens gebeuren dat wanneer er een extern apparaat aangekoppeld is, de computer vanaf dit apparaat probeert te booten en niet vanaf de schijf waarop Windows geïnstalleerd staat. Maar dat strookt niet met het feit dat je wel het opstartgeluid van Windows hoort. Ik denk dat je beter eerst je videokaart kan testen, aangezien je strepen op je beeld krijgt. Misschien heb je nog een 2e machine/vgakaart staan of ken je iemand waarbij je kan testen? En een memtest draaien kan ook nooit kwaad zoals JaHetIsChris al aangeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Bee.nl op 29-03-2011 18:38 ]

Pagina: 1